בשנים האחרונות, סדרת משחקי Call of Duty סובלת מעייפות החומר – שחקנים רבים לא התחברו לכיוון העתידני לו זכו הכותרים האחרונים בסדרה, כאשר השפל הגיע עם הכותר Infinite Warfare אשר זכה לממוצע הציונים הנמוך ביותר בשנים האחרונות. עם הירידה המתמשכת במכירות, נראה שב-Activion הבינו כי כדי לרענן את הסדרה דרוש שינוי ישן-חדש ו-Call of Duty: WWII, הכותר האחרון בסדרה, ׳חוזר לשורשים׳ וכפי שהשם מציין – גם לתקופת מלחמת העולם השנייה. שיחקנו בשני סבבי הבטא של המשחק וניסינו להבין האם החזרה לשורשים מוליכה את הסדרה בכיוון הנכון.

אתה בצבא עכשיו

בהפעלה הראשונה של הבטא מיד נזרקים לשדה הקרב אל מעין לשכת גיוס מאולתרת בה השחקן מתבקש לבחור לאיזה חיל להשתייך. לפני הבחירה, מתנגן סרטון בו מוצג הקפטן המנסה לשכנע את השחקן להצטרף. וותיקי הסדרה לבטח יזהו את הקריצה למשחקים הקודמים בה הוצגו תדריכים לפני כל משימה כדי להכניס אותנו לרוח הקרב.

נוסטלגיה בצד, בבטא ניתן לבחור מבין חמישה חילות (Divisions) זמינים: חיל הרגלים, החיל המוטס, החיל המשוריין, חיל ההרים וחיל המשלחת. לכל חיל ישנם נשקים ומיומנויות שיתאימו לאופי המשחק של כל שחקן, כך לדוגמא חייל בחיל רגלים מצוייד ברובה עם כידון בקצהו המתאים לתקיפה מטווח בינוני ואילו חייל בחיל המשלחת מצוייד ברובה-ציד עם כדורי תבערה – נשק יעיל לתקיפה מטווח קרוב. בנוסף ישנם גם מיומנויות שונות בין החילות כך שחייל מוטס יכול לרוץ למרחק גדול יותר וחייל בחיל המשלחת יכול לסחוב מחסנית נוספת. מערכת ה-Divisions מחליפה את מנגנון ה-Creat a Class הישן אך אפשרויות השימוש בבטא היו מוגבלות מכדי לשפוט אם השינוי אכן מבורך.

המגפיים הללו נועדו להליכה

לאחר שבחרנו חיל ואת הציוד בו נשתמש (Loadout) ניתן להתחיל ולשחק באחד מחמישה מצבי המשחק השונים. ישנם מצבים 'קלאסיים' כמו Team Deathmatch, בו שתי קבוצות נלחמות על מספר החיסולים הגבוהה ביותר, Domination ו-Hardpoint בהם יש לשלוט בנקודות על המפה לאורך זמן, ומצב War עליו נרחיב בהמשך.

לא משנה באיזה מצב משחק נבחר, את השינוי הגדול מרגישים כאשר מתחילים לשחק ונכנסים לנעלי החייל – מכיוון שסביבת המשחק מתרחשת בזמן מלחמת העולם השנייה, המפתחת Sledgehammer נאלצה להיפטר מיכולות תנועתיות כמו קפיצה כפולה, ריצה על קירות ותזוזה מהירה לצדדים שלא מתאימות לתקופה. כעת תנועת החיילים נותנת תחושת כבדות, ניתן לרוץ רק לזמן מוגבל והיכולת המיוחדת היחידה שיש לחיילים היא קפיצת הפזצט״א השימושית שכמו בחיים האמיתיים יכולה להוות את הגבול בין חיים למוות.

השימוש בנשקים קיבל דגש מיוחד וזמני הטעינה או הרתע המוגזם מדגישים שמדובר בנשקים ישנים ולא ברובים אוטומטיים חדשניים. אם לא די בכך, נראה כי לפחות במצב הריבוי שחקנים, בוטלה מערכת הכיוון האוטומטי (Auto aim) ובקונסולת ה-PlayStation 4 הכוונת לא נשארה צמודה לאוייב שהיה בין כוונות כמו בכותרים הקודמים.

גם המפות השונות ב-Call of Duty: WWII תוכננו במיוחד כדי להחמיא ליכולות התנועה המוגבלות יותר של הכותר החדש ואלה כעת מצומצמות ודחוסות יותר. הן בהחלט דורשות הסתגלות, אך במספר הדל של מפות שניתן היה לנסות בבטא, ניכר לעין התחכום שאבד בגלל המחסור במימד האנכי, עליו פיצו המפתחים בעזרת עיצוב מהודק יותר הכולל הסתעפויות ודרכים חלופיות.

מלחמה, בשביל מה זה טוב?

מצב המשחק שאנו מצאנו אותו כמעניין ביותר הוא War: מדובר במצב עם עלילה ותסריט קבועים מראש במסגרתו יש לבצע מספר משימות בתוך חלון זמן קבוע כדי לזכות במערכה. המשחק בנוי בצורה של שישה מגנים ושישה תוקפים, כאשר בסוף כל סבב התפקידים משתנים.

הבטא כללה תסריט בשם Operation Breakout בו התוקפים מנסים לפוצץ נשקי נ"מ שאמורים למנוע מהמטוסים להפציץ את האזור. בדרך לנשקי נ"מ אותם אמורים התוקפים להשמיד, הם נתקלים בכמה מכשולים: כיבוש של מפקדה, בניית גשר לצד השני של המפה, השמדת מצבור תחמושת וליווי של טנק לצורך השמדת התותחים, כאשר לכל משימה מוקצב חלון זמן של 4 דקות. תכנון נכון של התוקפים יביא לביצוע נכון של המשימה ולהדיפת המגנים לאחור, אך כישלון בכל אחת מהמשימות, גם באחרונה, יביא לסיום הסבב ולהפסד התוקפים. במצב זה בניגוד למצבי המשחק האחרים הורגש הצורך לעבוד עם שאר המשתתפים בקבוצה ולפעול כיחידה, ומסקרן לראות כיצד מצב המשחק החדש יבוא לידיי ביטוי במשחק המלא ואילו עוד משימות תתווספנה.

Call of Duty, שפר הופעתך!

מנגנון התנועה החדש ושינוי האווירה בהחלט גורמים ל-Call of Duty: WWII להרגיש שונה ורענן, אך החולשה היחידה של המשחק הוא המנוע הגרפי המיושן. אומנם המשחק פועל נהדר ורץ בצורה חלקה עם מהירות תגובה גבוהה במיוחד ובמהלך ההתנסות בבטא לא נתקלנו כלל בבעיות של ביצועים. בקונסולות ה-PlayStation 4 Pro וה-Xbox One ששיחקנו במהלך הבטא ניכר כי הגרפיקה לוקה בחסר – המודלים של החדרים השונים לא מפורטים ומנוע התאורה לא מרשים כלל. זה לא שמדובר במשחק מכוער, ההפך הוא הנכון, אך בהשוואה ל-Battlefield 1, המתחרה המוביל, Call of Duty הוא בהחלט הכותר הפחות מרשים מבין השניים. חשוב לזכור כי מדובר בבטא וסביר להניח כי המשחק יעבור ליטושים נוספים לפני ההשקה.

מבחינה טכנית בימים הראשונים נראה כי קוד הרשת התקשה לצוות אותנו עם שחקנים באותה רמה אך לאחר מספר עדכונים והצטרפות של שחקנים נוספים נוצרו קבוצות מאוזנות יותר שכללו שחקנים חלשים וחזקים שמפוזרים בצורה שווה יחסית. בגרסת ה-Xbox One התקשינו יותר למצוא שחקנים במודים שאינם Team Deathmatch, Domination או War.

תדריך יציאה

החזרה למקורות עושה טוב לסדרה ומה שישן חדש שוב, ומסקרן מאוד לראות איזה עוד מצבי משחק מסתתרים בשרוול של Sledghammer, מה יביא איתו מצב ׳War׳ ועד כמה ההחלפה של מנגון Creat a Class המוכר תטיב עם הסדרה. באותה נשימה אנו מקווים כי המפתחת תמשיך לשפר את המפות ואת האיזון בין השחקנים ואף ללטש את המנוע הגרפי המזדקן.

Call of Duty: WWII יושק ב-3 לנובמבר ויהיה זמין למחשב האישי, ל-PlayStation 4 ול-Xbox one. בטא נוספת מתוכננת לשחקני המחשב האישי בלבד.