המפות של אפל (Apple) שהושקו ב-2012 ידעו ירידות ועליות, אולם גם היום הן לא נחשבות כתחליף מלא ל-Google Maps המתחרה. מתברר כי החברה עובדת בשנים האחרונות על פיתוח ושיפור תשתית המפות, שיזכה להצצה הראשונה בבטא הבאה של iOS 12.

עד כה אפל השתמשה לרוב במידע מיפוי של שירותים צד שלישי, כמו למשל TomTom, OpenStreetMap, Waze ועוד. הבעיה הייתה לאגד את המידע משירותי המיפוי הללו לתוך שירות המפות שלה, במיוחד לאור העובדה שחלק לא מבוטל משירותי המיפוי לא היו מעודכנים או לא זוכים לעדכון בצורה תדירה.

כדי להתמודד עם הבעיה, בשנת 2015 לשלוח רכבים לשטח (בדומה למה שגוגל עושה מזה שנים רבות) כדי למפות אזורים שלמים, לצלם אותם ולאסוף מידע על המסלולים, הרחובות והכבישים השונים, ממש כפי שעשתה גוגל. אחרי כמעט 4 שנים, המידע שנאסף על ידי צי הרכבים של אפל צפוי להיכנס לשימוש כאמור בבטא הבאה של iOS 12 במתכונת מצומצמת עבור אזור סן פרנסיסקו.

Image result for apple maps

אולם נראה שאפל לא הולכת להסתפק רק במידע שנאסף על ידי הרכבים שלה. בנוסף לכך אפל גם תתחיל לאסוף מקטעי מידע ממאות מיליוני משתמשי ה- iOS ברחבי העולם, שעושים שימוש באפליקציית המפות במכשירי האייפון, השעון והאייפד כדי לנווט ממקום למקום.

אפל משלבת את המידע עם מידע לוויני המספק צילומים ברזולוציה גבוהה. מידע זה נותן היבט נוסף לתוך תמהיל המיפוי ולוודא שהמידע שנאסף מהשטח הוא נכון ומעודכן. בנוסף המידע הלוויני משלים את התמונה התלת ממדית סביב המידע שנאסף מצי הרכבים ובכך נותן לאפל את היכולת לבנות מחדש ובתלת מימד את המידע שנאסף מרכבי השטח.

מבחינתה של אפל החשיבות בניווט היא לא רק בניווט כללי לנקודת העניין, אלא החברה שמה דגש גדול מאוד על מה שהיא מכנה ״ניווט 50 המטרים האחרונים״ שיביאו את המשתמש/ת לנקודת העניין הרצויה בקלות ובנוחות.

מלבד זאת, החברה שמה גם דגש גדול מאוד על צמצום העומס הקוגניטיבי של המשתמש/ת במהלך הניווט. כך למשל, אפל רכשה את זכויות השימוש בפונטים של הרכבת התחתית בניו-יורק כדי שמי שמנווט ועושה שימוש ברכבת התחתית בניו-יורק יראה את השלטים והסימונים כפי שהם נראים במציאות, וכך יוכל להתמצא בקלות רבה יותר מבלי הצורך לתרגם את המידע משירות המפות למה שהוא/היא רואים סביבם בעת הניווט.

השדרוג הגדול לא יגיע בעדכון לממשק המשתמש, אבל זה ככל הנראה יקרה בהמשך.

כתב: נתי שוחט ופורסם לראשונה באתר iPhones