קבוצת בסט ביי רשתות שיווק, בבעלות קבוצת פישמן וניופאן, ממשיכה ביישום האסטרטגיה להרחבת הפריסה הארצית של רשת Big Box, התאמת החנויות לקו עיצובי אחיד ועדכני וכניסה לתחום פעילות חדש.
היום הודיעה הקבוצה על השקתה מחדש של חנות הדגל של רשת החשמל, המחשוב והאלקטרוניקה באזור המרכז, פתיחת הסניף ה-15 במספר בקניון עזריאלי בעכו וכניסה לתחום הסלולר. היקף ההשקעה הכולל בכל המהלך נאמד ב- 3 מיליון ₪.
חנות הדגל החדשה של Big Box, ממוקמת במתחם איילון בר”ג (רחוב מבצע קדש 56), בסמוך לציר התנועה המחבר בין בני ברק ואם המושבות בפ”ת. החנות משתרעת ע”פ שטח של 400 מ”ר והיא למעשה מחליפה את החנות הראשונה שפתחה הרשת בישראל בשנת 2005, הממוקמת בסמוך. חנות ביג בוקס בעכו משתרעת ע”פ שטח של 300 מ”ר בקניון עזריאלי שנפתח לאחרונה בעיר.
החנויות ברמת גן ובעכו, בדומה לחנויות הרשת הקיימות, עוצבו בצורה עדכנית ודינאמית ברוח המוצרים שיוצגו בהן, כשהקו המנחה הוא ליצור ללקוח תצוגת תכלית אינטראקטיבית של מוצרי הדגל של הספקים המובילים בכל אחת מהקטגוריות. בכל קטגורייה יוכל הלקוח לקבל את כל המידע החיוני על המוצר בצורה קליטה ופשוטה. בין המוצרים שיוצגו בחנויות: מסכים דקים, קולנוע ביתי, גאדג’טים, מחשבים, שואבי אבק רובוטיים, קונסולות משחקים, מוצרים לבנים ומדפסות.
לדברי מיקי דינר, מנכ”ל בסט ביי רשתות, “מיקומה האטרקטיבי של החנות ברמת גן על אחד מצירי התנועה המרכזיים במרכז לצד הרצון לשדרג את חנות הדגל המיתולוגית ולהתאימה לרוח התקופה, הן הסיבות המרכזיות שהניעו אותנו לעבור למתחם החדש”. בהקשר לחנות בעכו עדכן הוסיף דינר, “החנות בקניון עזריאלי עכו מאפשרת לנו לתת מענה לכל אותם לקוחות שעד כה נאלצו לנסוע לחנות ביג בוקס בחיפה על מנת ליהנות מהשרות המקצועי, המגוון הרחב והמחירים האטרקטיביים שמציעה הרשת”.
בתוך כך מודיעה הרשת על הרחבת תמהיל המוצרים שלה וכניסתה לתחום מכירות מכשירי הסלולר. החל מהשבוע יוקמו בכל אחד מ- 15 סניפי הרשת איזור ייעודי למכירת מכשירי סלולר ואביזרים משלימים, אשר יוצעו במחירים הנמוכים עד 40% ממחירי המכשירים המקבילים, המשווקים דרך המפעילות הסלולריות. בין המכשירים הסלולריים שישווקו ב-Big Box איילון ניתן יהיה למצוא את
WX260 של מוטורולה יוצע ב- 199 ₪, סמסונג גלקסי S2 9100 ב-3,199 ₪, סמסונג S5570 ב- 999, ₪ סוני ארקיסון X10 ב- 999 ₪, נוקיה C101 ב- 399 ₪. השרות לכל המכשירים יינתן דרך סניפי הרשת בהתאם לתעודת האחריות המונפקת.
רקע על הענף:
- שוק מכירות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה בישראל מגלגל כ- 8 מיליארד שקל.
- השוק מתחלק בין רשתות קמעונאיות (55%), חנויות פרטיות (38%) ואתרי סחר באינטרנט (7%).
- 6 הרשתות המובילות הן: מחסני חשמל, שקם אלקטריק, אל.מ, בסט ביי, טרקלין ו- BIGBOX.
- בסקר שנערך בקרב לקוחות ביג בוקס בשנה האחרונה ובדק מה משפיע על החלטת הקנייה נמצא כי: 40% מושפעים מהמחיר, 13% מקרבת הסניף לבית, 10% הכרת המותג ו- 8% מושפעים מהמלצת חבר. עוד נמצא בסקר כי טרם רכישת מוצר הלקוח הישראלי בד”כ בודק ב- 3 חנויות ובאחת מהן מתקיימת הרכישה בפועל.
- המוצרים הנמכרים ביותר ברשת: מסכים, מקררים, מכונות כביסה, מחשבים ניידים ותנורים.
- שיאי המכירות בענף נרשמים בחגי תשרי ופסח, בחודש אוגוסט ובסוף השנה.
- כיום מונה רשת ביג בוקס 15 סניפים