אפל (Apple) פרסמה אמש סרטון פרסומת קצר למשתמשים באפליקציית המוזיקה שלה, Apple Music. הסרטון, המופיע גם למנויים בישראל, מוצג תחת הכותרת ״היכונו – המוזיקה עומדת להשתנות לנצח״ (Get ready – music is about to change forever). בסרטון עצמו לא רואים הרבה – הלוגו של Apple Music מחליף צבעים במשך 15 שניות, ללא שום פרט נוסף.
היום חשפה החברה את השיפורים שיגיעו לשירות, ובראש ובראשונה הוא שיפור באיכות הצליל ואפשרות להזרמת מוזיקה באיכות גבוהה יותר ללא דחיסה (Hi-Resolution Lossless), בקידוד אותו היא מכנה ALAC (או Apple Lossless Audio Codec). מדובר קבצים גדולים בנפחם במאות אחוזים לעומת קבצי מוזיקה דחוסים, ועל כן בכדי ליהנות מהם נדרש חיבור אינטרנט מהיר ובמקרה של חיבור סלולרי, גם חבילת נתונים גדולה במיוחד. בנוסף, רצוי להאזין להם דרך אוזניות או רמקולים איכותיים, אחרת המשתמש יתקשה לשים לב להבדל.
השדרוג יגיע ליותר מ-75 מיליון שירים בשירות. בנוסף, החברה מוסיפה תמיכה ב-Spatial Audio שהיה נתמך עד כה בוידאו בלבד ובעיקר באפליקציית +Apple TV, וגורם לאפקט שמדמה שמע שבוקע ישירות מהמסך כך שהסאונד ישתנה בעת סיבוב או הטיית הראש.
מלבד זאת תתווסף גם תמיכה ב-Dolby Atmos, כך שהשמע יופעל באופן היקפי זאת בהתקנים תומכים מתוצרתה כמו ה-AirPods, AirPods Pro, AirPods Max ואוזניות של Beats עם שבב H1 או W1, כאשר אלפי שירים עם תמיכה ב-Dolby Atmos יתווספו לשירות. אפל חתמה על מספר שיתופי פעולה עם אמנים כגון אריאנה גראנדה, מארון 5 ועוד לקראת ההוספה של התמיכה ביוני.
חלק מהאפשרויות יגיעו בהדרגה לכלל המשתמשים החל מ-iOS 14.6 שתושק ביוני, אז תתווסף האפשרות באפליקציית Apple Music לבחירת איכות השמע של קידוד ה-ALAC. אפשר לבחור את רמת האיכות בהתאם לסוג החיבור – WiFi או חיבור סלולרי וכן אפשר לבחור בין איכות של CD, שהיא 16 ביט ב-44.1kHz ועד 24bit ב-48kHz שיתמכו על מוצרי אפל.
אפליקציות מתחרות כדוגמת דיזר (Deezer) וטיידל (Tidal) כבר מציעות חבילות כאלו, וגם ספוטיפיי (Spotify) הכריזה מוקדם יותר השנה על כוונתה להשיק אחת, אולם לא התקדמה עדיין מעבר לכך.
השתתף בהכנת הידיעה: אביחי אליהו
Spatial audio קיים כבר בGalaxy buds pro😬
https://www.apple.com/newsroom/2021/05/apple-music-announces-spatial-audio-and-lossless-audio/
כבר הודיעו!🤔
אם הייתם נכנסים לאפליקציה של אפל מיוזיק כבר הייתם רואים שיש פרסום והסבר על מה הולך להיות.