ביידו (Baidu), החברה שמפעילה את מנוע החיפוש הסיני הפופולארי במזרח אסיה, הכריזה על כוונתה להצטרף לזירת הרמקולים החכמים. החברה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית משלה בשם DuerOS, וזו תותקן ברמקול חכם המכונה Raven H. הרמקול נהנה מעיצוב צבעוני ויוצא דופן, וכולל רכיב עליון נשלף אותו ניתן לחבר לרמקולים אחרים מאותה הסדרה לצורך העתקת הגדרות ופרטים אישיים, לדוגמה בעת רכישת רמקול חדש או בביקור אצל חבר.
לא רק העיצוב ייחודי, אלא גם האסטרטגיה הכוללת של ביידו. בעוד שרוב היצרניות, בהן אמזון (Amazon) וגוגל (Google), מציעות את הפלטפורמה שלהן לחברות חיצוניות, אך למעשה מתחרות בהן עם מוצרים בתמחור זהה או זול יותר, ביידו מתכוונת לתמחר את הרמקול שלה במחיר גבוה, במיוחד עבור השוק הסיני – 250 דולרים.
כוונת החברה היא למצב את הרמקול שלה כאפשרות היוקרתית והאיכותית ביותר, ולהניח ליצרנים נוספים לייצר רמקולים זולים ופשוטים יותר מבלי להתחרות בהם באופן ישיר. בהתייחסו לסדרת ה-Echo של אמזון, הסביר קון ג׳ינג, מנהל פלטפורמת DuerOS, כי “הוזלה במחיר ה-Echo מקשה על מחירתם של רמקולים חכמים אחרים. אצלנו, אנחנו מתכוונים לבנות רק רמקול אחד, והוא לא יהיה זול”.
האסטרטגיה של ביידו מתייחסת כרגע לשוק הסיני בלבד, אם כי החברה בוחנת אפשרות להרחבת הפלטפורמה למדינות נוספות באסיה, כדוגמת יפן.
הכתבה כל כך שגויה, זה פשוט מדהים. לא רק שהם לא בונים רק רמקול אחד, יש להם עוד אחד יקר יותר והם מפתחים עכשיו עוד אחד שיהיה היקר והמתקדם ביותר.