בת’סדה (Bethesda) המפתחת של המשחקים Fallout 4 ו-Skyrim לא תתמוך יותר ב-‘מודים’ עבור קונסולת ה-PlayStation 4 (פלייסטיישן 4). היא מטילה את האשמה על סוני (Sony).
אחד החידושים שהצגיה בת’סדה עם ההכרזה על Fallout 4 הייתה הבאת התמיכה ב’מודים’, שינויים למשחק אותם יכולים לבצע המשתמשים, אל שחקני הקונסולות. המפתחת אף סיפקה למשתמשים את Creation Kit, כלי רשמי המאפשר לבצע את השינויים הללו. עבור שחקני המחשב האישי התמיכה במודים הייתה זמינה באופן רשמי החל מחודש אפריל ובמאי הצטרפו גם שחקני ה-Xbox One, קונסולת המשחק של מיקרוסופט (Microsoft).
למרות הבטחות החברה הגיע יוני ושחקני ה-PlayStation 4 לא קיבלו את התמיכה במודי. בפרסום בבלוג החברה שעלה בסוף השבוע המפתחת שוברת שתיקה. היא מסבירה מדוע תמיכה במודים לא תגיע אל שחקני הקונסולה של סוני.
“לאחר חודשים של דיונים עם סוני, אנו מצרים לומר כי מזה זמן רב אנו מוכנים להציע את התמיכה במודים ל-PlayStation 4, אך בסוני הודיעו לנו כי הם לא יאשרו את [התמיכה ב]מודים של משתמשים כפי שאלו עובדים. עד שסוני לא יאפשרו לנו להציע תמיכה ראויה במודים התוכן עבור Fallout 4 ו-Skyrim, הם לא יהיה זמינים עבור PlayStation 4”, נכתב בבלוג.
בבת’סדה מבטיחים לעדכן “במידה והמצב ישתנה”, ונראה כי מקווים שם שהפרסום יביא ללחץ מצד הגיימרים על סוני להביא לתמיכה בתוכן אותו יוצרים המשתמשים.
סוני כבר הודיעה שהיא חוסמת מודים חיצוניים. חוץ מזה גם בלי המודים Fallout כיפי. רק אחרי 10 שעות משחק הבנתי שכל שדרוג אישיות משפיע על הדמות והמשחק באופן שונה.