בירד (Bird), חברת הקורקינטים השיתופיים, מסיימת את השנה הראשונה שלה בישראל. באירוע שקיימה החברה היום חשפה החברה את היקף ונתוני השימוש בשירות לצד דגם הקורקינט העדכני ועם התייחסות לתקנות החניה החדשות שהציבה עיריית תל אביב.
האירוע התקיים, איך לא, בתל אביב. ובחברה סיפרו כי עד כה השתמשו בשירות יותר מ-250 אלף רוכבים שונים שביצעו יחדיו מעל ל-2 מיליון השכרות. על פי יניב ריבלין, מנכ”ל בירד ישראל, 25% מהמשתמשים בשירות נעזרים בקורקינטים לצורך השלמת הקילומטר הראשון והאחרון בנסיעה אל אמצעי התחבורה הציבוריים, ומהם. בנוסף, 35% מכלל הנסיעות מתבצעות בשעות הבוקר או הערב – שעות העומס בהגעה ויציאה ממקומות העבודה. אורכה של נסיעה ממוצעת הוא 12 דקות.
בריד ערכה סקר פנימי בקרב המשתמשים ולפיו, סיפר ריבלין, 20% מסך הנסיעות שבוצעו באו במקום השימוש ברכב פרטי. “בישראל יש ציבור רוכבים שזנחו את הרכב הפרטי ואימצו את כלי התחבורה החדש, והביאו להצלחה מסחררת בכל המדדים. זה גם קשור למצוקה התחבורתית בישראל בשילוב מזג אוויר אידיאלי”, הוא אמר.
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, הזכירה במפגש את תקנות החניה החדשות – במסגרתן באזורים מסוימים בעיר יש להניח את הקורקינטים באזורי חניה ייעודים. להבי עוד ציינה כי בעיריית תל אביב-יפו מבינים את החשיבות שבשימוש בכלי תחבורה זעירים כשהיא מציינת כי עד 2025 צופים כי 25% מהתחבורה בתל אביב תתבסס על כלים שכאלה.
באירוע הוצג שוב Bird One, הדגם החדש, אשר ניחן בעיצוב עמיד יותר ומצוייד בסוללה גדולה יותר בעלת חיי סוללה כפולים בהשוואה לקורקינטים שיתופיים מתחרים.