הכספומטים החדשים ברוסיה ישוחחו איתם,יזהו את הקול שלהם ויבצעו פעולות בנקאיות עיקריות
חברת CRT העוסקת בהטמעת טכנולוגיות חדשות בתחום הבנקאות ברוסיה הציגה מכשירי כספומט (ATM) חדשניים, שאחת התכונות בהם היא זיהוי קולי ביומטרי של לקוח, ושליטה מרחוק באמצעות פקודות קוליות. על חידוש זה בתחום הבנקאות המודרנית הוכרז בכנס השנתי להשקעות וטכנולוגיה שנערך בעיר סוצ’י זו השנה התשיעית.
הטכנולוגיה בהן השתמשו ב-CRT מתבססת על בחינה וזיהוי הטמון בקול האנושי. זהו לא השימוש הראשון בקול האנושי כמפתח ביומטרי (יישום כזה נעשה כבר במערכות IVR במוקדי שירות בנקאיים, דוגמת בנק דיסקונט לאחרונה), אך החברה טוענת כי שליטה בכספומטים באמצעות קול זהו ניסיון עולמי ראשון שלא נוסה בעבר.
מערכת ניווט קולי, Voice Navigator, מאפשרת ללקוח הבנק לעבור בכל השלבים של ביצוע פעולות בנקאיות בעזרת קול אנושי. כך, כל פעולה בנקאית, מהזמנת כרטיסי אשראי ועד לקיחת הלוואה תוכל להיעשות בשיחה מול המערכת ופקודות קוליות. תוכנה שמיועדת לזהות קול אנושי תתאים את ההוראות להנחיות בנקאיות וזה יחסוך מן הפעילות בסניפי הבנקים בידי הבנקאים. החברה גם מדגישה את חשיבותה המהותית שיש בתכונה כזו במכונות הכספומט, שבה אנשים בעלי המוגבלויות יוכלו להיעזר בשירותי הכספומט.