תקלה מוזרה שהתגלתה במחשבי Windows 10 שכבר הותקן בהם Fall Creators Update, עדכון הסתיו הגדול של מיקרוסופט (Microsoft), גורמת להיעלמות צלמיות האפליקציות. מדובר באפליקציות בסגנון המודרני של Windows, ובעיקר כאלה שמותקנת במחשב כברירת מחדל לצד כאלה שניתן להוריד מ-Microsoft Store, חנות האפליקציות של החברה. יישומים ותוכנות שמותקנים בדרך המסורתית, כלומר באמצעות קובץ התקנה ולא דרך ממשק החנות, לא סובלים מבעיה הזו.
האפליקציות עצמן למעשה מותקנות בפועל ולא נמחקות, אלא רק הייחוס אליהן – לא ניתן למצוא אותן לא על שולחן העבודה, לא ברשימת האפליקציות המותקנות וגם לא בחיפוש. עם זאת אם נכנסים לחנות כדי לבדוק מה מצבן, הן מסומנות כמותקנות. מכיוון שכך, אפליקציה שסובלת מהבעיה הזו ניתנת להפעלה רק דרך הדף שלה בחנות.
אחת הדרכים לנסות לתקן את הבעיה היא ללחוץ על צלמית ההגדרות בתפריט התחל > ללחוץ על ‘אפליקציות ותכונות’ > לחפש ברשימת האפליקציות את האפליקציה שלא מופיעה > ללחוץ על הצלמית שלה > ואז ללחוץ על ‘אפשרויות מתקדמות’.בחלון החדש ייתכן ויופיע כפתור ‘תיקון’. לחצו עליו. באפליקציות שהכפתור הזה לא יופיע ניתן ללחוץ על הכפתור ‘איפוס’, כפי שרואים בתמונה לעיל. הבעיה, כפי שמוסבר בידי מיקרוסופט, שאיפוס מאפס את הכל, כולל מחיקת כל נתוני האפליקציה. עם זאת, בסופו של דבר, כך או כך, האפליקציה אמורה להופיע בחזרה ברשימת האפליקציות המלאה ואז ניתן יהיה להצמיד אותה בחזרה לתפריט התחל ולכל מקום אחר.
אבל אם כבר משתמשים באיפוס, הדרך הכי קלה כנראה היא פשוט להסיר את האפליקציה. לוחצים על ‘הסר התקנה’ בחלון הראשי של אפליקציות ותכונות, ואחרי ההסרה ניגשים לדף של האפליקציה ב-Microsoft Store ומתקינים אותה מחדש.
במיקרוסופט בכל אופן מודעים לבעיה והחברה הודיעה שהיא עובדת על פתרון.
מניסיון, עדכון תמיד עושה בעיות. הכי טוב לגבות ולתקין נקי.
הבאג הזה הופיע אצלי כבר בעדכון הקודם