כרום (Chrome) דפדפן האינטרנט הפופולרי של גוגל (Google) ידוע מזה זמן מה שהוא אחד הגורמים לבזבוז סוללה בהבדל ניכר מול המתחרים – פער שהם בהחלט לא מתביישים להתדר בו. כעת מציגה החברה שינוי שעשוי להיות לו השלכות דרמטיות, הן עבור המשתמשים והן לחברות הפרסום ברשת.
גוגל מתכוונת לשלב במהלך החודשים הקרובים בכל הגרסאות של דפדפן כרום מנגנון שיחסום פרסומות העושות שימוש קיצוני בתעבורת מידע או בכוח עיבוד (CPU Usage). הקריטריונים שאותם קבעה החברה צפויים לחסום חלק קטן מאוד מהפרסומות ברשת, כ-0.3 אחוז להערכת החברה, אולם פרסומות אלו אחראיות לדבריה ל-28 אחוזים מכלל כוח העיבוד שאותו צורך הדפדפן, ו-27 אחוזים מנפח הגלישה.
כאשר הדפדפן יחסום פרסומת, יופיע במקומה ריבוע אפור, ובלחיצה ניתן יהיה לקבל פרטים נוספים על הנסיבות שהובילו לחסימה. למפרסמים ניתנו כמה חודשים להתכונן לשינוי, כאשר המועד שבו תפעיל גוגל את החסימה עבור כל המשתמשים עומד כרגע על חודש אוגוסט 2020.
האם הצעד הזה עשוי לשפר את מעמדו של כרום אל מול דפדפנים אחרים בכל הקשור ליעילות? הוא בהחלט עשוי לסייע, אך נציין כי לפחות הדפדפנים פיירפוקס (Firefox) ואופרה (Opera) כוללים אפשרות מובנית לחסימת כל הפרסומות ברשת, ולא רק חסימה סלקטיבית של פרסומות מסוימות לבחירתה של גוגל.
טוב מאד, הגיע הזמן. צריך שיטפלו גם בצריכת הזיכרון