ככל שהשנים נוקפות, האינטרנט רק הולך וגדל ונדמה שהפיקוח עליו רק הולך ומצטמצם. ובכן, לא בסין. ממשלת סין החליטה להחמיר את האחיזה שלה בכל הנוגע לצנזורה והגבלות בעולם הטכנולוגיה, וכעת היא יצאה בהצהרה חדשה: כל מפתח משחקים שמתכנן להוציא משחק חדש לשוק חייב לאשר אותו קודם אצל רשות התקשורת הסינית לפחות 20 יום לפני ההשקה. הדרישה החדשה כוללת כמובן גם את כל המשחקים למובייל והאפליקציות בחנויות המקומיות.
אלא שתהליך האישור הוא לא כל כך פשוט או מהיר. מפתחי משחקים חייבים להגיש את המשחק שלהם לרשות המקומית (ולשלם לה כמובן תשלומים של דמי רישום ורישיונות) שבמהלך שבוע שלם תדון בשאלה האם המשחק הוא מוצר גמור או שיש לערוך בו שיפורים. בהנחה שלא נמצאה שום הערה, היא תמליץ על המשחק לאישור, אבל אז הוא עובר לידי הרשות הסינית הלאומית.
ברשות הלאומית המשחק יעבור לפחות שבועיים בדיונים של האם הוא עומד בערכים ובדרישות של הממשלה, בעיקר מבחינת הסיפור והנרטיב שלו. כך, למשל, משחקים שעוסקים בצבא או בפוליטיקה עשויים למצוא את עצמם בפח. בהנחה שהיא מאשרת את המשחק, הוא חוזר חזרה לרשות המקומית שתפקידה להודיע למפתחים את הבשורות הטובות – אבל יכולה לעשות את זה במהלך שבוע עסקים אחד. רק אז יכול המפתח להשיק את המשחק שלו, בטווח של 20 יום מאז תאריך ההשקה המקורי שתכנן, ולדווח חזרה לממשלה מתי בדיוק הושק המשחק ובאיזו פלטפורמה. אם תאריך ההשקה מתעכב, המפתח חייב להסביר לממשלה מדוע.
הדרישה החדשה בסין התרחשה לאחר שנפוצו אפליקציות המעודדות אלימות ופורנוגרפיה: “מספר אפליקציות שהועלו לחנויות הפיצו פשעי אלימות, טרור וחומרי פורנוגרפיה, שמועות ומידע לא חוקי,” אמר הרגולטור בסין. הרשויות בסין השיקו קמפיין בשבוע שעבר המנסה למנוע את הפצת שמועות ומידע חסוי בתגובות באתרי האינטרנט ומעודד שיח בוגר
אמרו החנויות המקומיות, לא נראה לי שגוגל תרשה את זה
אתה צודק, זה רק בחנויות המקומיות. אף אחד לא מעניין אותו גוגל החנות חסומה ויש לה גם גודל שוק יחסית קטן בסין.
ואם גוגל תפעל בסין היא תעבוד לפי הכללים של הממשל. היא כבר התחילה בשיתוף פעולה עם אחת החנויות הבינוניות כדי לקבל נתח שוק גבוה יותר.
תוכלו למצוא עוד על השוק כאן http://www.appinchina.co
ויש לאנשים טענות על הסחבת בארץ….