שירות הזרמת המוזיקה של אפל (Apple) חצה את רף 60 מיליון המנויים, כך חשף אדי קיו, סגן נשיא אפל האחראי על Apple Music.

מצד אחד, הנתון הזה מרשים למדי, בהתחשב בזה שהשירות יחגוג ביום ראשון 4 שנים לפתיחתו – בעוד שלמתחרה הגדול, ספוטיפיי (Spotify), לקח 6 שנים וחודשיים להגיע להישג זהה (מאוקטובר 2008 עד דצמבר 2014). אך מצד שני, אצל ספוטיפיי הנתון כולל מנויים משלמים בלבד, בעוד שאפל סופרת גם כאלה שנמצאים בשלושת חודשי הניסיון החינמיים. באפריל חגגה ספוטיפיי 100 מיליון מנויים משלמים, כך שנראה שלאפל עוד דרך ארוכה עד שתעקוף את המתחרה.

בראיון סירב קיו לחשוף מספרים ספציפיים יותר, כמו חלוקת המנויים בין הפלטפורמות השונות, אך טרח להדגיש כי בין משתמשי iOS, אפל מיוזיק הוא השירות הפופולארי ביותר – מה שעשוי להוות חיזוק את טענות ספוטיפיי בתלונה שהגישה השנה לנציבות האירופית. החברה השוודית טענה כי אפל מנצלת את השליטה שלה בחנות האפליקציות ל-iOS על מנת לפגוע במתחרות.

מבט להיסטוריית הגידול של Apple Music מראה שההישג הנוכחי מראה שקצב ההצטרפות לשירות של אפל צומח בקצב מהיר: את הרף של 40 מיליון מנויים הוא עבר לפני כ-14 חודשים (אפריל 2018), בעוד את רף ה-20 מיליון הוא חגג כ-16 חודשים קודם לכן (דצמבר 2016). מצד שני, לפי הערכות שפורסמו על ידי פייננשל טיימס בדצמבר 2018, אז כבר היו לשירות 56 מיליון משתמשים – גידול של 6 מיליון תוך 6 חודשים, בעוד שב-6 החודשים האחרונים נוספו לכאורה רק 4 מיליון מנויים חדשים.

קרא עוד:  אפליקציית Waze תחשב את עלות הנסיעה בכבישי אגרה גם בישראל

בראיון ציין קיו גם כי לתחנת הרדיו של שירות אפל מיוזיק, Beats 1, יש "עשרות מיליוני מאזינים". הוא הוסיף כי בניגוד לספוטיפיי, אפל אינה מתכוונת לאחד בין שירות המוזיקה ואפליקציית הפודקאסטים שלה. "אף אחד לא מאזין לפודקאסט, אחר כך לשיר ואז לעוד פודקאסט", הוא אמר.