משחק ה-Call of Duty השנתי, Black Ops 4, עשוי בהחלט להיות מה שהמעריצים ציפו לו במשך שנים: הוא מציג אלמנטים עתידניים וצבעוניים בשונה מהאווירה הקודרת של Call of Duty: WWII של שנה שעברה, אך מוותר על מערכת התנועה שנכללה במשחקי הסדרה שקדמו לו לטובת לוחמה שמתרחשת כולה על הקרקע (Boots on the Groud), ולזה הוסיפה המפתחת את מצב Battle Royale שכבר כונה בעבר “Fortnite Killer” ואת האלמנטים האהובים מהמשחקים הקודמים בסדרת Black Ops. האם זה מספיק כדי להחזיר את המעריצים?
אל תספר לי סיפורים
תעשיית המשחקים מתחלקת לשניים: אלו שמאמינים שהמשחקים הולכים והופכים לחברתיים יותר, מה שמצריך מתן דגש על ריבוי משתתפים תוך הזנחה של עלילות ומצבים לשחקן יחיד; מנגד, יש את אלו שעדיין מאמינים בכוחו של סיפור טוב ובמצבי משחק לשחקן יחיד, כמו Spider-Man, God of War, Tomb Rider וכו’. במרוצת השנים, משחקי Call of Duty “ישבו על הגדר” עם קמפיין ותסריטים שלו היו מביישים סרטים הוליוודיים מצד אחד, ומצד שני ריבוי משתתפים מהטובים בשוק. בפעם הראשונה בסדרה, Call of Duty: Black Ops 4 שובר את המסורת ומחליט שלא לכלול קמפיין לשחקן יחיד, למרות שהסיפורים שהציגו קודמיו בסדרת Black Ops היו משובחים.
אמנם המשחק לא כולל סיפור, אך כן נכלל מצב משחק שולי יחסית לשחקן יחיד: החיילים המיוחדים (Specialists) חוזרים מ-Black Ops 3, אליהם נוספים כמה חדשים. Black Ops 4 מציג את הסיפור מאחורי החיילים הללו, כיצד גובשו לחבורה ואיך נראה העבר של כל אחד מהם. אחרי סרטון קצר על כל אחד מהחיילים, מוצג כל חייל והיכולות המיוחדות שלו, כאשר אפשר לנסות כל אחת מהן באימונים ואחר כך גם במשחק ממשי. ניכר שמצב המשחק הוא שולי ולא יותר, אם כי הוא מצוין להיכרות בסיסית עם כל אחד מהדמויות לפני שנבחר בהן למשחק ברשת מול שחקנים אמיתיים.
יותר PUBG, פחות Fortnite
אחת השמועות היותר חזקות שקדמו להשקתו של Call of Duty: Black Ops 4 היו שהמשחק יכלול מצב Battle Royale. בחשיפת המשחק בחודש מאי, הבטיחו היוצרים על הבמה ש-Blackout יהיה מצב באטל רויאל מוכר, אבל ״בדרך של Black Ops״. בתחילה, היה זה נשמע כמו משפט שיווקי שאין בו כלום מלבד כוונה להלהיב את השחקנים, אלא שכבר בשלבי הבטא התברר אחרת, ונראה היה כי Blackout עושה את זה נכון.
כבר מהמשחק הראשון קיבלנו תחושה כי Blackout יותר דומה ל-PUBG מאשר למלך הבאטל רויאל הנוכחי, Fortnite. המשחק שם דגש יותר על הישרדות עם לוחמה וכלי רכב מאשר אפשרויות של בניית קירות, כך שגם השחקנים שלא בקיאים במנגנון הבנייה של Fortnite ימצאו עצמם משתלבים מהר. בנוסף, הגרפיקה של המשחק מתיימרת להיות אמיתית ולא צבעונית, הדמויות הם חיילים ולא אנשים עם תלבושות, והמפה, שעליה נרחיב בהמשך, לא כוללת אגם שטבעה בו קובייה סגולה שהפכה את המים לקופצניים. מוזר.
הייחוד של Blackout הוא שהמשחק מביא אלמנטים של Black Ops כמו העזרים (perks), שיפורים לנשקים, נשקים מיוחדים, ואפילו RC-XD, המכונית על שלט המתפוצצת המוכרת. מגוון כלי הרכב גדול יחסית וכולל גם מסוקים וסירות, כאשר ברובם ניתן להרכיב גם את חברי הקבוצה. המפה היא הגדולה ביותר בתולדות הסדרה, אך לא מרגישה חדשה לגמריי: בצעד גאוני בחרו המפתחים לשלב כמה מפות ממשחקי הסדרה, בניהם גם את Nuketown האהובה, לכדי מפה אחת ענקית שמרגישה חדשה ועם כך גם מוכרת. גם הדמויות אותן נוכל לבחור מוכרות מריבוי המשתתפים הרגיל וממצב הזומבים.
הזומבים חוזרים
מאז שהזומבים הגיעו לראשונה לסדרה ב-Call of Duty: World At Wat של שנת 2008, כל אחת משלושת החברות שאחריות על פיתוח הסדרה (Sledgehammer Games, Infinity Ward, Treyarch) ניסתה להביא את חווית הזומבים הכי טובה שהיא יכולה, כל אחת בתורה, אם כי ידוע שמצב הזומבים הטוב ביותר הוא של משחקי Black Ops, וזה ניכר ב-Black Ops 4. אהבנו במיוחד את המוד החדש שנקרא Rush, בו אין צורך בפתירת חידות או בהשגת כסף לפתיחת דלתות או קניית נשקים, אלא הישרדות טהורה נגד גלים של זומבים. המצב החדש מעולה ללמידת המפה והנשקים, לפני שקופצים אל הדבר האמיתי.
יותר טקטי, יותר כיף
למרות מצב Battle Royale מצוין, המצב המרכזי של Black Ops 4, וזה שסביר להניח יהיה המשוחק ביותר עם הזמן, הוא ריבוי המשתתפים הסטנדרטי. ריבוי המשתתפים שומר על משחקיות מהירה וקלילה, כיאה למשחקי הסדרה, אך מוסיף אלמנטים טקטיים שמחייבים את השחקן להפעיל מחשבה ושיקול דעת ולשים דגש על עבודת צוות. בנוסף, המשחק שם דגש גדול יותר על טהרת הנשק ועל השימוש הנכון באביזרים, מאשר זריקה אינסופית של רימונים ורימוני הלם לכל עבר. המפות של המשחק מגוונות ומעוצבות היטב בעיצוב שמכפר על חוסר הניידות היחסית ממשחקי העבר, שם ניתן היה לרוץ על קירות ולקפוץ קפיצות כפולות. חלק מהמפות חוזרות ממשחקי Black Ops, כמו Summit, Jungle ועוד.
שינוי מרכזי שנעשה ב-Black Ops 4 הוא העלאה של נקודות החיים שיש לכל שחקן מ-100 ל-150, שינוי מבורך שהופך את חיסול האוייבים לקשה יותר ולפחות חיוני להצלחת המשימה. כמו כן נוסף למשחק מזרק בו יבחרו השחקנים מתי להשתמש, אשר שימוש בו יעלה את החיים בחזרה ל-150, בשונה ממנגנון ההחלמה האוטומטי של משחקי הסדרה. הוספת המזרק ומתן אפשרות למשתמשים להחליט מתי להבריא את עצמנו הופכת את המשחק לטקטי ומצריך מחשבה יותר כיוון שיש עוד משימה שצריך להכניס לרשימה חוץ מטעינת הנשק. בנוסף, לחלק מהחיילים יש יכולות שתורמות לקבוצה: לאחד יש אפשרות להעלות את החיים של כל שחקני הקבוצה מ-150 ל-200, האחר יכול להקנות לכל השחקנים בקבוצה יכולת לראות את חיילי האוייב דרך קירות, ועוד. בנוסף לאלו, הנשקים המיוחדים מ-Black Ops 3 חוזרים גם לפה, כולל האקדח שהורג בירייה ומטול הרימונים האוטומטי.
אין ספק שהמעבר למשחק טקטי יותר מטיבה עם הסדרה: Black Ops 4 כעת מרגיש פחות “לרוץ ולהרוג” ויגרום לשחקנים לחשוב פעמיים. למרות השינויים שנעשו, המשחק עדיין מרגיש מאוד שייך לסדרת Call of Duty עם משחקיות מהירה ומהנה עם שיפורים שגורמים למשחק להרגיש חדש.
הבעיה הישראלית
כמו כל משחק שמסתמך על ריבוי משתתפים, Call of Duty: Black Ops 4, טוב ככל שיהיה, יצטרך לעמוד במבחן הזמן. משחקי Call of Duty של השנים האחרונות היו פופולריים בשבועות הראשונים להשקה, כאשר לאחריהם המשחק נזנח וכמות השחקנים ירדה משמעותית. רוב משחקי הרשת, בניהם גם Black Ops 4, משדך בין שחקנים על סמך המרחק בניהם כך שבמקומות כמו ארצות הברית ההפחתה בכמות השחקנים לא פגעה משמעותית בכמות הכוללת. בישראל, גם בעקבות מספר שחקנים נמוך גם ככה וגם בגלל האיזור, קל היה למצוא שחקנים בכמה חודשים הראשונים להשקה של משחקי Call of Duty קודמים, אם כי לאחר שבועות בודדים השחקנים הישראלים מצאו עצמם בלי פרטנר לשחק איתם, פרט למצבים בסיסיים כמו Team Deathmatch. החודשים הראשונים שלאחר ההשקה יכריעו אם Call of Duty: Black Ops 4 היא רכישה כדאית עבור הישראלים או לא.
כיוון חדש וטוב
המילים ״בפעם הראשונה בסדרה״ חזרו על עצמן לא מעט בסקירה, ובצדק. בהרבה מובנים, Call of Duty: Black Ops 4 הוא משב רוח מרענן שעושה דברים בפעם הראשונה, ומצליח לא רע. למרות ההזנחה של עלילה ומצב משחק לשחקן יחיד, Call of Duty: Black Ops 4 גדוש בתוכן מעניין ואיכותי: מצב זומבים מרתק, ריבוי משתתפים משופר בכל היבט ומצב באטל רויאל הכי טוב בשוק, שעושה את זה בצורה הייחודית של Black Ops, כמו שהובטח. כל אלו, יחד עם תוכן נוסף שיגיע בחודשים הקרובים, הופכים את Black Ops 4 למשחק ה-Call of Duty הטוב ביותר של השנים האחרונות, ולרכישה כדאית מאוד למעריצים שחיכו שהסדרה תחזור למוטב אחרי כמה משחקים פושרים.
אם תוכלו לעשות סקירה על כל נשק ומה הפרטי ירי שלו, לשלוח לי קישור למישהו שעשה את זה. אודה לכם מאוד. המשחק הכי קשה שהיה בסדרה!!!!! השמות נשקים לא מובנים בעליל, אי אפשר לזכור כלום, מה שמים על מה מה מתלבש על מה, לא ניתן לדעת. אין לא הסבר לא כלום