אפל (Apple) הודיעה על שינוי חוקי חנות האפליקציות שלה כדי לאפשר את פעולתם של שירותי הזרמת משחקים כמו xCloud של מיקרוסופט (Microsoft) ו-Stadia של גוגל (Google). אבל אפל, כמו שאפל יודעת, קבעה הגדרות ותנאי שימוש שגרמו לחברות שלכאורה אמורות ליהנות משינוי החוקים לצאת עליה להתקפה.
הסיבה היא שהמגבלות שכלולות בחוקים מעקרים למעשה בפועל את פעילות שירותי ההזרמה. כך, לדוגמה, אפל דורשת שכל “משחק שמוצע דרך שירותי הזרמת משחקים בתשלום יהיה יורד ישירות מהחנות”, כך שהחברות יצטרכו למעשה במקום להציג את השירות להעלות כל משחק בפני עצמו, כאפליקציה נפרדת, כך שבפועל לא יהיה צורך בשירות ההזרמה כדי להוריד את המשחקים, ומקעקע את הצורך במנוי לשירות.
ואם זה לא מספיק הכריזה אפל, “שכל עדכון לכל משחק (הזמין דרך שירות הזרמה) יהיה חייב להישלח לאישור”. משמעות הכלל הזה היא שעדכונים למשחקים יגיעו למשתמשי iOS באיחור לעומת משתמשי אנדרואיד – אם בכלל יאושרו. שירותי ההזרמה יוכלו העלות אפליקציית קטלוג שמציגה את כל המשחקים הזמינים, כולל קישור להורדה שלהם, אך היא תהיה חייבת גם להציע תשלום על מנוי לשירות דרך אפל.
ויש עוד שורה בחוקים החדשים לפיה נקבע כי כל אפליקציה מכל סוג שהוא שמתחברת לשירות בתשלום, “אינה צריכה להציע רכישות בתוך האפליקציה, בהינתן שאין רכישות מתוך האפליקציה, או קריאות לרכישות מחוץ לאפליקציה. כך לדוגמה אפליקציה כמו Google Drive לא תוכל לקשר לרכישת נפח אחסון נוסף ישירות מגוגל (Google).
“זו עדיין חוויה גרועה למשתמשים. גיימרים רוצים לצלול היישר לתוך משחק מהקטלוג הזמין להם בתוך אפליקציה אחת, בדיוק כפי שהם עושים עם סרטים ושירים, ולא להיאלץ להוריד יותר מ-100 אפליקציות כדי לשחק משחקים בודדים מהענן. אנו מחויבים לשים את הגיימרים במרכז כל מה שאנו עושים, ואספקת חוויה טובה היא ליבת המשימה הזו”” הגיבו במיקרוסופט לחוקים החדשים, שרומזת ישירות שאפל דווקא כן מתירה לשירותי תוכן כמו נטפליקס (Netflix), ספוטיפיי (Spotify) ואחרות לפעול במכשיריה תחת תנאים שונים לחלוטין, ובלי לדרוש שכל התכנים בהם יהיו זמינים דרך שירותי אפל המקבילים.
על מה שאפל עושים זה זבל
תחמנים , שרלטנות = אפל