באתר iFixit, המציע בין השאר ערכות להחלפה עצמית של סוללות דגמי ה-iPhone השונים, מדווחים על החמרת מדיניותה של אפל (Apple) בכל הקשור להחלפת סוללה. החברה שוב רוצה, פחות או יותר, לכפות החלפת סוללה רק בחנויות שלה או במרכזי שירות מורשים אחרים. לאחר החלפת סוללה במקומות אחרים עשוי מכשיר מדגמי הדור הנוכחי – קרי XR ,XS ו-XS Max – להציג התראה על תקלה אפשרית גם אם מדובר בסוללה שהיא מקורית וזהה לחלוטין לזו בה משתמשת אפל עצמה.

בנוסף, בעת כניסה לתפריט הגדרות הסוללה, במקום מידע מפורט אודות מצבה – כמה אחוזי טעינה נותרו, כמה מחזורי טעינה בוצעו עד כה וכה – תציג מערכת ההפעלה הודעת שגיאה: "אין אפשרות לוודא כי במכשיר זה הותקנה סוללה מקורית של אפל ולכן מידע אודות תקינות הסוללה אינו זמין״.

ב-iFixit לא מצאו כל סימן לכך שהודעות השגיאה הללו משפיעות באופן כלשהו על תפקוד הסוללה, כלומר מערכת ההפעלה לא פוגעת במכוון בזמן השימוש או בזמן הטעינה. נראה כי בשלב זה מסתפקת החברה באזהרות שמטרתן לשכנע את הלקוח להחליף את הסוללה בפעם הבאה רק במרכז שירות מורשה וברוב המקרים – יקר יותר.