לאחר תקופה ארוכה של שתיקה, אפל (Apple) בסופו של דבר שחררה הודעה רשמית המאשרת שיש בעיה במנגנון המכני של המקלדות החדשות ששילבה במחשבי ה-MacBook וה-MacBook בשנים האחרונות.

ההודעה מגיעה לאחר מספר חודשים בהם כמות התלונות מצד משתמשי המחשבים הניידים של החברה לגבי תקלות במנגנון שקנה לכינוי 'פרפר' הגיעה לשיאים חדשים – כשמדובר בתלונות שמושמעות לסירוגין כבר שנתיים ויותר. התקלות אף הובילו, בין השאר, לקריאה לחתימה על עצומה שתלחץ על אפל לבצע קריאת החזרה וולונטרית לכל מחשבי ה-MacBook Pro שמכרה במהלך 2016.

אפל, בסופו של דבר, נאלצה בסופו של דבר להודות שיש תקלה במנגנון, ומתברר שהפוטנציאל להתרחשותה קיים במחשבים שהושקו כבר ב-2015, גם אם החברה העדיפה להעלים עין. והתקלות כבר ידועות: חזרה בלתי רצונית על אותיות או תווים ובאופן בלתי צפוי כאילו האצבע מושארת לכאורה על המקש, אותיות ותווים שלא מופיעים על המסך למרות שלוחצים על המקש שלהם, ומקשים שמרגישים 'דביקים' ולא מגיבים כצפוי וכראוי.

לפי ההודעה של אפל מדובר בתשעה דגמים, החל ב-MacBook מתחילת 2015 עם מסך רטינה בגודל 12 אינץ', ועד ה-MacBook Pro עם מסך 15 אינץ' מ-2017.

מה לעשות? אם מחשב ה-MacBook/MacBook Pro סובל מבעיה במקלדת יש לגשת לאחד ממרכזי השירות ו/או המוכרים הרשמיים שם ייקבע אם צריך להחליף חלק מהמקשים או את כל המקלדת, וכמה זמן ייקח הטיפול. משתמשים שתיקנו את המקלדת במחשב שלהם יכולים לפנות לאפל בדרישה להחזר. כמו כן החברה האריכה את האחריות למקלדת ל-4 שנים מיום המכירה של המחשב.

קרא עוד:  ההרשמה בעיצומה: בוטקמפ בן 10 שבועות מכשיר מומחי DevOps ובחינם