חברת King Digital, יוצרת אחד המשחקים הפופולרים Candy Crush למכשירים הניידים, נרכשה תמורת סכום עתק של כ-5.9 מיליארד דולר. באופן מפתיע, הרוכשת היא לא אחרת מאשר חברת Activision Blizzard, מפתחת משחקי Call of Duty ו-World of Warcraft, ומתמקדת בעיקר בקהל הגיימרים לקונסולות ולמחשבים ביתיים.
בדרך זו, Activision מעוניינת בדריסת רגל משמעותית בגזרת המובייל שכן בשנה באחרונה תחום זה אחראי אצלה רק על 5 אחוזים בלבד מכלל רווחיה של החברה, שכן למשחק הסוכריות המפורסם ישנם כ-474 מיליון שחקנים פעילים ברחבי העולם.
אנו מאמינים כי הרכישה תכין אותנו היטב לשלב הבא באבולוציה של החברה,” אמר ריקרדו זקוני (Riccardo Zacconi), מנכ”ל King. “אנו נשלב את המומחיות שלנו במכשירים הניידים ומשחקי ה-free to play עם מותגי Activision Blizzard המובילים ויחד אנו נביא את המשחקים הטובים ביותר למיליוני השחקנים בעולם”.
למרות שהעסקה צפויה להיסגר סופית רק במהלך שנה הבאה, כבר עתה עלו מספר תהיות לגביה: ראשית, למרות העובדה שמשחק ה-Candy Crush נחשב אמנם למשחק הפופולרי ביותר, מעולם לא הצליחה החברה לתרגם זאת להצלחה מרשימה בבורסה. בנוסף, משחקיה האחרים של חברת King אינם זוכים להורדות כה רבות, וגם רווחי Candy Crush ירדו בכ-13 אחוז במהלך השנה האחרונה.
עם זאת, מעניין יהיה לראות מה יעלה בגורלו של המשחק הפופולרי עצמו. בעבר, חברת Zynga שנכנסה לתודעת הציבור בין היתר בזכות משחקי הקלפים רכשה את המשחק הפופולרי Draw Something – להיט ענק בפני עצמו – שלא הצליחה לממש את הפוטנציאל הגלום בו