אמש, במהלך חשיפת דו”ח הרווחים הרבעוני של חברת אפל (Apple), יצא מנכ”ל החברה טים קוק בהצהרה: מכירות השעון החכם של החברה, ה-Apple Watch, כמעט והכפילו את עצמן בהשוואה לתקופה הדומה בשנה שעברה.
מדובר בהצהרה חריגה שכן החברה בדרך כלל לא נוהגת לחשוף את נתוני מכירות השעון החכם שלה, אלא מקבצת אותו תחת קטגוריית “מוצרים אחרים” (שכוללת גם את ה-Apple TV, מוצרי Beats ושאר אביזרים נלווים מתוצרת החברה). קוק ציין כי אם מחברים בין מכירות ה-Apple Watch, ה-Airpods האלחוטיות של החברה, ואוזניות Beats האלחוטיות (כלומר, כל מוצרי המחשוב הלביש של החברה), מתקבל סכום רווחים שעומד בסטנדרטים של 500 החברות הגדולות ביותר בעולם – כלומר מעל 5.1 מיליארד דולר בשנה.
תזמון ההצהרה של קוק לא מקרי: רק אתמול דווח כי חברות רבות החלו להסיר את האפליקציות שלהן מחנות ה-Apple Watch, ככל הנראה עקב נתוני שימוש נמוכים בקרב המשתמשים. אפל רוצה לשדר “עסקים כרגיל”, וקוק אף אמר כי החברה נשארת מחוייבת לשוק המחשוב הלביש. מעבר לכך התייחס קוק לדו”ח שפורסם בימים האחרונים, אשר מצביע על 98 אחוזי שביעות רצון של משתמשים מאוזניות ה-Airpods – למרות שהמלאי עדיין נותר מוגבל.
אבל את מה שפחות הדגיש קוק, אפשר לקרוא בדוחות הכספיים שלה והנתונים לא עומדים לטובתה. בתחום מכשירי האייפון ישנה ירידה גם ברבעון זה, עם סךשל 50.8 מיליון מכשירים שנמכרו, זאת בהשוואה ל-51.2 מיליון יחידות של התקופה המקבילה אשתקד. ירידה חלה גם במכירות האייפדים של החברה (8.9 מיליון יחידות), ואילו מחירות מחשבי המק עלו במעט – 4.2 מיליון לעומת 4 מיליון בשנה שעברה.