הרשת החברתית פייסבוק (Facebook) החלה לבחון תוסף חדש המשתלב בכל אתר אינטרנט שהוא, כדי לאפשר לגולשים לשוחח עם החברה ישירות דרך המסנג'ר (Messengar). המטרה היא לספק דרך קלה ופשוטה למותגים וחברות מסחריות לשוחח באופן מיידי עם הלקוחות ולענות להם על הצרכים, תוך שימוש בפלפטורמת מסנג'ר הפופולרית.

בניגוד לתכונות צ'אט אחרות אשר מוטמעות באתרים שונים ומאפשרות שיחה ישירה עם צוותי תמיכה, המסנג'ר היא פלטפורמה בעלת היקף משתמשים עצום, שרגילים לממשק שלה ומשתמשים בה בחיי היום יום שלהם. בנוסף מאפשרת התוכנה אפשרויות כמו העברת תשלומים, תמיכה במערכות שמבינות שפה מדוברת, שליחה וקבלה של מדיה ועוד.

תוסף המסנג'ר לעסקים יוצג באמצעות הלוגו הכחול של תוכנת המסנג'ר ו"ירחף" ככפתור צף. כאשר גולש יקליק עליו, ייפתח חלון שיחה רגיל בנראות של תוכנת המסנג'ר המוכרת. יתרון נוסף הוא שכל שיחה שתתחיל דרך האתר תוכל להימשך גם באפליקציית המסנג'ר, במובייל, במחשב השולחני או בטאבלט של המשתמש.

בצורה כזו, צרכנים יוכלו לתקשר ישירות עם עסקים בלי צורך בהפנייה לדף הפייסבוק שלהם או בהשארת הודעות על הקיר בפייסבוק. יחד עם זאת, לא יהיה ניתן לקשר בין תוסף המסנג'ר לבין תוכנות צ'אט אחרות בהן משתמשים אתרים מסוימים. כך למשל, אם יש צורך להפנות את המשתמש להמשך צ'אט עם נציג תמיכה, לא יהיה ניתן לעשות זאת באמצעות המסנג'ר.

התוסף החדש נמצא כבר בבחינה של רשתות ובתי עסק שונים ברחבי העולם, כמו למשל חברות התעופה KLM ו-Air France, חנות האלקטרוניקה הבריטית Argos, חברות האופנה Zalando ו-AdoreMe ועוד. עסקים נוספים יכולים להירשם כדי להשתמש בתוסף ברגע שיושק רשמית.