אנחנו כולנו יודעים שאפל מרוויחה המון כסף ושולי הרווחה שלה הם גבוהים, אבל עד כמה החברה באמת מרוויחה? בנתונים שמגיעים מאתר Statista הוצגו הרווחים של אפל לשנת הכספים האחרונה (אוקטובר 2011 עד ספטמבר 2012) לצד מתמודדים גדולים אחרים בתעשיית הטכנולוגיה, ואיך לומר? כל החברות האחרות מחווירות בהשוואה לרווחים של אפל.
עוקפת את כולם
החברה סגרה את השנה האחרונה עם הכנסות שיא של 156.5 מיליארד דולרים שמתוכם הרוויח 41.7 מיליארד דולרים. זהו סכום עצום בפני עצמו, ובהשוואה לששת חברות התוכנה והאינטרנט הגדולות בעולם הכולל את מיקרוסופט, אי ביי, גוגל, פייסבוק, אמזון ויאהו, אפל הרוויח יותר מכולם גם יחד (!) כשסך הרווחים שלהם הסתכמו ב-34.4 מיליארד דולרים.
בשוק המחשבים, שבו החברה מתחרה עם מחשבי המק והאייפד, רווחי אפל כפולים מכל היצרניות המובילות יחדיו וזה כולל את אינטל, דל, אסוס, IBM, HP, לנובו ואייסר שהניבו יחדיו רווחים בסך 19.4 מיליארד דולרים “בלבד”.
נקפוץ לתחתית התרשים, שם נגלה כי יצרניות הסלולר הגדולות – נוקה, סמסונג, רים ו-HTC הרוויחו יחדיו 12.8 מיליארד דולרים, שוב הפרש עצום בהשוואה לשאר החברות.
בזכות האייפון
הסכומים הגדולים הגיעו הודות לכניסת החברה לשוק הסלולר, קצת אחרי השקת האייפון הראשון בשנת 2007, אך כתוצאה מכך גם מחשבי המק והאייפד של החברה סייעו לגדילה ברווחים ודווקא ליין מכשירי האייפוד שהושק בתחילת שנות ה-2000 לא שינו כמעט את הנתונים. על כל מקרה, למרות שחסרים נתונים מהותיים רבים (כמו הכנסות וחלוקה לפי חבר), עדיין ניתן לראות את ההפרש בין אפל לחברות הענק בשוק כמו אינטל, מיקרוסופט, גוגל ואחרות ומציג לנו גם את השינוי בשוק הטכנולוגי בו חברות האינטרנט והסלולר מרווחיות יותר מחברות התכנים וההפקה הגדולות בארה”ב.
גרף הרווחים של אפל (מקור: WolframAlpha)
>> מצלמה 14 מגה פיקסל באייפון?
אביעזר, תודה רבה על תגובתך. מעשיר ואינפורמטיבי במיוחד!
אקרא את המאמר ברגע שאסיים את המשמרת שלי להיום בשמחה, תודה רבה על הכתבה.
יום טוב!
אני לא מבין מה כל מעריצי אפל מתגאים בנתונים האלה. בעוד המודל העסקי של גוגל הוא לספק לכם את כל השירותים בחינם ובו בזמן לעשות 95% מההכנסות שלהם מ-AdWords חברה כמו אפל משיגה את הכנסותיה מתמחור מוגזם שמתבסס על העובדה שישנם פראיירים כמוכם…לא רק שגונבים אתכם בפרמטר של יחס עלות-תועלת אתם גם מתגאים בזה….
DC – הבטחון שלך לצאת בהצהרות שאין להם ביסוס פשוט מדהימה אותי.
נתחיל עם הצהרתך שמחשב המק הוא מחשב ״אינטל בקופסה״ – אני יכול לומר לך, שאם היה לי כסף לבזבז, לא הייתי חושב פעמיים לגבי המק. מה שאמרת לגבי המחשב הזה הוא פשוט שטות גמורה.
נתחיל מהלוח אם – לוחות האם שנמצאים במקים לא נמצאים שאף מחשב אחר! חשוב שאנשים יבינו זאת. כל החלקים במחשב, גם אלו שמיוצרות עבור אפל ע״י קבלניות אחרות (ראה ערך אינטל) מעוצב בקפידה ומותאם ע״י אפל לשאר החומרה במחשב. מה שאומר בעצם שאפל מתאימה כל רכיב חומרה לרכיב השני, משהו שאתה לא תמצא אצל יצרניות אחרות, כי לא ידוע לי על יצרנית חומרה שמייצרת כל רכיב בחומרת המחשב ועוד מתאימה אותם אחד לשני.
עכשיו נגע לטעות החמורה שאנשים עושים בנוגע למחשבי המקינטוש – טעות שמי שנפגעים ממנה הם הרבה צרכנים שמשוכנעים שהם מבינים יותר מכל אחד אחר בטכנולוגיה.
הטעות הזו היא להסתכל על המספרים של המפרט הטכני של המק, ולהשוות אותו לחלקים אחרים. זה פשוט לעשות עוול למחשבים האלה. לכל רכיב חומרה יש רמות איכות! אפשר לקנות דיסק און קי של 2 ג׳יגה ב20 שקלים, ואפשר לקנות אחד אחר ב200 שקלים.
מה ההבדל? ההבדל שבראשון לוקח 49 שניות לעביר 700 מגה, ובשני 11. (וזה נבדק על ידי)
ניקח לדוגמה לוח אם – לוחות אם מגיעים בשלל מחירים ומהירויות. נניח ואני קונה לוח אם במהירות 1666, במחיר ממש זול, מלביש עליו את שאר החלקים באותו תדר של 1666, ומרגיש שדפקתי את המערכת כי הרכבתי את אותו המחשב בחצי מחיר. הבעיה בזה שלא דפקתי שום מערכת, אלא אך ורק את עצמי. על כל לוח אם יש ״דודי שמש״ קטנים כאלה. ברגע שלוח האם עשוי מסגסוגת מתכות לא איכותית במיוחד, והמחשב מתחמם טיפה יותר מידי (והוא יתחמם), ״דודי השמש״ האלה מתנפחים, ומהירות לוח האם נופלת דרסטית מ1666 לסביבות 555 mhz, וכמובן מוריד את מהירות שאר המחשב.
איכות החומרה במקים היא ברמה הגובה ביותר, ובנוסף לסנכרון החומרה שכבר ציינתי, ״מלבישים״ על החומרה מערכת הפעלה שהיא יעילה ביותר, ומסונכרנת לעבוד עם החומרה באופן מושלם. הבניה של המחשב בצורה זו מפיקה מהמחשב ביצועים גבוהים בהרבה ממש שאפשר להגיע במחשבי פיסי בגלל ההתאמה (!)
מקווה שהבהרתי את עצמי בנוגע למק, בנוגע לאייפון, אמרתי את זה לפני כמה זמן, סמסונג היא קבלן, לא יותר מכך, הטכנולוגיה היא של חברת אפל. אם אני לא טועה כיום סמסונג מייצרת פחות חלקים לאייפון בצורה משמעותית מפעם.
מצטער על החפירה, לילה טוב לכולם.
שלום פיפוש,
ההסבר המצוין שלך כלל גם “דודי שמש”.
הרשה לי להסביר לך במה מדובר:
לרכיבים האלו קוראים “קבלים” (“קבל” ברבים) או באנגלית capacitors.
מדובר בקבלים אלטקרוליטיים הנחוצים למעגלי אספקת הכוח (חשמל) שקיימים בלוח האם.
התקלה השכיחה היא זליגת החומר הכימי הצמיג אל מחוץ לקבל.
לתקלה הזו יש שם: “מגפת הקבלים”.
המגפה הארורה הזו התחילה לפני כ-16 שנים והרסה בעיקר לוחות-אם, מתאמי תצוגה (כרטיסי מסך), צגי LCD וספקי-כוח.
אני אישית ראיתי ממירים של ספק ערוצי טלויזיה באמצעות לוווין שחוסלו בגלל קבל שנשפך.
בלוחות-אם משובחים היצרן מתקין קבלים מהרמה הגבוה ביותר – כאלו שמיוצרים ביפן ועולים הרבה יותר מקבלים פשוטים ומועדים לתקלות.
הקבלים האיכותיים מסוגלים לתפקד במלוא יעילותם גם בטמפרטורות גבוהות מאד – אפילו מעל 100 מעלות צלסזיוס.
היצרנים של הלוחות המשובחים דואגים תמיד להבליט את העובדה שהם משתמשים בקבלים איכותיים מתוצרת יפן הן על האריזה והן באתר שלהם.
לוחות-אם פשוטים נדפקים על ימין ועל שמאל בגלל קבלים ש- “נשפכים”.
מי שבוחר להתקין לוח-אם זול בדרך כלל מתקמצן גם בספק-הכוח ומרכיב דרעק כלשהו שעולה כמה עשרות שקלים במקום ספק כוח איכותי שמחירו הוא כמה מאות שקלים.
הצעד השגוי הבא הוא חסכון בעלות המארז – חלק מאד מאד חשוב באבטחת פעולה תקינה של מחשב.
מארז איכותי עשוי לעלות קרוב ואף מעל לאלף שקלים אבל בחשבון עלויות נכון לאורך שנים הוא הפתרון הזול ביותר משום שניתן להעביר אותו מדור לדור.
אני – המרכיב את מחשבי ה-PC שלי בעצמי – משתמש במארזים הטובים בעולם
והעשויים על טהרת האלומיניום. קל להניף אותם מהרצפה ולהניחם על שולחן כדי לנקותם באופן יסודי פעמיים בשנה. הם לעולם לא מחלידים והם לעולם לא פוצעים את האצבעות.
שמירת הנקיון בתוך מארז המחשב היא קריטית להבטחת פעולה תקינה. האבק הוא האויב מספר שתיים של המחשב.
לאויב מספר אחת קוראים overclocking (המהרה).
מי שאמינות המחשב חשובה לו לצרכי פרנסתו או לימודיו, כדאי שידע שהלוחות האמינים ביותר הם אלו מתוצרת אינטל. אמנם אין להם “ים של פיצ’רים” כפי שיש בלוחות של אסוס, ג’יגהבייט, אסרוק ודומיהם אך הם מאד אמינים ובשעת תקלה אין כמו השרות המעולה של אינטל העולמית.
זהו על קצה המזלג.
אם אתה שולט באנגלית טכנית, אני ממליץ לך לקרוא מאמר נפלא על מגפה זו:
http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague
המאמר ארוך ומאד מפורט והוא כתוב בידי מקצוענים אמיתיים. הקישורים הכלולים בו מצוינים אף הם.
==
רשמת
“אם אני לא טועה כיום סמסונג מייצרת פחות חלקים לאייפון בצורה משמעותית מפעם.”
אתה לא טועה. מאז שלסמסונג אלקטרוניקס עלה השתן לראש והנהלתה החלה להתנהג באופן מחפיר ואידיוטי (שיגרום לה נזקים כספיים ניכרים בטווח הבינוני והארוך), נוקטת חברת אפל בצעדים שונים כדי להפסיק לקנות רכיבים מחברת סמסונג אלקטרוניקה.
לאחרונה, קראתי שאפל כבר לא קונה סוללות מתוצרת סמסונג עבור מוצריה.
תאגיד סמסונג הוא גוף חצי רודני ומאד דורסני.
בחברת הבת “סמסונג אלקטרוניקס” קיימת חטיבה המייצרת ריכבים תעשייתים הנמכרים ליצרני ציוד אלקטרוני. מדובר ברכיבי זכרון, מסכים וכו’.
חברת סמסונג אלקטרוניקה סובלת מפיצול אישיות מובנה: היא לא מסתפקת בייצור רכיבים ומכירתם, היא מנסה להתחרות בלקוחות שלה ע”י ייצור ומכירה של מוצרי אלקטרוניקה.
זהו מצב בלתי ניסבל בעליל: שאלתי לאחרונה את הספר שלי מה הוא היה עושה אילו זה שמוכר לו חומרים (שמפו, צבעים לשיער וכו’) היה גם פותח מספרה לידו ומתחיל להתחרות איתו על הלקוחות השכונתיים. כמובן שהוא השיב לי שהוא לא היה קונה ממנו חומרים לעולם ועד.
אני צופה שבעקבות הקונצים שסמסונג עשתה לאחרונה לחברת אפל, לקוחות אחרים של סמסונג יתחילו לחפש חלופות בשוק היפני ובשוק הסיני לרכישת רכיבים.
את סמסונג יש לבלום בנחישות, אחרת יום אחד אפילו המפעילות הסלולריות יגלו שסמסונג רוצה להתחרות גם בהן.
בברכה,
א.
פיפוש, אין לי ברירה מלבד לחלוק עליך:
כמי שחי בעולם החומרה של נייחים מס’ שנים לא מבוטל, כלל לא הבנתי מה אמרת. אפל לא מתאימה שום מעבד ללוח אם, יצרנית המעבד קובעת תקן ויצרניות לוחות האם מוציאות לוחות התואמים לתקן ותומכים בסדרת מעבדים.
גם אם אפל ביקשה קונפיגורציה מסויימת של לוח, אין בו שום דבר בלעדי.
ראשית, כשמדברים על איכות בהקשר של לוח אם יש לבחון מס’ גורמים:
ראשית עמידות-
עובי המוליכים אל צלעות הקירור, מייצבי מתח ואיכות הקבלים-מה שמעניק יכולת שרידות גבוהה יותקר בשימוש ועומס לאורך זמן.
אופציה לגיבוי BIOS, בדר”כ צ’יפ נוסף, מה שמעניק גיבוי במקרה שהעיקרי לא מתפקד כהלכה.
שנית, “עושר” יציאות- ריבוי פורטים של USB 3,תמיכה בSATA 3, יציאת FIREWIRE, THUNDERBOLT, כ. קול איכותי וכו’
לכל יצרנית ל.אם נורמלית יש סדרות של לוחות הקורצים לחובבי המהרה וביצועים, המצויידים בפיצ’רים הללו ובכנות, אפילו חלק מלוחות הmid range של חברות ידועות באים איתם. כנ” לגבי עושר יציאות וחיבורים.
כשאתה מתאר קנייה של מע’ מחשב זולה כדי “לדפוק את המע'” , אתה מתייחס לקהילה מצומצמת יחסית של אוברקלוקרים שרוכשים מע’ זולה בעלת פוט’ המהרה גבוה (דווקא לוחות זולים עם קבלים איכותיים, כדי שיעמדו בהעלאת המתח), מעלים את התדר של הBUS, מכפלת המעבד והמתח כדי לתמוך בהם ומשיגים ביצועים של מחשב יקר יותר- כך שמקבלים יחס מקסימלי של עלות/תועלת. הקהילה הזו בוחרת רכיבים המיועדים/בעלי פוט’ גבוה להמהרה ולכן הם דווקא איכותיים.
לו היית בודק את פרטי הכוננים הניידים שהשווית, היית רואה שההבדלים במחירים כה גבוהים כיוון ש*המפרט הטכני* שלהם שונה, כנראה עקב תמיכה בתקן מתקדם יותר וCLASS גבוה יותר, מה שמעניק מהירות כתיבה/קריאה עדיפה.
המפרט הטכני עושה הרבה מההבדל. בפעם האחרונה בה בדקתי (לפני מס’ שנים), בערך ב60% מעלות מחשב מק יכולתי להרכיב PC מבוסס ווינדוס בעל ביצועים טובים כמעט פי שניים(!) במשחקים ובנצ’מארקים, שטח אכסון גדול בהרבה ויותר RAM. כל זה לפני שהזכרתי את האופ’ לשדרוג עצמאי של החומרה (ניתן לעשות זאת במק היום, אני לא מעודכן?), שמאריך את מחזור החיים של מחשב בעלות קטנה יחסית. אשמח אם תבהיר טוב יותר למה אתה מתכוון.
לאביעזר-
כמי שהתעסק הרבה עם OC בחדר חם ולא ממוזג, על קירור אוויר, אדם אחראי שמבין מה הוא עושה/שואל מי שמבין, יכול להנות ממחשב מומהר שנים (אני כותב מאחד כזה, כיום בן שלוש ומשהו) אם אתה רוצה את הכי איכותי, אתה תגיע למחירים גבוהים מאוד, במיוחד אם אתה צריך מארז קל, אך יש פתרונות תקציביים:
מארזים טובים באזור ה300-400 ש”ח יש בשפע. כל זה כשמדובר במע’ חמה הכוללת כ. מסך “כבד” או שילוב של שניים. רוב האנשים יכולים לרכוש מארז של חברה טובה המעניק זרימת אוויר נכונה והתקנה סבירה בפחות. כיום, מע’ בסיסיות קרירות יחסית.
חשוב מאוד להשקיע בספק טוב, ספק ג’נרי שרף לי פעם חצי מחשב. שוב, ספק טוב למע’ ממוצעת יכול לעלות כ200 ש”ח (seasonic וfsp הם בין הבחירות הראשונות שלי בתקציבים הללו) חשוב לוודא כמה אמפר הספק נותן על מסילת ה12V, המזינה את המעבד וכ. המסך. ספק טוב יספוג נפילות מתח ויהיה בעל נצילות גבוהה, מה שאומר שהוא לא “ימשוך” הרבה חשמל שיבוזבז כחום ולא יגיע למחשב.
הערת אגב, לפני כמה שנים, אם זכרוני אינו מטעני, דווקא הלוחות של אינטל לא באו עם קבלים מוצקים, היום הם אכן השתפרו מאוד, אך יש להם מתחרים רבים בקטגוריית המחיר.
כבר גלשתי הרבה מעבר לoff topic ואני מתנצל, לילה טוב.
שלום א.א.
אתן לך רמז:
הנסיון שלי מגיע הן מהצד של המשתמש ובעיקר מהצד של המוכר שי לו מעבדה לתחזוקה ולהרכבה.
מעבר למחשבים האישיים שלי (ואני מדבר על תקופה ארוכה מאד מאד משום שהרומן שלי עם המחשב האישי החל בשנת 1977) ראיתי כבר אלפים רבים של מחשבים השייכים לאחרים במסגרת תפקידי השונים לאורך השנים.
מעבר לזה אני מנוע מלהרחיב.
אני פוסק: המהרה היא צרה צרורה והפעלת מחשב בחלל לא ממוזג במרבית שטחי ארץ ישראל זה מתכון בטוח לתקלות הן באלקטרוניקה ואפילו גם בביולוגיה.
עכשיו אגלה לך “סוד”:
אם אתה אוהב להתעסק עם מחשבים נצל כל רגע פנוי שיש לך למימוש התחביב.
זאת משום שעוד זמן קצר יחסית לא תוכל לעשות זאת.
הסיבה היא פשוטה: חלק גדול מאד של תעשית הרכיבים פשוט ייעלם לאור המהלכים שאינטל תבצע בשנת 2013-2014.
מהם המהלכים הללו?
הראשון בהם יהיה ביטול התושבת של המעבד (SOCKET).
בשנים האחרונות השתמשה אינטל בטכנולוגיה המכונה LGA שבה המשתמש המצויד בידים טובות ובמעט ידע היה יכול לשלוף מעבד מהתושבת ולהתקין במקומו מעבד אחר (מאותה סדרת LGA וכמובן בכפיפות למגבלות ערכת השבבים של לוח האם וגם בכפיפות למפרטי פיזור חום של הלוח (TDP).
עידן ה- Land Grid Array) LGA) יגיע במהרה לסיומו.
המחשבים בשנים הקרובות יתבססו על לוחות-אם בהם המעבד מולחם ישירות ללוח האם ואין בכלל תושבת.
זה לא יקרה בדור הנוכחי (Ivy Bridge) וגם לא בדור שאחריו (Haswell), אלא בדור שאחרי האסוול – מבוסס ליטוגרפיה של 14 מ”מ והמכונה בשם Broadwell.
במקום LGA יגיעו ימות ה- BGA. ה- Ball Grid Array יוציא מהמשחק הרבה מאד אנשים מתעשיית הרכיבים וישנה לחלוטין את נוף המעבדות.
בנוסף, ברור לי גם שאותן מסילות בהן מתקינים זכרון RAM יעלמו. (בחלק ממוצרי אפל הם כבר נעלמו). גם הזכרון יולחם ישירות ללוח האם.
אני רק מקווה שהמהפכה הזו לא תיסחף לכיוון של הלחמה ישירה של SSD ללוח האם.
כבר היום רואים את ניצני המהפכה שאינטל שואפת להנהיג.
זה בא לידי ביטוי בעליה הניכרת בביצועי “כרטיס המסך המובנה בלוח” (השתמשתי במתכוון בסלנג), בכניסת טכנולוגיית TB, בהגעת הביצועים של “כרטיס הקול המובנה בלוח” לרמה מרשימה, ליכולת להרכיב RAID סביר מבלי להזדקק לבקר יעודי.
אינטל הולכת לכיוון בו הסטנדרט הפיזי לא יהיה ATX ואפילו לא microATX אלא משהו בגודל mini-ITX ומטה.
אינטל אינה יכולה לשבת מן הצד ולראות איך אריכטקטורת ARM מתפתחת לכיוון המאיים על עיסקי הליבה של אינטל.
מאד מסקרן אותי (ברמה המגיעה להרהורים לפני השינה) האם AMD תראה במהפכה הזה הזדמנות עיסקית להמשיך את המסורת לכמה שנים ולהמשיך להציע מעבדים שזקוקים לתושבת כדי להשתדך עם לוח האם.
===
האמן לי שמארז קל משקל הינו ברכה מן השמים.
אני משתמש במארזי Full Tower עשויים אלומיניום (כל המארזים שלי הם מתוצרת Lian Li) ולכן הם קלים אפילו בעשרה ק”ג מבני הדודים שלהם שעשויים מברזל.
כאשר אני נתקל באנשים שהמחשבים שלהם מתו טרם זמנם ושואל אותם מדוע הם לא ניקו את המחשב פעמיים בשנה (שומרי מצוות ראש-השנה ופסח של דת ה-PC) התשובה השגרתית כוללת את הקושי להזיז את הקופסה הכבדה ממקומה – תהליך הנעשה בדרך כלל תוך כיפוף הגוף.
[במאמר מוסגר: זו אחת הסיבות המצוינות להניח מחשב על עגלה קטנה יעודית עם גלגלים ולא ישירות על הרצפה.]
יש כלל בחיים “לעשיר תמיד זול יותר” ומנסיוני גיליתי שהוא נכון במרבית המקרים. הנה דוגמה:
כאשר קניתי, תמורת סכום ממש לא מבוטל, מארז יקר מאלומיניום מהיצרן הטוב בעולם Lian Li, לפני למעלה מעשר שנים, היתה לו כבילה פנימית המאפשרת הזנת חיבורים חזיתיים לתקנים היו בתוקף באותה תקופה.
היות והיצרן הזה מבין שלקוחותיו מגלגלים מארז מדור לדור, הוא הוציא למכירה לפני שנתיים-שלוש ערכות שידרוג לכבילה הפנימית כדי להיות רלוונטי בעידן USB3 וחיבורי סאונד מודרניים.
עכשיו, לקראת סיום תגובתי זו, אני מבקש להתייחס למילה אחת שציינת בתגובתך – firewire.
חביבי, התקן הזה נעלם בהדרגה מן העולם. קשה מאד למצוא לוח אם שעדין יש לו את הפיצ’ר הזה. USB3 הרג אותו.
USB3 מהיר יותר מ- firewire 400 נוח יותר וזול יותר ליישום.
גם HDMI תרם (אצל חובבי עריכת הוידאו) את חלקו בהריגת firewire.
למעשה, המקום היחידי בו יש חיים לתקן הזה (1394) הוא עולמה של חברת אפל. שם גם הגיעו לפני זמן רב לניצול ה- firewire במהירות גבוהה של 800.
בברכה,
א.
ערב טוב לכל,
הכתבה הזו עוסקת ברווחים של פירמה ולא בסגולות טכניות של מוצריה.
מטבע הדברים, עיסוק בתוצאות כספיות הוא עיסוק ישיר באיכויות של ניהול הפירמה.
אפל הגיעה לאן שהגיעה מסיבה אחת פשוטה: הניהול של כל מחלקותיה טוב יותר מזה של מתחרותיה. חד וחלק ללא ברברת מיותרת.
אם רוצים לנתח את התהליך יותר לעומק יש ללכת לתחילת המילניום.
החברה השלטת אז בתחום המיחשוב האישי היתה מיקרוסופט בניצוחו של ביל גייטס.
גייטס החליט שהוא רוצה לעסוק בנושאים אחרים והעביר את שרביט הניהול לחברו הותיק סטיב באלמר.
מתברר בדיעבד כי מר באלמר הוא אפס ניהולי ברמה מביכה. האיש קיבל אוצר ואיבד אותו. כמעט 13 שנים עברו ואיש לא קם ובועט בו החוצה. בינתיים קורים שני תהליכים: המשקיעים במניית מיקרוסופט מאבדים מעל מחצית מהונם (ופניהם מאדימים מקנאה במשקיעי אפל שמתעשרים באופן מעורר השתאות) ורמת העובדים של מיקרוסופט לא מתקרבת בכלל לרמה שהיתה שם בתקופתו של גייטס.
מדוע זה קורה?
םשוט מאד: העובדים המצטיינים רואים ומבינים המנכ”ל שלהם לא ראוי לכסא עליו הוא יושב ומקישים מכך שמיקרוסופט תרד ותרד ותרד ותאבד את הדומיננטיות שלה.
מצד שני, הם רואים את הגאונות בניהול של אפל ואת היצירתיות הענקית המתחוללת בחברת גוגל.
לכן, הם מחליטים שעדיף לעבוד אצל מתחרותיה של מיקרוסופט ולא להסתובב בתחושה המעיקה שמלווה כל עובד עם ראש על הכתפיים שמפנים כי בראש הפירמה יושב אדם לא מתאים לתפקידו.
בנוסף אליהם, הופכות אפל וגוגל לחברות הנחשקות אצל הבוגרים הטריים של האוניברסיטאות. אנשים מבינים ששהות של כמה שנים בגוגל או באפל תעשיר אותם מאד מהבחינה המקצועית והאינטלקטואלית וגם תהפוך את גליון “קורות החיים” שלהם לבעל ערך רב ויוקרתי.
תחשבו לרגע שאתם מנהלים פירמה שמייצרת סמארטפונים: את מי תגייסו לעבודה?
מישהו שעבד במחלקת הפיתוח של אנדרואיד או מישהו שהוא בוגר אפל במחלקת האייפון / iOS
או לעומתם
מישהו שבילה כמה שנים במחלקת WM/WP במיקרוסופט וראה איך נתח השוק מצטמצם מ- 12% למצב הנוכחי בו מיקרוסופט נמצאת במקום הששי אפילו אחרי BADA?
אני חוזר על דברי בפעם המי יודע כמה:
לא האייפוד, לא האייפון, לא האייפאד, לא האייטיונס ולא שום מוצר או שרות אחר של אפל הם הירושה הכי חשובה של סטיב ג’ובס.
האלמנט הכי חשוב שהמנוח ג’ובס הותיר בעיזבונו הוא ארגון מנוהל למופת ששמו “אפל”.
אפל אינה כליל השלמות (אין במציאות שום גוף שהוא כזה – זולת החתול שלי) ולפעמים אנו רואים חריקות גם אצלה.
אולם אפל מנוהלת טוב יותר (או הכי פחות גרוע – אם כך תרצו) ממתחרותיה משום שהיא מעסיקה אנשים השואפים למצוינות באחוזים גדולים יותר בהשוואה לאחרים.
השכל והנסיון הקולקטיבי של עובדי אפל – מהמנכ”ל ומטה עד מנהלים של מחלקות קטנות – טובים באופן ניכר בהשוואה למתחרותיה.
זה כל הסיפור וזה מה שנחוץ כדי להיות במקום הראשון.
ולסיום:
היו כמה פעמים בעבר בהם פרטתי את משנת הניהול של אפל טיפה יותר לעומק.
עכשיו אחזור לזה בתמציתיות.
בעשרות השנים האחרונות מלמדים בבתי הספר למנהל-עסקים, כבר בשעורים הראשונים, שמנהל טוב חייב להביא לכדי איזון אופטימלי בין האינטרסים של הגורמים הבאים:
1) בעלי המניות
2) העובדים
3) הספקים
4) הלקוחות
5) המדינה ואיכות הסביבה.
סטיב ג’ובס הצליח להגיע לאותו איזון אופטימלי וגם הצליח לחנך דור שלם של מנהלים לדבוק בדרך הזו.
לכן אפל נמצאת במקום הראשון.
לכן האייפון 5 הוא הסמארטפון המשעמם בעולם וגם הכי טוב בעולם.
ועכשיו אספק לגולשים כאן והקוראים את תגובותי חומר למחשבה.
באפל עובדים 72 אלף בני אדם.
בקופת המזומנים של אפל הצטברו מעל 120 מיליארד דולרים.
במילים אחרות: חלקו של כל עובד בקופת המזומנים הוא 1.666 מיליון דולרים.
עכשיו נעבור לשחק משחק:
נניח שמחר בבוקר אפל מפסיקה לייצר מוצרים וגם מפסיקה לתת שרותים.
אבל אפל לא מפטרת אפילו אדם אחד.
אפל אומרת לעובדים שלה: לכו תעשו מה שבראש שלכם – דוקטורט באוניברסיטה, התנדבות למען קשישי האיטי, הצטרפות לאגודה הבינלאומית לזכויות אדם, או לזכויות בשלני חומוס, או שתתחילו לכתוב ספרים, שירים, מחזות, בדיחות וכו’.
אפל אומרת לעובדים שלה:
אל תתדאגו לפרנסה -כל אחד ממכם יקבל 50,000 שקלים בכל חודש.
כמה זמן אפשר להמשיך חגיגה מטופרת שכזו?
50 אלף שקלים כפול 12 חודשים = 600 אלף שקלים לשנה.
600 אלף שקלים זה בערך 150 אלף דולרים.
לכל עובד “יש” 1.666 מיליון דולרים בקופת המזומנים של אפל.
חלקו את הסכום הזה ב- 150 אלף ותמצאו
כי אפל יכולה לחלק משכורות מאד מכובדות בכל חודש לכל אחד מעובדיה מבלי שאלו יטרחו בכלל לבצע עבודות עבור אפל למשך קצת יותר מ- 11 שנים.
אתה קולטים את משמעות המשחק הזה?
אני מקווה לפחות שחלק ממכם מבין על מה אני מדבר כאן.
בברכה,
א.
בתור אפליסט הדוק. אני יכול לומר לך א.א כל הכבוד! לו יכולתי להתנסח ברמתך(ואולי אוכל) לא הייתי מנסח טוב יותר את היופי בApple אך אתקן אותך בדבר אחד, בתור ״אורח״ בעולם הAndroid אני יכול לומר לך אפילו ההאקר הממוצע יוכל להתרצות מiOS לא פרוץ, המספר הרחב של האפליקציות האיכותיות, הבנייה הלא מקוטעת שגורמת למכשיר ליהיות חלק מחמאה, והפשטות הפונקציונלית גורמים למכשירי הiOS להראות מוצרים שכדי לקנות! בתור בעל iPod Touch 2 ו iPad 2 אני יכול לומר לך שאף לא יום אחד התעצבתי שאני חלק מעולמו של ג׳ובס המנוח! הפשטות והכוח במכשירי נותנים לי את האפשרות ליהיות אומן טוב יותר (הגעתי לתוצאות מדהימות עם SketchBook Pro ) מרצה בעל מצגות וטקסטים יפים יותר (iWork!!!) ואפילו מגיב קבוע באתר זה :)
שלכם המעריץ הכי הדוק בכת הנגוסה
עידן אברבנאל
ראשית, תודה רבה.
שנית, גילוי נאות: מעולם לא רכשתי אייפון, הנסיון שלי עם המכשירים הוא דרך מכרים. ביליתי כמעט שנה עם אייפון 4/4S ביד כמס’ שעות (לא ברצף) מדי יום.
לגבי איכות האפליקציות- אתה צודק, יש סינון הדוק אצל אפל, לטוב ולרע. מצד אחד, אין וירוסים והאפליקציות שנכנסות הן בדר”כ מעל רף מסויים. לעומת זאת, למשל, אפל לא מאשרת אפליקציות המתחרות בשירותים שהיא מספקת. מעבר לרמה, להבנתי, ישנן אפליקציות לאנשי סאונד וכו’ שכיום בלעדיות לאייפון. הייחודיות הזו קיימת כיוון שאפל נחשבת לפלטפורמה הסלולרית החזקה יותר, לכן מפתחים מכוונים קודם לשוק הזה, בפרט כשרבים לא פורצים את האייפון ומשלמים על האפליקציה. יחד עם זאת, המגמה הזו החלה להשתנות. ( לדעתי האישית עוד כשנה נתחיל לראות יותר ויותר מפתחים שהופכים את היוצרות, אך זה תלוי בקצב הצמיחה של אנדרואיד.)
לגבי הבניה הלא מקוטעת- התכוונת לאופטימיזציה של התוכנה לחומרה? אם כן, אתה צודק ב100%, אך אם תצפה בסרטוני השוואה בין האייפון 5 לנוט 2/ נקסוס 4/ אופטימוס G או אפילו הS3 (שישן יותר) על JB תוכל לראות שרמת הזרימה של הממשקים זהה. מבחינת מהירות פעולה, זה כה צמוד שפשוט לא ניתן לסמן מנצח, ממליץ לצפות כדי להבין עד כמה זה צמוד.
העניין הוא שמכשירי הדגל כיום כה טובים שפשוט קשה לטעות מבחינת חומרה/ ממשק. הבחירה היא בין גן סגור לפתוח: האם אתה רוצה להשתמש במכשיר שלך ככונן אחסון נייד? לקרוא מידע מDOK ישירות למכשיר? לאפשר תמיכה בפלאש? להעביר קבצים בBT? להתקין אפליקציות שלא אושרו ע”י גורם חיצוני? הרחבת זיכרון חשובה לך? אופ’ להחליף סוללה (ביציאה לטיול ארוך או לאחר זמן כשהישנה נשחקה)? שוב, אין פה בחירה נכונה/ שגויה, זה trade off בין מס’ גורמים. האייפון נותן לך כל מה שאתה רוצה? מעולה. אבל, כשאתה מגיע להתאמה של המכשיר לצרכיך ברמת המע’ עצמה או מודיפקציה של חומרה כגון המהרה של המעבד/המאיץ הגרפי כדי לשחק משחקים על מכשיר מזדקן/ שינוי צורת ופרישת הממשק וחלקים נוספים במע’ אתה בבעיה.
יש אנשים המייחלים לנפילתה של אפל. אני מאחל לה שגשוג ופריחה, למרות שלפעמים דרך ההתנהלות שלה מכעיסה אותי כצופה מהצד. אני רוצה שהיא תפרח כי היא מהווה קטליזטור לצמיחת הפלטפורמה “שלי”. אני לא רוצה לדמיין איך היה השוק נראה בלי תחרות לאנדרואיד, כנראה לא היינו מקבלים חצי מהשיפורים שיש לנו היום ובטח שסמארטפונים לא היו כה נפוצים ומתקדמים.
רווח != מכירות, רווח למעשה לא מעיד שום דבר על רמת המוצרים של חברה. במקרה של אפל ברור שהם מרוויחים המון, הרי האייפון 5 עולה כפול מכל טלפון קצה-עליון אחר, שמכיל כמעט את אותם חלקים ולעיתים אף חלקים יקרים יותר (מסכי ה HD הענקיים הם רוב העלות של ייצור הטלפונים בימינו)
dc,
כתבת דברי הבל שאין להם כל אחיזה במציאות.
לא מצאתי ולו משפט אחד נכון בדבריך.
1)
“רווח=מכירות”.
בורות מדהימה. צריך להיות: רווח=הכנסות פחות הוצאות.
2) “רווח למעשה לא מעיד שום דבר על רמת המוצרים של החברה”.
הצהרה הזויה. רווח כמובן מעיד שהחברה מסוגלת לייצר הכנסות הגבוהות משמעותית מההוצאות שלה. ייצור הכנסות דורש מכירות במחירים גבוהים בהרבה מן העלויות. שום צרכן לא ישלם מחירים גבוהים אלמלא היה משוכנע שהוא קונה את המוצרים ברמה הכי גבוהה שיש (לדעתו). מכאן נובע שמיליוני לקוחות ברחבי העולם סבורים שמבחינתם מוצרי אפל הם הכי טובים בנמצא.
3)
“האייפון 5 עולה כפול מכל טלפון קצה אחר”.
כפול בעברית זה פי שתיים. מבחינתם של 90% מהלקוחות האייפון 5 עולה מחיר זהה לכל מכשירי הקצה העליון הנמכרים אצל המפעילה שלהם. (רק מעטים יחסית קונים בעולם סמארטפונים יקרים בקנייה פרטית ללא תיווך המפעילה).
בישראל, נוקיה N97 עלה 139 שקלים כפול 36 חודשים. הגיע האייפון לפני שלוש שנים פחות חודש ומחירו נקבע ל- 99 שקלים כפול 36 חודשים.
בשוק הפרטי, מחירו של SGS3 (גירסה בינ”ל) בארה”ב הוא 590 דולרים (לגירסת 16 ג”ב).
זה מחיר נמוך בהשוואה למחיר שהיה קיים שם שהדגם היה חדש מהתנור. אז הוא עלה 800$. אני לא ממציא – זו אינפומציה שניתן למצוא אותה עכשיו באתר אמזון ארה”ב.
http://goo.gl/N9W8U
המחיר בארה”ב בחנות אפל לאייפון 5 בסיסי (16 ג”ב) הוא 649 דולרים.
מכאן נובע קביעתך (“מחיר כפול”) הזויה.
בברכה,
א.
רק דבר אחד קטן, אני חושב שכשהוא כתב “רווח!=מכירות” הוא השתמש בסימן המקובל ל”שונה מ”(!=) בשפת C.
הערת אגב בקשר לרכישה ממפעילות הסלולר- אם זה גם אחוז הרוכשים בארץ זו פשוט שערורייה! נכנסתי עכשיו לאתרי 3 המפעילות הוותיקות ובדקתי את מחירי האייפון 4S , הגלקסי S3 והגלקסי S2. יש הבדל של לפחות 1000 ש”ח בין המחיר המוצע למחיר בזאפ, זה פשוט לא נורמלי, בהתחשב בעובדה שאם נמצאים בתוכנית המאפשרת החזר על מכשירים יש ניתוק זיקה ואם לא ואין ביטוח כלול בתוכנית, אין ברכישה דרכן שום תועלת.
אני יודע שזה לא קשור, זה פשוט מרתיח אותי.
ערב טוב,
אני לא קומפיילר – אני מתייחס לטקסטים כאילו והם נועדו להגיע לאוזניו של אדם דובר עברית שאינו אמור לבצע parsing.
אני ממש לא שותף לתחושותיך ולרתיחותיך בעניין רכישות ציוד קצה מהמפעילות הסלולריות.
לטעמי, מדובר במקרה אחד מתוך אין ספור מקרים המבטאים את העוולות שנוצרו בעידן של עידוד מסיבי (ברמת שטיפת מוח) לצריכה מטורפת ומיותרת של מוצרים ושרותים המאפיינת את תרבות הקפיטליזם.
המפעילות מנצלות את חולשת אותם הפלחים באוכלוסיה – של אלו שקופצים מעל הפופיק ומשתעבדים לתשלומים בריבית נוראית כדי להראות בציבור עם מכשיר אופנתי.
לדעתי, את הקובלנות יש להפנות לשלטון שבשלושים השנים האחרונות היה שותף למחיקת המושג “חסכון” מהלקסיקון הישראלי והפך את הציבור בישראל להיגרר אחרי אורח החיים החולני של הציבור האמריקאי שנושל באכזריות.
אני מעריך מאד את השקעתך בתגובות ומבקש להמליץ לך על קריאת מאמר שיתן לך מושג על חלקן של המפעילות במכירת סמארטפונים לציבור.
קריאה נעימה:
http://goo.gl/xa61m
בברכה,
א.
2) “שום צרכן לא ישלם מחירים גבוהים אלמלא היה משוכנע שהוא קונה את המוצרים ברמה הכי גבוהה שיש” – הצהרה נחמדה, אבל חבל מאוד שזה בדיוק מה שקורה עם כל צרכני אפל שקונים באופן עיוור כל מוצר שיודבק עליו לוגו התפוח, אפילו אם זה מחשב מק שמכיל חלקי אינטל בקופסא או טלפון שמיוצר על ידי סמסונג (ושאר חברות סיניות עלומות שם) ונמכר במחיר מופרז. אם תשאל את משתמש האייפון הממוצע למה הוא קנה אייפון, הוא לא יזכיר את יתרונותיו (הבודדים) של המכשיר – לדוגמה צפיפות הפיקסלים הגבוהה במסך, או שיפורי הביצועים שנוצרים מאופטימיזצית מערכת ההפעלה – אלא יומר שהוא קנה אותו כי חבר אמר לו שזה טוב, או כי הכיסוי המתכתי נראה נוצץ, או כי “לכולם יש אחד”, או כי הוא נער בגיל ההתבגרות שחושב שלקנות אייפון הופך אותך ל”מגניב” ומקובל בחברה.
3) אתה שוכח שהחברות הסלולריות לא נותנות את הכסף שהן גונבות על מכשירי סמסונג ו HTC במתנה ליצרנית. החברה הסלולרית קונה את הטלפונים במחיר המחירון שלהם, שהוא בד”כ טיפה מעט מהמחיר בחנויות הפרטיות. כך שגם אם מכשיר גלקסי S3 ואייפון 5 עולים מחיר זהה, אפל עדיין מקבלים כפול כסף מאשר סמסונג על כל מכירה כזו – מה שמסביר את הסיבה שבגללה אפל מרוויחה הון ותמשיך להרוויח כך גם אם תמכור כמות מכשירים קטנה בהרבה מזו של המתחרות.
DC,
אתה ממשיך להתעקש להדהים אותי :)
אפל מוכרת במגרש הביתי שלה – ארצות הברית – יותר אייפון 5 מאשר כל היצרניות ביחד מוכרות מכשירי אנדרואיד.
http://goo.gl/xa61m
משום מה, הציבור האמריקאי ממשיך להתעקש להיות “עוור” ולא למלא אחרי המלצותיך האישיות.
ממש לא יפה מצדם.
רשמת
“גם אם תמכור כמות מכשירים קטנה בהרבה מזו של המתחרות”.
יש לי חדשות בשבילך.
בשנת 2014 או 2015 לכל המאוחר, צפויה אפל להחזיק ב- 30% נתח שוק סמארטפונים משום כבר עכשיו החלו שם בפיתוח דרכים להביא לשוק אייפון במחיר מאד זול לצרכן.
בשנה הבאה תתחיל אפל בהאצת המחזור של האייפונים כך שבכל שנה יצאו שני דגמים חדשים.
זו ממש חוצפה לרשום שהמפעילות הסלולריות “גונבות”. זו סיבה מוצדקת לתבוע אותך תביעת דיבה.
המפעילות הסלולריות לא גונבות אגורה.
הן פשוט יקרניות להחריד כמו הרבה פירמות אחרות בתחומים אחרים בישראל.
החיים בישראל יקרים משום שהפירמות גילו שגם אם הם נוקבות במחירים גבוהים, הציבור המטומטם קונה ומשלם.
הציבור קונה משום שבחלקו הגדול הוא הגנב האמיתי.
חלק גדול מהציבור גונב לא רק תכנים ותוכנות אלא בעיקר כספים ממדינת ישראל ומתדלק כלכלה חורה בהקפים אדירים.
זו עובדה ידועה בעולם שהעם היהודי מצטיין בגנבות – בנוסף להצטינותו בתחומים חיוביים רבים.
כאן בישראל יש ריכוז גבוה במיוחד של יהודים ולכן גם יש שיעור גבוה של גניבות.
הגנבים מגיעים מכל שכבות הציבור ובולט השיעור הגבוה של הפוליטיקאים הארציים והמקומיים.
הכל רקוב כאן – מחירי הדיור, מחירי התחבורה, מחירי המזון.
הסיבה להשתוללות המחירים היא יש די קונים להביע את תאבונן של הפירמות.
לקונים יש כסף רס מום שהם מצאו דרכים שונות ומשונות לרמות את מדינת ישראל ולהתחמק מתשלום מס אמת.
זו האמת העצובה הגורמת לכך שאנשים ישרים נאנקים וסובלים ולפעמים נאלצים להגר מכאן ולחפש מקומות בהן אפשר לחיות לא בין גנבים.
א.
אפל היא חברה גאונית בכל הקשור לשיווק, אספקה ויצירת חוויית לקוח מסביב לשימוש במכשיר עצמו. כמו גם ביצירת ממשק פשוט מאוד להבנה, נקי ואלגנטי (אם כי מעט מצועצע לטעמי).
רבים, ואני ביניהם, חולקים על התנהלותה מול מי שהכי משנה- המפתחים ורוכשי המכשירים. אך לחב’ אחרות יש רבות ללמוד בתחומים הללו (בהנחה שאפל לא תוציא פטנט על שרשרת אספקה שעובדת, או משלוח בחבילות מרובעות). אלפי מתוסכלי רכישת הנקסוס 7 והנקסוס 4 (שוב, אני ביניהם) יאמרו לכם עד כמה זה משגע כשהשרתים קורסים ולא ניתן להזמין.
בסופו של יום, אייפון הוא מכשיר נפלא לטכנפובים/ אנשים שלא מעוניינים לבצע שום התעסקות/ שינוי במכשיר, כאלו שמעדיפים לוותר על חופש פעולה תמורת ביטחון ותשלום נוסף, כאלו המעוניינים בממשק הפשוט והמובן ביותר שקיים. כזה, שבדומה למערכת הS40 במכשירי נוקיה הפשוטים, אם היה לך אחד פעם, תוכל להתמצא בחדש מייד כשתפעיל את המכשיר, כי הכל נמצא בדיוק באותו מקום, אין עקומת למידה נדרשת. אפילו את העמידות הם שיפרו ללא הכר באייפון 5, רק הביטו במבחני נפילה ביוטיוב.
אז כן, הם מעולים במה שהם עושים. רבים מאיתנו כועסים כ”כ כי האקוסיסטמה שלהם היא כמו CALL OF DUTY: זה יפה מאוד, אך אין לך חופש פעולה.(ולא במקרה, זה המשחק הרווחי ביותר ששובר שיאים כל שנה מחדש). במידה מסויימת זה אפילו גרוע יותר, כי זה כאילו יאמרו לך שאינך יכול אפילו לשחק כמו שאתה רוצה, אלא רק בדרך מסויימת. לכן, אם את/ה לא אוהב/ת את זה ומרגיש אחראי מספיק בשביל לטפל במכשיר, ניתן לרכוש מכשיר זול יותר, עם מסך גדול יותר (לפעמים חזק יותר), שיתאים הרבה יותר לצרכים שלך ויעניק לך את החווייה שאת/ה מחפש/ת. מכשיר שהמע’ בו מתפתחת בצורה דינמית יותר ובכל פעם יש דברים חדשים ללמוד, שפותחים עולם חדש של אפשרויות/משפרים אפ’ קיימות.
בעיניי, אנדרואיד מתקדמת במהירות רבה יותר מIOS ולא ירחק היום בו היא תעקוף אותה גם מבחינת פשטות ו”זרימת” הממשק למשתמשים לא מנוסים, במיוחד בVANILLA.
שלום ל- א.א. (אהוד אולמרט או אלברט אינשטיין?)
למה בדיוק אתה מתכוון במילים “אפל היא חברה גאונית בכל הקשור לשיווק”?
למה אתה קורא “שיווק”?
בברכה,
א.
אפל מעבירה מסר אחד עיקרי בכל פרסומת, משקיעה מאוד בחוויית לקוח בתור לחנויות ובחנויות עצמן, משדרת פרסומות ללא פרטים טכניים שבדר”כ מערבות פניה רגשית, מדגישות שעיצוב המוצר מותאם עבור אנשים ומציגות משתמשי אפל הנהנים יותר מאחרים (בניגוד לסלקום, למשל, שסוחטת רגשנות בפרסומות אך לא מציגה שום יתרון מול המתחרים בפרסומת). בעצם, אפל מבטיחים חיבור בין אנשים, הקלה ופישוט החיים, תהחשבות מקסימלית בך כמשתמש/ת ויוקרה. כל זה, יחד עם תרומה לקהילה ושילוב אגרסיבי של מוצרי אפל בסרטים/סדרות כדי להטביע את סמל התפוח כמותג, יוצרים תחושת נאמנות למותג, כפי שקל לזהות בהתכתשויות הרשת בין מחנות אייפון ואנדרואיד. זה מגיע למצב שתמורת החווייה הזו, ההבטחה להשתייכות למשהו גדול יותר, הלקוח מוכן להתעלם מחסרונות ושיטת התנהלות שלא מתאימה לכולם. בחלק מהמקרים זה מתקדם לרציונליזציה של רכישת מכשיר מתקדם פחות במחיר יקר יותר (כמו שסמסונג הדגישה בפרסומותיה לS3) כדי להישאר חלק מהמע’ הזו. תמחור המכשירים יקר, חומרי הגלם איכותיים, הרכיבים איכותיים, הכל כדי ליצור תחושת יוקרה ולבסס את המותג כמילה נרדפת לאיכות. הבחירה באוזניות הלבנות, החובה להשתמש באייטיונס, המחבר הייחודי, הכל כדי לבדל את אפל מכל המתחרים וליצור תחושה של משהו שונה, יקר יותר, אקסקלוסיבי.
כמובן שכל זה לא היה עובד אם המע’ לא הייתה מאוד אינטואיטיבית ומהירה ואם לא הייתה אקוסיסטמה כה רחבה של מפתחים שיעניקו נפח לחיים בגן הסגור, אך לשיווק יש חלק עצום בכל הסיפור הזה.
———————————————————–
מכאן, אפרט ואדגים את שיטת השיווק, מי שלא מעוניין מוזמן לסיים כאן את הקריאה.
הנחת הבסיס היא שלקוח בוחר מוצרים אמוציונאלית. הוא לא רוכש את המוצר, אלא הבטחה לשיפור כלשהו בעצמו, או הגשמת רצון/צורך שיש לו. ראיתי פעם ביוטיוב סרטון בו ג’ובס דיבר בהערכה רבה על nike, והסביר איך בפרסומות שלה לא רואים הסברים טכניים לגבי יתרונות הסוליה שלהם ע”פ המתחרים, אלא אתלטים מובילים, מעוררי אהדה והערצה, המבצעים דברים פנטסטיים בעודם נועלים nike. מכאן שרוב הפניה ללקוח היא סנטימנטלית.
אפל דואגת להשתתף בפרוייקטים של תרומה לקהילה, מלגות וכו’. הם לא היחידים, אך הם שם.
ככלל, רוב יצרני מכשירים טכנולוגיים צרכניים מתמקדים בהבלטת תכונות המכשיר ומפרטו הטכני, כדי להדגיש את התועלת שיכול הצרכן להפיק ממנה, כגון גלישה מהירה, גיימינג טוב יותר וכו’. אפל לא מציגה מפרטים בפרסומת, רק דרכים בהם המוצר החדש עוזר לאנשים/יתרונות של אנשים המשתמשים במוצר שלהם ע”פ המתחרים.
דוג’:
מהפרסומת הזו: http://www.youtube.com/watch?v=DlqaC3Kvcw4&feature=player_embedded
הפונה לאבות המעוניינים לשמור על קשר עם הדור הצעיר, לאלו החוששים מטכנולוגיה חדשה ומסובכת והדגמה פרקטית של עליונות מותג.
דרך הפרסומות החדשות יותר: http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_239965&feature=iv&src_vid=-lO8b8HLfh0&v=pVzBpAOVJT4
המדגימות יתרונות בצורה ויזואלית מבלי פרטים טכניים.
ועד הפרסומת לאייפוד: http://www.youtube.com/watch?v=jv-yHHTHtBA&feature=player_embedded
המציגה רק את עיצוב האייפוד ואנשים (ללא פנים, רק מתאר גוף, כדי שיהיה קל יותר לדמיין את עצמך) הרוקדים בקלילות.
וכמובן הפרסומות לאייפון 5, לדוג’ לגבי האוזניות החדשות: http://www.youtube.com/watch?v=9-FmipwLsHc&feature=relmfu
התצוגה תמיד נקייה, בשפה פשוטה, מסר מרכזי אחד בכל פרסומת כדי שיהיה קל לזכור אותו.
לאחר שבוססה המחשבה על הלקוח, מטמיעים את המוצרים בסדרות/סרטים פופולריים, כדי לבסס אותו כנחשק ואיכותי, אחרת למה גיבור הסדרה משתמש בו?
הבלעדיות של הi בתחילת מילה, או הסיומת pod, הכל כדי שתדע שאתה בעולם של אפל. ליצור שפה ייחודית למשתמשים, גאוות יחידה.
גם התמחור גבוה במכוון, כי, כידוע, על איכות משלמים. כמו שמסעדת גורמה יקרה יותר, למרות שמגישים בה פחות אוכל פר סועד.
לכן, האמריקאי הממוצע רואה חברה שתורמת לקהילה, שמה את הלקוח במרכז, מתמקדת בנוחות ומוצריה נחשקים.
אינני יודע, אך אני חושב שבשאר העולם הטרנד הוא פשוט “זה הולך באמריקה”.
עייפתי, אך אני חושב שיש מקום לפוסט אחד שיבהיר, לפחות חלקית, למה אנשי מתכוננים כשהם אומרים “שיווק גאוני” אצל אפל. חשוב לציין שלמעשה, הלקוח לא באמת *מקבל* את כל ההבטחות, אך התפישה היא העיקר.
ערב טוב א.א.,
תגובתך האחרונה (15:10) והתגובה שקדמה לה (13:07) כוללות הרבה מידע נכון. הן מתארות היטב את המצב ואת הסיבות.
אולם כבר לאחר שקראתי את התגובה הראשונה שלך היתה לי תחושה שאתה מערבב בין “שיווק” לבין “מכירות” ולכן שאלתי אותך את השאלה “למה אתה מתכוון במילה שיווק”.
לאחר שענית לי, נתחזקה אצלי ההתרשמות שאתה מחמיץ את הפן החשוב ביותר של השיווק.
הסבריך ודוגמאותיך מתארות פעולות שונות של אפל המתבצעות לאחר
השקת הדגם.
לעומת זאת, עיקר המאמץ השיווקי המוצלח (בכל פירמה) נעשה תמיד בשלב מוקדם ביותר של גיבוש הקונספציה לפני אפילו שמיוצר אב-טיפוס ראשון של המוצר.
ובנקודת זמן מוקדמת זו באה לידי ביטוי מירבי גאונותו של המנוח סטיב ג’ובס.
“הבעייה” לזהות זאת מקורה בכך שסטיב ג’ובס היה גם אשף מכירות, מעבר להיותו בעל חזון שיווקי ברמה נדירה.
השיווק נסתר מעיני הציבור ואילו בהצגה של ג’ובס על הבמה לעיני קהל גדול צופים מיליוני שנים בזכות סרטי הוידאו.
חשוב היה לי להדגיש זאת משום שמרבית האנשים בהם אני נתקל באתרים ובפורומים אינם ערים לכך כי שיווק הוא המהלך הראשון המקדים לא רק את המכירות אלא גם את הפיתוח של החומרה ושל התוכנה.
אני נהנה מאד לקרוא את דבריך השקולים והבוגרים.
בברכה,
א.
ערב טוב,
כיוון שלא הייתי מודע להבדל, הצצתי עכשיו בויקיפדיה.
בפתיחה כתוב: “שיווק מוגדר לרוב כפעילות עסקית וחברתית, שבמסגרתה עוסק התאגיד בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו.”
הערך האנגלי מפורט יותר ופקח את עיניי, אך הייתי שמח אם היית מדגים את אסטרטגיית השיווק של אפל, לעומת אסטרטגיית המכירות.
תודה, גם אני נהנה מהפוסטים שלך, לרוב אני מחכים מהם.
שלום,
הנה “הדגמות” של אסטרטגיות שיווק גאונית מתוך דפי ההיסטוריה של אפל.
Apple II – מחשב אישי מראשית ימיה של אפל. הגאונות השיווקית מתבטאת בהבנה של המייסדים שציבור הקונים הפוטנציאלי רוצה מוצר הכולל מקלדת ומסך, הכולל פתרון חומרתי + מערכת הפעלה בקופסה אחת ומה שהיה נהוג עד אז בארה”ב אינו פתרון נכון היכול להפוך את המחשב למוצר המוני לכל שכבות האוכלוסיה, אלא מוגבל לפריקים בלבד.
מקינטוש – עצם ההחלטה להתחיל לפתח כבר בשנת 1982 מחשב המבוסס על מערכת הפעלה עם ממשק גרפי היא הגאונות השיווקית. לא הפקת סרט הפרסומת הידוע מינואר 1984.
אייפוד – זיהוי המהפך הטכנולוגי (בתחום זכרון האכסון) בשלב כה מוקדם והבנת כל ההשלכות של מעבר ממדיה מכנית מסתובבת למדיה מבוססת SOLID STATE היא הגאונות השיווקית. הגאונות השיווקית שהביאה את סטיב ג’ובס להפוך את “אפל מחשבים” ל- “אפל”.
אייטיונס – זיהוי המצוקה של המוסיקאים הנגנבים על ימין ועל שמאל מצד אחד וזיהוי המוכנות של הציבור לשלם תמורת תכנים זו הגאונות השיווקית. לאחר מכן זו כבר מיומנות גבוהה מאד בתחום המכירות. הגאונות השיווקית נמצאת גם בהחלטה המוקדמת עוד בטרם פיתוח הגירסה הראשונה לאפשר חיוב קל מאד ומהיר באמצעות קליק אחד (לחיוב כרטיס האשראי). לאלמנטים המוזכרים בסעיף זה יש עוד שני גורמים שראויים להצטרף: דב מורן (דיסק און קי) ואמזון (one click).
אייפון – היכולת לקבל החלטה בשנת 2005 להפסיק את פיתוח הטאבלט (לימים “אייפאד”) ולנצל את הטכנולוגיות שפותחו כדי להרים פרויקט של סמארטפון זו הגאונות השיווקית.
ההחלטה המוקדמת שאסור יהיה למפעילות לפתוח קופסאות של אייפון לפני מכירתן ללקוחות ושאסור למפעילות לזהם אייפונים ע”י הטבעת לוגו או תוספת תוכנות שלהן זו גאונות שיווקית.
בגדול – ההחלטה ללכת על מודל “הגן הסגור” תוך התעלמות מצעקות ומחאות (בחלקן הלא קטן של אידיוטים שלא מבינים שאפל פועלת בשוק חופשי לחלוטין) הוכיחה את עצמה כנכונה מהבחינה הכלכלית.
כאן לא כתבו עדין על כך שהאייפון 5 גובר על האנדרואיד בשוק האמריקאי. אבל אתה תוכל לקרוא על כך כאן, באדיבותי :)
http://goo.gl/NjjL9
בברכה,
א.
תודה על התיקון והתשובה המפורטת. אני מבין את ההבדלים טוב יותר כעת, זה אכן מעניין מאוד.
כתמיד, אינפורמטיבי ומחדש.
לילה טוב!
הוא קורה שיווק לכל המכירות שלה, כי אין סיבה נורמלית לקנות איפון שיש מכשירים יותר טובים וזולים בשוק, פשוט אין סיבה. פעם IOS עקפה את ANDROID בהרבה דברים כמו פעולה חלקה, יותר אפליקציות, ממשק נוח, ועוד.. היום זה פשוט לא. אנדרואיד של היום מתפקדת כמו IOS והרבה יותר מזה, אפליקציות כבר ניהיה רק פייסבוק וואצ’אפ ואינסטגרם ועוד כמה שטויות שיש גם באנדרואיד, הממשקים של אנדרואיד (נקי , טאצ’וויז , סנס , מה לא..) הרבה יותר נוחים וטובים מה”ממשק” של IOS , ויש עוד כ”כ הרבה סיבות שאם אני אתחיל לכתוב את כולם סביר להניח שכבר יהיה 2013. פשוט אין סיבה נורמלית לקנות מכשיר מבוסס IOS (או בכלל כל מוצר אחר של APPLE , עד לא מזמן לפני יציאת ה SURFACE והNEXUS 10 האייפד היה הכי טוב בשוק, עכשיו גם אותו עקפו) ולמרות זאת המכירות שוברות שיאים כל פעם מחדש, זה מה שנקרא שיווק גאוני.
ושלא נדבר על זה בכלל שאפל מתה עם סטיב ג’ובס והפכה מגוררת לנגררת וכבר כמעט ולא מחדשת כלום במכשירים שלה.
ולמרות דבריך, האייפון 5 מצליח לגבור על האנדרואיד במגרש הביתי – ארה”ב.
ואני לא מתכוון לרווחים העצומים שאפל מפיקה ממנו אלא למספר היחידות הנמכרות.
אייפון 5 – דגם אחד בודד מול אין ספור מכשירי אנדרואיד, ופהלא ופלא נמכרים ממנו יותר מכשירים מאשר כל הדגמים של אנדרואיד ביחד.
לפרטים נוספים:
http://goo.gl/NjjL9
וכל זה בגלל אסטרטגיית השיווק / המכירות המוצלחת (כפי שכתב א.א), לדעתך?
אני לא מסכים בהרבה דברים. אני בעל אייפון ולא טכנופוב.
אני פשוט נהנה לפתוח מכשיר של אפל ולדעת שאני לא צריך להתעסק יותר מדי עם המכשיר שלי.
עכשיו תגיד לי שיש פחות פונקציונאליות ואני יסכים אבל ברוב המקרים זה לא ידבר אלי בכלל.
המכשיר שלי היה פרוץ במשך 3 שנים והיום הוא כבר לא (מאז ios 6). אני נהנה מכל רגע אפילו יותר.
רק השבוע ראיתי מישהו שהיה צריך עזרה באנדרואיד שלו וישבו איתו עוד עשרה אנשים (כמה ביחד וכמה אחד אחרי השני) ולא הצליחו לפתור לו את התקלה. המילה היחידה שיצאה מכולם זה שהוא עם הרום המקורי והוא צריך להחליף למקוסטם.
זה נראה לא מציאותי שרוב החברות מוכרות חומרה טובה וחצי תוכנה שהם הלבישו עליה ודורשות ממך כלכך הרבה כסף. ואני עוד לא מזכיר את איכות הבנייה.
מרגיש כאילו מוכרים לי חצי מוצר ואני יצטרך להסתדר איתו..
מתישהו מגיע הזמן שנמאס לך לשחק עם המכשיר יותר מדי ובא לך רק שהוא יעבוד טוב כמו שקיבלת אותו וככה אני מרגיש כל יום.
יכול להיות שאני די בודד בדעתי אבל אני תמיד מאמין שגם כמוני יש עוד הרבה.
בכל מקרה אין שום דבר רע באנדרואיד אני רק לא חושב שרק לטכנופובים צריך להיות אייפון. חלק מהאנשים רק רוצים שקט נפשי
לכן לא כתבתי רק טכנופוב, אלא עוד אופ’ ואחת מהן מתארת אותך במדוייק (לא רוצה “להתעסק” בטלפון).
תראה, תמיד יהיו אנשים שלא מסתדרים עם מכשירים, אך מנסיוני האישי, בעיות דורשות דקה של חיפוש בגוגל כדי לפתור אותן ורובן נגרמות משימוש לא נכון במכשיר.
כמי שלרבים ממכריו מכשירי אנדרואיד עוד לא פגשתי בטלפון שלא היה שמיש עם רום הסטוק שלו, אא”כ זה היה מכשיר פגום. הבעיה מתחילה בציפיות של אנשים: בדוק את הממשק לפני הרכישה ובצע קריאה ראשונית כשאתה נכנס לעולם חדש. כשאתה מקבל חופש ומכשיר מתקדם, באחריותך ללמוד איך לנצל אותו ולשמור עליו.
אין שום דבר בהעדפת מע’ ספציפית, רק בבחירת כזו שלא מתאימה לצרכיך/יכולותיך. בשונה ממך, אני מאוד אוהב להתאים את הטלפון שלי ולהוציא ממנו את המקס’ האפשרי, מה שאומר החלפת רום (לקח לי 40 דק’ ללמוד לעשות זאת בפעם הראשונה, רק כי לא הבנתי כלל מה אני עושה וכי הייתי חד למדי וקראתי כל משפט 4 פעמים. כיום, זה עניין של מס’ דקות בודדות ברוטו), קרנל והתקנת מודים שונים. העניין הוא שאיני *חייב* לעשות זאת, אך משתמש אייפון אינו *יכול*.
אני מעדיף שתהיה לי בחירה. דוג’ קטנה: נתקעתי ללא מטען/שקע ואני מצפה לשיחה חשובה שלא סובלת דיחוי? אני יכול להוריד את תדר המעבד כדי לחסוך בסוללה. סידור פרישת האייקונים לא מוצא חן בעיניי? אני יכול לשנות זאת וכו’
זו כבר ממש העדפה אישית. רוצה אייפון? מעולה! אנדרואיד? נפלא! רק דע לאן אתה נכנס ומה המחיר שעליך לשלם.
סליחה, לא התייחסתי לאיכות הבנייה והעלות:
בין אם אתה מגדיר “איכות בניה” כעמידות המכשיר בפני פגעים ונפילות או החומרים מהם המכשיר בנוי, למרות השיפור הגדול באייפון 5, קיימות די חלופות מבוססות אנדרואיד המציגות איכות דומה ובהרבה פחות כסף, וכאן אנו מגיעים לנק’ העלות: אם תבחר לרכוש את המכשיר לא דרך חב’ סלולר, תגלה שאתה יכול לרכוש כ2(!) מכשירים “מתחרי אייפון” באותו מחיר, מה שאומר שבמחיר של אחד תוכל לעדכן את המכשיר בתדירות גבוהה פי 2 ולהנות מהמילה האחרונה בכל פעם, באותו מחיר, בלי להזכיר את האופ’ למכור את הקודם/ לשמור אותו.
אני לא רוכש דרך חברה סלולרית. המכשיר שלי עלה 2600 שקל (אייפון 4 16GB) וכבר מחזיק שנתיים ושלושה חודשים בלי בעיה.
אני בספק אם איזשהו מכשיר שהייתי קונה ביולי/אוגוסט 2010 היה נותן את אותה תמורה למחיר.
אני מסכים שיש היום הרבה יותר אפשרויות לבחור אבל אתה היחיד שמסתכל על זה ככה שכל אחד יבחר מה שבא לו.
כל יום מנסים לעשות איתי שיחה ולהעביר אותי לצד השני ואני אומר שאין לי סיבה לעבור כי אני מרוצה.
שלום קוב,
במקרה שלך יש יתרון נוסף שלדעתי יש לציינו.
אין שום מכשיר בשוק שיכול להתחרות בתמורה שאתה תקבל אם תחליט למכור את האייפון 4/16 שלך.
אילו תפחית את התמורה שתקבל מהסכום ששילמת (2600) ותחלק את התוצאה במספר החודשים האייפון היה אצלך (27) תגלה כי העלות החודשית של האייפון היא קטנה יחסית למתחריו באופן משמעותי.
על זה נאמר כי ה- “פחת” של האייפון הוא מינימלי.
בברכה,
א.
וזה מה שאנשים לא מבינים…
חבר שלי קנה עכשיו אייפון 5 מארה”ב במחיר של 3500 שקל. בעוד שנתיים לדעתי הוא יצליח למכור אותו בסביבות ה-3000 שקל ככה יוצא שהוא הפסיד על הפלאפון שלו 500 שקל בשנתיים.
רוב האנשים לא יכלו להשיג את האייפון 4 לפני שנתיים ו3 חודשים במחיר הזה, השגת עסקה משתלמת מאוד! כל עוד אתה מרוצה מהמכשיר שלך אין שום סיבה לשדרג.
איני היחיד שמסתכל על זה כך, אם אינך מאמין לי היכנס לקהילת אנדרואיד בארץ/לפורומים של XDA בחו”ל ותראה שאני מביע דעה של אנשים רבים.. אתה לא אחד מהם? זה בסדר גמור, אך יש כאלו שהאספקטים הללו חשובים להם.
ואכן, הפחת הכמעט לא קיים ש האייפון הוא יתרון משמעותי עבור מוכרי המכשירים.
א.א. אני חייב לציין שאמרת דברים מאוד מדויקים וממש הוצאת לי את המילים במהפה!
אני בטוח שאם יחשבו את הרווח של -כל- תאגיד סמסונג הסכום הזה “לא יראה ממטר” את הסכום של אפל
אין חברה יותר גדולה מתאגיד סמסונג
יוסיHD,
מאיפה יש לך את עזות המצח לרשום משפט שמתחיל במילים “אני בטוח…”?
האם לא עולה בדעתך לבדוק באינטרנט – נניח בויקיפדיה – את הנתונים?
הרי זה ענין של 10 שניות!
מה לעזאזל הקשר בין “כל תאגיד סמסונג” לבין חברת אפל?
הרי תאגיד סמסונג מכיל אין ספור חברות כמעט בכל תחומי החיים. הרי מדובר בתאגיד שיש לו חברות ביטוח, עסקי נשק, מספנות, חברות בניה, פארקים לשעשועים, בתי מלון, עסקי פרסום, מזון, נייר, כימיקלים….ואני יכול להמשיך את הרשימה עד מחר.
ואתה בא ומשווה את הענק הדורסני הזה שהשתלט על כלכלת דרום קוריאה עם חברת אפל?
עכשיו אעשה קצת סדר בעובדות ובמספרים.
למי שאין סבלנות הנה תקציר: כל מה שיוסיHD טען לא נכון.
ובהרחבה:
בתאגיד הענק סמסונג עובדים 369 אלף עובדים.
חברת הבת של התאגיד, שהיא גם ספינת הדגל של התאגיד – ואשר שמה הוא “סמסונג אלקטרוניקה” – מעסיקה 222 אלף עובדים.
סמסונג אלקטרוניקה מאגדת בתוכה מספר חטיבות שאחת מהן מייצרת סמארטפונים וסתםפונים. סמסונג אלקטרוניקה מייצרת מוצרי צריכה במספר תחומים (מערכות בידור ביתיות, מקררים, מכונות כביסה, מקלטי טלויזיה וכו’) ומוצרים תעשיתיים (כאלו הנמכרים ליצרנים אחרים – כמו רכיבי זכרון, מסכים, וכו’).
למרות הפעילות העצומה ורחבת ההקף של תאגיד סמסונג בכלל ושל סמסונג אלקטרוניקה בפרט, הרווחים המוחלטים קטנים בהרבה מאלו של אפל והרווחים היחסיים מהווים בדיחה פתטית בהשוואה לאלו של אפל.
עכשיו אעבור למספרים.
תאגיד סמסונג מעסיק 369 אלף עובדים.
חברת אפל מעסיקה 72 אלף עובדים.
הרווח שהפיק תאגיד סמסונג ב-12 החודשים המדווחים האחרונים – 18 מיליארד דולרים.
[מתוך זה, 12 מיליארד דולרים הופקו בחברת הבת סמסונג אלקטרוניקה המעסיקה 222 אלף עובדים].
הרווח שהפיקה חברת אפל ב-12 החודשים המדווחים האחרונים – 41.7 מיליארד דולרים.
————-
עכשיו אעבור להשוואות:
תחילה – השוואת בין מספרים מוחלטים.
הרווח של סמסונג אלקטרוניקס הוא 28.8% מזה של אפל.
הרווח של כל תאגיד סמסונג הוא 43.1% מזה של אפל.
ועכשיו – השוואה בין מספרים יחסיים.
בהשוואה זו אנו מנסים לחשב את תרומתו של כל עובד לרווח של המעסיק. במילים אחרות – כמה רווח מייצר כל עובד של הפירמה.
עובד של תאגיד סמסונג מפיק בממוצע רווח שנתי של 48,780 דולרים.
עובד של סמסונג אלקטרוניקה מפיק בממוצע רווח שנתי של 54,054 דולרים.
אך
עובד של חברת אפל מפיק בממוצע רווח שנתי של 579,166 דולרים.
במילים אחרות:
על כל דולר אחד של רווח שמפיק עובד תאגיד סמסונג, מפיק עובד של חברת אפל 10.71 דולרים.
בשפה מקצועית קוראים לזה “עובדי אפל יעילים כמעט פי 11 בהפקת רווחים בהשוואה לעמיתיהם בתאגיד סמסונג”.
לנוכח נתונים אלו ניתן להבין שדבריו של יוסיHD הם אוסף של דברי הבל.
וכפי שנאמר בפתיחת הדברים, לא צריך לחפש דוחות כספיים ולפענח אותם: הכל רשום באופן ברור בויקיפדייה.
=================
אשר למשפט “אין חברה יותר גדולה מתאגיד סמסונג”.
אני לא מבין מה זה “חברה גדולה יותר”:
האם לפי מספר העובדים?
האם לפי השווי הבורסאי?
האם לפי הרווח?
יש לי חדשות בשבילך, יוסיHD.
1)
בתאגיד סמסונג עובדים כשליש ממספר העובדים של חברת פוקסקון. על כל עובד שמועסק בתאגיד סמסונג, מעסיקה פוקסקון שלושה עובדים.
מספר העובדים בתאגיד מיצובישי מאד דומה למספר העובדים בתאגיד סמסונג.
מספר העובדים בחברת HP מאד דומה למספר העובדים בתאגיד סמסונג.
בפולקסוואגן עובדים יותר בני אדם מאשר בתאגיד סמסונג.
ברשת המרכולים האמריקאית “וולמארט” עובדים 2.2 מיליון בני אדם – פי ששה מאשר בתאגיד סמסונג.
בחברת הרכבות של הודו עובדים קרוב למיליון וחצי בני אדם.
מכאן נובע שעל פי הקריטריון “מספר עובדים” טענתך מופרכת לחלוטין.
2)
שווי בורסאי:
סמסונג אלקטרוניקה שווה 192 מיליארד דולרים
גוגל שווה 217 מיליארד דולרים
מיקרוסופט שווה 230 מיליארד דולרים
אפל שווה 555 מיליארד דולרים – כמעט פי שלושה מסמסונג אלקטרוניקה.
מכאן נובע שעל פי הקריטריון “שווי בורסאי” טענתך, יוסיHD, מופרכת לחלוטין.
3)
רווח:
נו טוב, כבר רשום למעלה שתאגיד סמסונג הפיק רווח של 18 מיליארד דולרים ואילו חברת אפל הפיקה רווח של 41.7 מיליארד דולרים – הפרש דרמטי.
בשנת 2010 הרוויח תאגיד המזון השוויצרי NESTLE קרוב ל- 38 מיליארד דולרים – יותר מפי שתיים מתאגיד סמסונג.
מכאן נובע שעל פי הקריטריון “רווח שנתי” טענתך, יוסיHD, מופרכת לחלוטין.
לסיכום:
מעצבן אותי שבעידן האינטרנט והמידע החופשי והזמין, אנשים מחרטטים ועושים מעצמם צחוק ומביאים על עצמם פאדיחות.
א.
תודה אביעזר זה ממש מעשיר אותנו ;)
איך אתה כ”כ בקי בכל תחום ועניין?
בוקר טוב גבי,
אני שמח שמאמצי מוצאים אוזן קשבת.
הבקיאות שלי בתחומים רבים נובעת מהגורמים הבאים:
– גיל מבוגר (יחסית לגולשים כאן ובאתרים דומים)
– סקרנות
– הפרעת-קשב
– ותק של שנים רבות בתחום עיסקי המיחשוב (תוכנה וחומרה)
– חריצות
– זכרון טוב
בברכה,
א.
יוסי אני מצטער להגיד לך גם פה וגם באתר המתחרה שאני לא אזכיר את שמו אתה מבלבל דברים לא קשורים.
אביעזר מלמד אותך פה שיעור לחיים
לא ברור לי איך הם מגיעים לריווחיות כזו.
איך יכול להיות שסמסונג LG שמייצרות הרבה מהחלקים של המכשירים של אפל לא מצליחות להגיע לאותו חתך רווח.
הרי הם מתומחרים בחו”ל בכמעט אותם מחירים?
הסבר מישהו… (עובדות בבקשה!)
ברור שהיא הרווחית ביותר. המחירים של המוצרים שלה בשמיים אבל הם שווים את זה בגלל שהם איכותיים
בציור כתוב ביליון ובכתבה כתוב מיליארד.
נא לתקן לביליון
בכלל בושה שרשמת את זה..לך למילון מיד לבדוק!!
אני שמח שהידיעה הזאת באה רק מכיוון שעל האנשים להפסיק לזלזל…או למצוא תירוצים עלובים לסיבות הרווח המטורפות…
תפרגנו והעולם יפרגן לכם בחזרה (כלומר תפסיקו להיות חמוצים וממורמרים!)..
ואני מחכה לדבריו של אביעזר כמובן..
בליון בארה”ב ,אצלנו זה מיליארד
מעניין איפה כל נביאי הזעם.