לפני כשלוש שנים הסירה נטפליקס (Netflix) מהאפליקציה הרשמית שלה למכשירי iOS את האפשרות לתשלום על דמי מנוי עבור השירות, מסיבות מובנות: על כל תשלום בתוך האפליקציה הייתה נדרשת נטפליקס להעביר עמלה בסך 30 אחוזים לאפל (Apple), בעוד שעל מנויים שבחרו להירשם לשירות דרך אתר האינטרנט שלה הייתה מקבלת נטפליקס את מלוא הסכום.
מסמכים פנימיים הנחשפים כעת במסגרת תביעת המיליונים בין אפל ואפיק (Epic) מעידים כי באפל לא התעלמו מהחלטה זו של נטפליקס, אלא היו מוכנים ללכת כברת דרך בכדי לנסות ולשכנע אותה לחזור בה – מאמץ שכאמור, נכשל בסופו של דבר. אותם מסמכים חושפים כי כבר בתחילת 2018 נודע לאפל על כוונותיה של נטפליקס, והוכנו הצעות שונות בתגובה. באפל תכננו לטעון בפני נטפליקס כי האפליקציה זכתה לקידומים יוצאי דופן בחנות, שהביאו לזינוק של עד שבעה אחוזים בהורדות.
בנוסף, הייתה מוכנה אפל להציע הטבות בלעדיות שמהן לא נהנים מפתחים אחרים: העברת חלק מהעמלה לטובת פרסומות שאותן תציג אפל בחנות, שיתוף פעולה בניסויים טכנולוגיים שונים, קידום ברשת החנויות הפיזיות, ואפילו חבילה משותפת לנטפליקס ושירותי וידאו נוספים שתשווק על ידי אפל. לא ברור מהמסמכים אם בסופו של דבר הצעות אלו אכן הועברו לנטפליקס ומה הייתה תגובתה.
דבר אחד שאותו אפל לא הציעה לנטפליקס בשום שלב הוא ביטול מוחלט של העמלה ואור ירוק למכירת מנויים שלא דרך המערכת שלה – בדיוק הדבר שאותו דורשת אפיק כעת. עם זאת, הפרסום חושף לכל הפחות כי בניגוד לדבריה, אפל דווקא כן מוכנה להעניק למפתחים מסוימים הטבות ותנאים מיוחדים, ואינה נוהגת בחברות ענק ובמפתחים עצמאיים באותו האופן בדיוק.
ממש מפתיע אותי שזה מפתיע מישהו