ביום שני האחרון, עלה לחשבון הטוויטר הרשמי של נטפליקס (Netflix) ציוץ שגרר תגובות שליליות למדי. בנטפליקס התלוצצו על חשבונם של 53 אנשים שבחרו לצפות במשדר החג ״A Christmas Prince״ כל יום במשך 18 הימים האחרונים. ״מי הכאיב לכם?״, נכתב בפוסט שאומנם זכה למאות אלפי לייקים ושיתופים, אך גם תגובות ומאמרים בהן הוגדר כ״מצמרר״ (Creepy) ומפחיד.
הבעיה העיקרית אותה מציינים רוב המגיבים אינה הומור חסר טעם, אלא העובדה הנחשפת לכאורה בציוץ כי נטפליקס עוקבת אחרי הרגלי הצפייה של לקוחותיה, ויכולה בכל רגע לפרסם אותם באופן פומבי ואפילו לצחוק עליהם. להאשמה זו בחרה נטפליקס להתייחס באופן רשמי, בהכחשה גורפת.
To the 53 people who've watched A Christmas Prince every day for the past 18 days: Who hurt you?
— Netflix (@netflix) December 11, 2017
״הפרטיות של לקוחותינו חשובה לנו״, כך לשון התגובה. ״המידע בו נעשה שימוש לצורך הכנת הציוץ מתייחס לטרנדים כלליים, לא להעדפות הצפייה של משתמשים ספציפיים ומזוהים״. כלומר, בנטפליקס טוענים כי החברה אכן מודעת להרגלי הצפייה של לקוחותיה, אולם רק כסטטיסטיקה אנונימית – ולא כרשימת צפייה של לקוח מסוים המזוהה בשמו וכתובתו.
זו, אגב, לא הפעם הראשונה בה חשבון הטוויטר של נטפליקס משתעשע בהרגלי הצפייה של לקוחות החברה. בעבר עלו בחשבון ציוצים אודות לקוח אנונימי שצפה בסרט ״Bee Movie״ במשך 357 פעמים במהלך שנת 2017, וחשבון אחר שבו נרשמו 365 צפיות רצופות בסרט הראשון בסדרת ״הפיראטים מהקאריביים״.