אפל (Apple), מחלוצות תחום הפודקאסטים, מצאה עצמה בתחרות הולכת וגוברת מצד ספוטיפיי (Spotify). כעת מגיע המענה בדמות אפליקציית פודקאסטים חדשה ל-iPhone ול-iPad, כמו גם תמיכה בתשלום דמי מנוי תמורת האזנה לתכניות בלעדיות.
האפליקציה, הכלולה בעדכון 14.5 למערכת ההפעלה iOS, זוכה לעיצוב חדש ומודרני יותר, לצד האפשרות לבחור בערוצים – רשימות מומלצות של תכניות מיוצרים אהובים. לכל ערוץ מראה ייחודי משלו, ובלחיצה על כפתור אחד ניתן יהיה להתחיל ולהאזין לתכניות מתוך הערוץ באופן אוטומטי. האפליקציה תבחר את הפרקים האחרונים, אולם במידה ומדובר בסדרה של פרקים שיש להאזין להם בזה אחר זה תדע אפל להשמיע תחילה את הפרק הראשון.
כאמור החידוש המהפכני ביותר הוא האפשרות לתשלום דמי מנוי, תמורת הזכות להאזין לפרקים בלעדיים. אפל מציעה למעשה לכל יוצרי הפודקאסטים לנעול חלק מהפרקים – או את כולם – למאזינים משלמים בלבד, ולקבוע כל מחיר שנראה להם לנכון. אפל תגבה 30% מההכנסות בשנה הראשונה ו-15% מהשנה השנייה והלאה. נציין כי אפל לא דורשת בלעדיות לשירות שלה, כך שהיוצרים מוזמנים למכור אותם גם דרך שירותים מתחרים. שירות המנויים יהיה זמין מרגע ההשקה ב-170 מדינות ואזורים בעולם.