בהתאם לדיווחים שפורסמו בסוף השבוע האחרון, הודיעה חברת אפל (Apple) באופן רשמי כי היא רוכשת את שאזאם (Shazam), האפליקציה הפופולרית לזיהוי אוטומטי של שירים, סרטים וסדרות טלוויזיה. סכום הרכישה עומד על כ-400 מיליון דולרים, מחיר נמוך משמעותית מהערכת שווי של למעלה ממיליארד דולר שנרשמה עבור שאזאם לפני כשנתיים – ונתון המעיד על הקושי הרב בו נתקלה החברה בניסיון לתרגם את כמות המשתמשים האדירה לרווחים.
״אנו מתרגשים לראות את שאזאם והצוות המוכשר שלה מצטרף לאפל״, נמסר בהודעה רשמית מטעם החברה. ״Apple Music ושאזאם הם חיבור טבעי, החולק תשוקה לגילוי מוזיקה ויצירת חוויה האזנה מצוינת למשתמשים שלנו. יש לנו תכניות מרגשות לעתיד, ואנו ממתינים לחיבור עם שאזאם לאחר אישור העסקה״.
גם בשאזאם, כמובן, מאושרים. ״אנו נלהבים להכריז כי שאזאם תהפוך לחלק מאפל״, נכתב בהודעה הרשמית. ״שאזאם היא אחת האפליקציות המוערכות ביותר בעולם, ואנחנו לא יכולים לדמיין בית טוב יותר שבו נוכל להמשיך לחדש ולספק חוויה קסומה למשתמשים״.
לצד התשבחות ההדדיות, נמנעים בשתי החברות מלהבהיר באופן מפורט יותר האם שאזאם תוסיף לפעול כאפליקציה עצמאית עבור כל הפלטפורמות עבורן היא זמינה כעת (בהן גם מערכת ההפעלה אנדרואיד), או צפויה להשתלב בתוך שירות Apple Music. העסקה טעונה אישור הגופים הרגולטוריים הרלוונטיים בארה״ב ובאנגליה, אך אלו אינם צפויים להתנגד.