במהלך סוף השבוע האחרון הודיעה אפל (Apple) על פתיחת תוכנית החלפה למכשירי ה-iPhone X ולמחשבי ה-Macbook Pro, זאת בעקבות תלונות לקוחות.
מסך iPhone X סובל מבעיות מגע
אפל הודיעה כי לאור בעיה באחד הרכיבים, חלק מתצוגות מכשירי ה-iPhone X עשויות לסבול מחוסר תגובה למגע, או לעיתים אפילו לתגובה כאשר לא נוצר כל מגע. אפל לא מסרה כמות כלשהי של מכשירים אשר סבל, סובל או צפוי לסבול מהתופעה, וקוראת למשתמשים אשר חווים תקלה מסוג זה להגיע למרכזי השירות הרשמיים שלה או לחנויות אפל כדי לקבל תיקון תצוגה בחינם.
שימו לב: לא מדובר בהרחבת אחריות מלאה למכשיר, אלא רק לתקלות מסוג זה. אפל הודיעה כי תוכנית התיקונים המורחבת הזאת תקפה למשך 3 שנים מלאות מיום התחלת מכירות מכשירי ה-iPhone X. כמו כן, אם תגיעו למרכז השירות עם מסך שבור, סדוק או עם תקלה כלשהי שמונעת את התיקון במקום, תיאלצו לתקן על חשבונכם את התקלות הנלוות ורק לאחר מכן ליהנות מתוכנית התיקונים המורחבת. אם סבלתם מבעיה דומה, ושילמתם בעבור תיקון שלה, אפל קוראת למשתמשים ליצור קשר עם ספק השירות הרשמי כדי לבקש זיכוי.
תקלה בכונני ה-SSD של MacBook Pro
אם לא די בתקלות הנרחבות ב-iPhone X, אפל הודיעה כי היא פותחת בתוכנית תיקונים מורחבת גם למחשבי ה-Macbook Pro (מקבוק פרו), לאחר שגילתה תקלה נרחבת בכונני ה-SSD של דגמי ה-13 אינץ’ (ללא Touch Bar). באפל מסבירים כי חלק מהדגמים אשר נמכרו בין יוני 2017 ליוני 2018 עם כונני 128GB ו-256GB סובלים מבעיות שגורמות לאובדן מידע ותקלות בכונן.
שימו לב, כי מאחר שמדובר בתקלת כונן, כל המידע אשר על הכונן ימחק כתוצאה מההחלפה, כך שמומלץ עד מאוד לגבות את כל תוכן הכונן לפני פנייה לשירות. גם במקרה זה, אם יתגלה במהלך הטיפול נזק כלשהו שמונע את תיקון המחשב, תאלצו לתקן אותו בתשלום במקרה הצורך בטרם הפעלת תוכנית התיקונים. אם סבלתם מבעיה דומה, ושילמתם עבור תיקונה, אפל קוראת לכם ליצור קשר עם ספקית השירות בה תיקנתם את המחשב כדי לבקש זיכוי. גם תוכנית זו איננה בגדר הרחבת אחריות כללית אלא תוכנית תיקונים מורחבת שתוקפה 3 שנים מיום מכירת היחידה הראשונה בחנויות.
כדי לבדוק האם גם המחשב שלכם הושפע מהתקלה, הזינו את המספר הסיריאלי שלו בדף התמיכה (שניתן למצוא על ידי לחיצה על אייקון התפוח בחלקו העליון של המסך ו-About This Mac), והמערכת תדע להגיד לכם האם אתם צריכים להגיע לטיפול.
בישראל תצטרכו לחכות קצת
לרוב, תוכניות התיקונים של אפל מגיעות גם לישראל, אך עם קאץ’. במקרים מרובים ספקיות שירותי התיקונים בארץ מסרבות לקבל מכשירים שלא נקנו בישראל, כך שאם הדוד מאמריקה הביא לכם את ה-iPhone X שלכם, תצטרכו להביא את המכשיר לארצות הברית כדי לקבל עליו שירות. עד כה, לא נראה כי ספקיות השירות הרשמיות בישראל הודיעו על התחלת תוכניות ההחלפה אצלן, ולרוב עוברים כמה שבועות עד אשר התוכניות מתחילות לעבוד גם בישראל. מומלץ לעקוב אחרי אתרי התמיכה של הספקית ממנה רכשתם את המוצר (בהנחה שמדובר בספקית רשמית, כמובן) כדי להתעדכן במועדי הפעלת התוכנית.
מ-iconGroup נמסר: “חברת אפל עדכנה כי בחלק של מכשירי אייפון x עלולה להיות בעיית מגע כתוצאה מרכיב תקול הקשור למסך. משתמשים עשויים לחוות תצוגה שאינה מגיבה למגע או שפועלת באופן עצמאי.
בהתאם להנחיות אפל, לקוחות שנתקלו בבעיות הנ״ל ושבמכשירם תאובחן התקלה שבנדון, יוחלף להם המסך ללא עלות. הזכאות להחלפת מסך ללא תשלום תיקבע לאחר בדיקת המכשיר ע״י טכנאי או אקספרט ובתנאי שהמכשיר אינו ניזוק מנוזלים ושאינו טופל במעבדה שאינה מורשה ע״י אפל. לקוחות אשר רכשו את מכשירם באיידיגיטל מוזמנים לסניפי הרשת על מנת לטפל בתקלה.”
במקומות רבים הכריזו על תוכניות התיקון של iPhone X כ”ריקול”, וכדאי לדעת שהדבר פשוט איננו נכון. במקרה של iPhone X מדובר בתקלה שאפל קבעה כי עשויה להתרחש במספר מוגבל של מכשירים, ותאפשר החלפה רק למכשירים אשר סובלים מהתקלה, ולא לכלל המכשירים. במסגרת התקלה, רק החלק התקול מוחלף, ולא כל המכשיר, כמו בריקולים קודמים. בעזרת הפעלת תוכנית התיקונים, אגב, יכולה להמנע החברה מתביעות ייצוגיות של קבוצות משתמשים שגילו שהם חווים את אותה התקלה, ללא טיפול הולם. סיבה נוספת לתוכנית הנרחבת ל-iPhone X היא העובדה שמכשירי ה-iPhone X הראשונים שנמכרו, בדיוק סיימו את תקופת האחריות שלהם שבמסגרתה יכלו לקבל טיפול באחריות לתקלה.
בעבר, אפל קראה ללקוחותיה להחזיר מוצרים (Recall) תמורת זיכוי או החלפה כמו למשל רמקולי Beats Pill XL שהסוללה שלהם עשויה להתלקח או להתפוצץ ולהוות סכנה. אי שם בשנת 2006 אפל יצאה בריקול מיוחד ל-1.1 מיליון סוללות ייעודיות מתוצרת סוני למחשבי ה-PowerBook וה-iBook שגם הן היוו סכנה. כמו כן, במהלך נובמבר 2011 הודיעה אפל כי במקרים נדירים סוללת ה-iPod Nano הראשון (כן כן, אלו שנמכרו ב-2005) עשויה גם היא להוות סכנה, ועל כן יצאה בתוכנית החלפה כלל עולמית, במסגרתה הגיעו לקוחות עם אייפוד נאנו דור ראשון לחנות, והחליפו אותו תמורת אייפוד נאנו מהדור ה-7 ללא כל עלות, בין אם נצפתה התקלה ובין אם לא.
חוזרת למכור באמזון
אם אפל חיפשה קצת נחמה לאחר סוף השבוע הזה, היא כנראה מצאה אותה אצל אמזון. שתי חברות הענק המתחרות הגיעו להסכם במסגרתו מוצרי אפל יחזרו להימכר באמזון בארצות הברית, אנגליה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, יפן והודו. בין המוצרים שיחלו להימכר במהלך השבועות הקרובים: הדגמים החדשים ביותר של האייפונים, אייפדים ושעוני אפל.
במסגרת ההסכם, לאמזון ולאפל הייתה הפתעה נבזית למדי שעשויה דווקא לפגוע במשתמשים, כאשר השתיים הגיעו להסכמות כי מעת כניסת העסקה החדשה לתוקף, מוכרים צד ג’ לא יוכלו יותר למכור מוצרי אפל באמצעות אמזון. רק מוכרים מורשים מטעם אפל (Apple Authorized Resellers) יורשו למכור את מוצרי אפל, כך שגם משתמשים שרוצים למכור את המקבוק יד-שנייה שלהם, או חברות אשר רוצות למכור מכשירים מתוקנים או מוחדשים (Refurbished) לא יוכלו לעשות זאת יותר והמוצרים שהם מציעים כעת למכירה יוסרו מהאתר. כך שאם קיוויתם למחירים תחרותיים, כדאי לכם להתחיל לחפש מוצרים באיביי.
נזכיר כי במהלך 2015 אמזון הסירה את מכשיר ה-Apple TV מהאתר שלה בטענה שהוא לא מאפשר הפעלה של Amazon Prime, שירות הסטרימינג של אמזון. במהלך השנה האחרונה, שוחררה אפליקציה של אמזון פריים לאפל טי וי, והמוצר חזר למכירה באמזון.
פורסם לראשונה באתר GeekTime