ארגון הצרכנים הבריטי ?Which פרסם בסוף השבוע האחרון תחקיר החושף, לטענתו, אי-התאמה משמעותית בין נתוני זמן הסוללה המובטחים בידי אפל (Apple), ובין הזמן שמכשירי ה-iPhone מסוגלים לתפקד בפועל בין טעינה לטעינה. הפער בין הזמן המובטח למציאות עומד על בין 18 ל-51%, כאשר בקצה העליון נמצא דווקא iPhone XR החדש יחסית. זמן הסוללה שלו, כך לפי ?Which, עומד על 16 שעות וחצי של שיחה, לעומת 25 שעות לפי המפרט הרשמי.

במסגרת אותו המבחן, ניסו ב-?Which גם מכשירים של חברות אחרות, והגיעו למסקנות שונות: המכשירים של סמסונג (Samsung), סוני (Sony) ונוקיה (Nokia) שנבחנו לצורך השוואה הצליחו לפעול דווקא במשך זמן ארוך יותר מהמובטח על ידי היצרן. רק דגמיה של HTC סבלו מבעיה זהה לזו של מכשיריה של אפל: זמן סוללה בפועל הנמוך יותר מהזמן המובטח במפרט המכשיר, אך בהפרש של 5% בלבד.

בתגובה מתעקשת אפל כי המספרים אותה היא מפרסמת מדויקים. "הם תוצאה של שילוב צמוד בין חומרה ותוכנה, והיכולת של ה-iPhone לנהל את צריכת האנרגיה באופן חכם על מנת למרב את זמן הסוללה", מסרה החברה.

באשר לתוצאות המבחן של ?Which, טוענים באפל כי הארגון לא פרסם את תנאי הניסוי ושיטת המחקר המדויקת שבה השתמש, ועל כן לא יכולה החברה להשוות את תוצאות המבחנים הפנימיים שלה לאלו של התחקיר. אפל עצמה מציעה מסמך ובו פירוט רב על האופן בו היא מודדת את ביצועי הסוללה אותם היא מפרסמת.