בדיוק 15 שנים לאחר שפתחה את החנות הראשונה, אפל (Apple) מציגה את החנות החדשה שלה, עם עיצוב חדש ותוכנית קהילתית. סגנית הנשיא של אפל לתחום הקמעונות של אפל, אנג’לה אהרנדטס (Angela Ahrendts) חשפה את החנות של אפל בסן פרנסיסקו שתחליף את חנות הדגל הקודמת שלה. לכאורה, פתיחת חנויות אצל זה דבר שבשגרה, אולם הפעם מדובר בשינוי קונספט ראשון מאז פתיחת רשת החנויות ולדבריה, היא השקיעה מעל שנתיים של מחקר ופיתוח. החנות בסן פרנסיסקו תהווה את יריית הפתיחה בשינויים שתערוך בשורת החנויות ברחבי העולם.
הפרויקט בהובלת המעצב הראשי של אפל, ג’וני איב (Joney Ive), נועד להשרות מקום שכיף להיות בו, לבלות, לעשות עסקים ולגלות מוצרים חדשים. “אנחנו לא רק משנים את עיצוב החנויות שלנו, אלא מטרתנו הגדולה יותר היא להיות חלק מהקהילה, לבדר וגם ללמד ולהנגיש את היכולות שלנו לכולם.” אמרה אהרנדטס בהודעה.
החנויות החדשות של אפל יחולקו למספר אגפים, הנה מבט מבפנים:
השדרה (The Avenue)
האזור המרכזי בחנות עבור הלקוחות שמעוניינים לחוות את החוויה השלמה של אפל, מדובר בחלל עם מספר חלונות ראווה משתנים בהם יוצגו המוצרים של אפל ומוצרי צד שלישי – החל ממוזיקה, ליצירתיות, לצילום ,אפליקציות ועוד. “מומחי היצירתיות” של אפל יוכלו לסייע ללקוחות ולספק עזרה, רעיונות ועצות לעוברים ושבים.
Genius Grove
החלק שמחליף במספר רב של חנויות את “בר הגאונים” של אפל שהיה צפוף ורועש. כאן בעצם הלקוחות יוכלו לשבת בנחת, מול שולחן גדול ותחת צל עצים (כן, יש עצים אמיתיים בחנות) ולהיעזר במספר “גאונים” שיוקצו לכל שולחן. המטרה היא להקל על העומס על העובדים של אפל ולתת ללקוחות תחושה חמימה יותר ואינטימית יותר ושתמיד יהיה מי שיוכל לסייע להם בצורה נוחה.
הפורום (The Forum)
מדובר במקום הרצאות ומופעים בתוך החנות של אפל, מרכזו הוא קיר וידאו ענק ברזולוציית 6K. זהו הבית של “היום באפל” – השירות החינמי של אפל המביא מופעים וסדנאות של אמנים לחנויות, החל ממופעי מוזיקה, לסדנאות עיצוב, עריכה, משחקים ועוד. זוהי בעצם הדרך המרכזית של אפל למשוך לקוחות פוטנציאלים לחנות, כאלה שלאו דווקא מתעניינים במוצרי החברה, אבל אחרי הסדנאות הם יכולים להביע הזדהות עם המותג.
הכיכר (The Plaza)
זהו גן אורבני חיצוני לחנות אשר פתוח 24 שעות ביממה. במקום תהיה רשת WiFi ציבורית ובחינם לשימוש המשתמשים, מקומות ישיבה מרובים, ובסופי השבוע גם הופעות אקוסטיות וראיונות עם האומנים לאחר הופעתם. זו בעצם הדרך של אפל להחזיר לקהילה בה היא מקימה את החנות ולהקים מרכז בילוי אורבני ציבורי.
חדר הישיבות (The Boardroom)
חדר המיועד ללקוחות העסקיים של אפל, לעסקים הקטנים והבינוניים. בחדרים אלו יכולו הצוותים המקצועיים של אפל להעניק שירות, עצות והדרכות לעסקים וסיוע בשימוש חכם במוצרים השונים בעולם העסקים, הרחק מההמולה המתרחשת בחנות עצמה. כך אפל מעוניינת להראות לעסקים שהחנויות מתאימות גם להם ושהם מבינים שעסקים צריכים צוות אישי יותר להתאמת הצרכים שלהם.
אפל מתכננת לפתוח ולשנות סניפים נוספים לקונספט החדש, זאת במטרה להשלים את חווית הקנייה ולהפוך אותה למהנה יותר, זאת כחלק בלתי נפרד מהמוצרים שלה כיום.
כתב: דורון קרוב
תמונות: The Verge
הקו העיצובי הזה הושק כבר לפני כמה חודשים בדובאי ואבו דאבי
להיכנס לחנות של אפל זאת חוויה בפני עצמה, הייתי בחנות הקובית זכוכית בניו יורק והחנות פשוט מדהימה.
לאפל יש את החנות הכי יפה.
איזה טחונים מסך 6k ועוד מלא דברים…
שמעתי איפשהו שכל מסך כזה עולה יותר ממיליון דולר לאפל