בזק פרסמה דו”ח מקיף על מצב האינטרנט בישראל ולפיו, בני נוער מעדיפים את אינסטגרם (Instagram) על פני פייסבוק (Facebook), כ-40% כבר שילמו או משלמים דרך אפליקציות לנייד והרוב מעדיפים לצפות בטלוויזיה דרך המסך הקטן.
מהדוח עולה כי בשנת 2017 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון. רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר קצב חבילת הגלישה הממוצעת עומד כיום על 67 מגה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-5.7 גיגה בממוצע ביום, עליה של 36% בתוך שנה. גולשים “כבדים” יותר שמשתמשים באינטרנט לתעבורת וידיאו וטלוויזיה עומדים על ממוצע של 20 גיגה ביום. 36% משתמשים בשירותים ותוכנות סטרימינג. 15% מהבתים שלנו הם בתים חכמים ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ67% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן (לעומת 60% ב-2016).
בתחום הסלולר, כ-35% מהנשאלים טענו כי חבילת הגלישה שברשותם אינה מספיקה וכי 43% מאתנו נאלצים לפנות שטח אחסון בסמארטפון לעיתים קרובות ומוותרים על אפליקציות, מעבירים לענן ואף מוחקים תמונות. 19% מעדיפים לצפות בטלוויזיה בטלפון, זאת לעומת 10% בשנה שעברה.
66% מהנשאלים ציינו שהם נאמנים למערכת ההפעלה של הטלפון שלהם ולא מוכנים לעבור למערכת אחרת. 34% אוהבים התנסויות חדשות ומזגזגים בין אייפון לאנדרואיד. 68% ממשתמשי האנדרואיד אמרו כי לא יחליפו מערכת לעומת 58% משתמש אפל.
בתחום הרשתות החברתיות, אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער, כאשר המספרים עומדים על 72% ו-63% פעילים בהתאמה. כל אחד מאיתנו חבר בממוצע ב-11 קבוצות וקהילות בפייסבוק, לעומת 27 קבוצות בממוצע בוואטסאפ.
בתחום הקניות ברשת, יותר משליש מאתנו רכשו בשנה הנוכחית ביגוד והנעלה אונליין ו-44% מאתנו מבצעים רכישות אונליין מאתרים בינלאומיים. 80% מהישראליים ציינו שהם קונים ברשת, עם עלייה משמעותית של צרכנים בגילאי 50 פלוס. עם זאת, אחוז הקניות אונליין של מצרכים ומזון לבית נשאר נמוך, כ-18% וללא שינוי בשנים האחרונות.
בשוק השעונים החכמים לא נרשם אימוץ גדול והם נמצאים בשימוש של רק 7% מהישראליים. ל–30% מהבתים בישראל יש יותר מ-11 מכשירים שמחוברים לאינטרנט הביתי ו-15% מהבתים בישראל הם חכמים כאשר המכשירים ב- 5% מהבתים נשלטים מרחוק.
הדו”ח של בזק בוצע בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1268 נדגמים בגילאי 13 ומעלה.
אם היה תמיכה בe-SIM בארץ, אז היו משתמשים בשעונים חכמים הרבה יותר. בבקשה תפנו אל חברות הסלולר שיראו שיש לזה ביקוש. משרד התקשורת. אמר שאין לו בעיה עם העניין וזה תלוי בחברות הסלולר.
מה שייגרום לזה לקרות מהר מאוד זה אם בגלאקסי הבא ובאייפון הבא לא תהיה מגירת סים בכלל…