סוני (Sony) החזירה השבוע את Cyberpunk 2077 ל-PSN, לאחר שבחרה לחסום את האפשרות לרכוש אותו שבוע לאחר ההשקה הרשמית בדצמבר 2020. החלטתה המקורית של סוני הגיעה בעקבות אין-ספור דיווחים על באגים ותקלות בגרסה המקורית של המשחק, שהפכו אותו לבלתי אפשרי במיוחד בקונסולת ה-PlayStation 4 הוותיקה.
בחודשים שחלפו מאז הצליחה המפתחת CD Projekt לכל הפחות לייצב את מצבו של המשחק, כך שכעת יכולים רוב השחקנים לצפות לחוויה נטולת קריסות ותקלות חמורות. עם זאת Cyberpunk 2077 עדיין אינו פועל באופן חלק, ועל כך תעיד אזהרה המופיעה בראש עמוד המוצר ב-PSN. “משתמשים מוסיפים לדווח על בעיות ביצועים הקשורות במשחק זה”, כותבת סוני. “רכישתו עבור PlayStation 4 אינה מומלצת”.
מבחינת סוני אם כן, Cyberpunk 2077, גם לאחר כמה וכמה טלאים ועדכונים, הוא משחק הפועל באופן סביר רק בקונסולת ה-PlayStation 4 Pro החדשה והחזקה יותר. שם, לפי הדיווחים, הוא מצליח לשמור רוב הזמן על קצב תצוגה של 30 פריימים/בשנייה – לא מזהיר, אבל גם לא נורא. ב-PlayStation 5, המפעילה את המשחק במצב תאימות לאחור, עולה הקצב ל-60 פריימים/בשנייה, וב-CD Projekt מבטיחים טלאי נוסף לקראת סוף השנה שישפר עוד יותר את ביצועי המשחק בקונסולות הדור החדש.
יצוין כי בניגוד לסוני, בחרה מיקרוסופט (Microsoft) שלא להסיר את Cyberpunk 2077 מחנות המשחקים המקוונת לקונסולות ה-Xbox. עם זאת, גם שם מופיעה בראש עמוד המוצר אזהרה לבעלי קונסולת ה-Xbox One המקורית על בעיות ביצועים, כאשר ההמלצה היא רק לבעלי ה-Xbox One X, ה-Series S וה-Series X החדשות יותר לרכוש אותו.