גוגל (Google), שהכריזה ב-2015 על תמיכתה ב-RCS (ר”ת Rich Communication Services) כטכנולוגיה שאמורה לרשת את ה-SMS כברירת מחדל לשליחת הודעות בין מכשירים, מדווחת כעת על התקדמות משמעותית במאמץ. בפוסט שעלה לבלוג הרשמי של החברה, טוענת גוגל כי בזכות קשריה הטובים עם מפעילות סלולר ברחבי העולם עומד כעת מספר הלקוחות שיכולים לקבל הודעות RCS למכשירם על 1.8 מיליארד – כך שהטכנולוגיה בהחלט בדרכה להפוך לסטנדרט אוניברסלי.
בניגוד ל-SMS או MMS, טכנולוגיות מיושנות המאפשרות משלוח כמות מוגבלת של תווים או צילומים באיכות נמוכה, מאפשר תקן RCS משלוח של הודעות ארוכות המשלבות תמונות ואנימציות, קישורים וכפתורי פעולה, לרבות יצירת קשר מידי ואף רכישת מוצרים. בגוגל סבורים כי את עיקר התועלת המידית מהטכנולוגיה יפיקו עסקים המעוניינים לשמור על קשר עם לקוחותיהם, וחברות בין-לאומיות רבות. סוכנות הנסיעות Booking.com ורשת המסעדות Subway כבר מתנסות במשלוח הודעות RCS.
פרט לתמיכת רשתות הסלולר, נדרשת גם תמיכת המכשירים עצמם. עשרות יצרניות מובילות, בהן HTC, LG, נוקיה (Nokia), וואווי (Huawei), מוטורולה (Motorola), סוני (Sony) וכמובן שגם גוגל עצמה, כבר השיקו מכשירים התומכים בטכנולוגיה. שני שמות הנעדרים בינתיים מהרשימה: אפל (Apple) וסמסונג (Samsung), אם כי האחרונה כנראה עובדת על אפליקציית הודעות חדשה שתוכל לתמוך בתקן.
אז זה מבוסס על חיבור לאינטרנט סלולרי? שלא כמו sms ישן.
וואטס אפ= פייסבוק = הכנסות לצוקרברג .
גוגל הוא המתחרה ….
לכן כמו כל תרגיל אקדמי למתחיל – זה לחפש מי בריב על הצרכן מתחיל…..
מתחרים בווטסאפ
עוד וואטס אפ בתחפושת?
לא בדיוק… וואטסאפ הוא לא סטנדרט שמגיע בתוך שירות הטלקומיוניקיישן