נתוני הרבעון האחרון בשוק השעונים החכמים מראה מגמה של שינוי: לאחר שחברת שאומי (Xiaomi) הצליחה להעפיל לראש טבלת המכירות, הרבעון השלישי של שנת 2017 החזיר את אפל (Apple) לפסגה, הודות להשקת ה-Apple Watch Series 3.
חברת המחקר Canalys מדווחת כי אפל מכרה 3.9 מיליון שעונים חכמים ברבעון השלישי של 2017, זאת לעומת 2.8 מיליון בשנה שעברה. זה מקנה לה נתח שוק של 23 אחוזים מכלל שוק השעונים החכמים העולמי, ומציב אותה שוב במקום הראשון. לפי הנתונים, אפל מכרה רק 800 אלף שעוני Series 3 ברבעון האחרון עקב מלאי מוגבל, אך זה הספיק כדי לסייע לה לכבוש מחדש את הפסגה ולהגדיל את המכירות שלה ב-75 אחוזים.
אלא ששאומי לא נמצאת הרבה אחריה, עם 21 אחוזים ו-3.6 מיליון מוצרים שנמכרו. במקום השלישי ניצבת חברת Fitbit עם 3.5 מיליון מוצרים ונתח שוק של 20 אחוזים, ואת החמישייה המובילה סוגרות וואווי (Huawei) וסמסונג (Samsung). לעומת זאת, סך הכללי של מכירות השעונים החכמים בעולם ירד ב-2 אחוז, ועומד על 17.3 מיליון מכשירים שנמכרו.
הדו”ח של החברה אף מתייחס למצבה העגום של מערכת Android Wear, שלא באמת מצליחה לחדור לשוק למרות שהיא נמצאת במגוון רחב של מוצרים. “גוגל חייבת להראות מחויבות גדולה יותר כדי לסייע למכירות של שעוני Android Wear”, נכתב בדו”ח, “שכן כרגע מי שמייצר שעוני אנדרואיד הן רק חברות אופנה ומותגי שעונים. אחרת שאר חברות הטכנולוגיה ימשיכו לשלוט בשוק”.