בזק פרסמה דו"ח מקיף על מצב האינטרנט בישראל ולפיו, בני נוער מעדיפים את אינסטגרם (Instagram) על פני פייסבוק (Facebook), כ-40% כבר שילמו או משלמים דרך אפליקציות לנייד והרוב מעדיפים לצפות בטלוויזיה דרך המסך הקטן.

מהדוח עולה כי בשנת 2017 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון. רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר קצב חבילת הגלישה הממוצעת עומד כיום על 67 מגה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-5.7 גיגה בממוצע ביום, עליה של 36% בתוך שנה. גולשים "כבדים" יותר שמשתמשים באינטרנט לתעבורת וידיאו וטלוויזיה עומדים על ממוצע של 20 גיגה ביום. 36% משתמשים בשירותים ותוכנות סטרימינג. 15% מהבתים שלנו הם בתים חכמים ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ67% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן (לעומת 60% ב-2016).

בתחום הסלולר, כ-35% מהנשאלים טענו כי חבילת הגלישה שברשותם אינה מספיקה וכי 43% מאתנו נאלצים לפנות שטח אחסון בסמארטפון לעיתים קרובות ומוותרים על אפליקציות, מעבירים לענן ואף מוחקים תמונות. 19% מעדיפים לצפות בטלוויזיה בטלפון, זאת לעומת 10% בשנה שעברה.

66% מהנשאלים ציינו שהם נאמנים למערכת ההפעלה של הטלפון שלהם ולא מוכנים לעבור למערכת אחרת. 34% אוהבים התנסויות חדשות ומזגזגים בין אייפון לאנדרואיד. 68% ממשתמשי האנדרואיד אמרו כי לא יחליפו מערכת לעומת 58% משתמש אפל.

בתחום הרשתות החברתיות, אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער, כאשר המספרים עומדים על 72% ו-63% פעילים בהתאמה. כל אחד מאיתנו חבר בממוצע ב-11 קבוצות וקהילות בפייסבוק, לעומת 27 קבוצות בממוצע בוואטסאפ.

בתחום הקניות ברשת, יותר משליש מאתנו רכשו בשנה הנוכחית ביגוד והנעלה אונליין ו-44% מאתנו מבצעים רכישות אונליין מאתרים בינלאומיים. 80% מהישראליים ציינו שהם קונים ברשת, עם עלייה משמעותית של צרכנים בגילאי 50 פלוס. עם זאת, אחוז הקניות אונליין של מצרכים ומזון לבית נשאר נמוך, כ-18% וללא שינוי בשנים האחרונות.

בשוק השעונים החכמים לא נרשם אימוץ גדול והם נמצאים בשימוש של רק 7% מהישראליים. ל–30% מהבתים בישראל יש יותר מ-11 מכשירים שמחוברים לאינטרנט הביתי ו-15% מהבתים בישראל הם חכמים כאשר המכשירים ב- 5% מהבתים נשלטים מרחוק.

הדו"ח של בזק בוצע בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1268 נדגמים בגילאי 13 ומעלה.