חברת אפל (Apple) החלה בתוכנית החלפה לסוללות של מכשירי ה-iPhone 5 שייתכן כי חלק מהם סובלים מבעיה של חיי סוללה קצרים מהמוצהר ודורשים הטענה תכופה יותר. התקלה לדברי אפל, נובעת מבעיות ייצור וכי מדובר באחוז מועט מאוד של לקוחות שנפגעו.
התוכנית כוללת את כל המכשירים שיוצרו החל מהשקת המכשיר בספטמבר 2012 ועד חודש ינואר 2013 ותקפה בינתיים רק בארה”ב ובסין כאשר היא מתכננת להרחיבה בהמשך למדינות נוספות. לצורך הבדיקה, אפל פתחה אתר ייעודי שדרכו ניתן לבדוק האם המכשיר שברשותכם הוא חלק מסדרת היצור הפגומה, על ידי הקשת המספר הסידורי באתר החברה.
מי שמצא כי המכשיר שלו רשום כחלק מהסדרה הפגומה, יוכל לגשת למרכז שירות מורשה של אפל לצורך תיקון והחלפה, ובחברה מדגישים כי אין זה מאריך את האחריות למוצר או מכסה תיקונים אחרים וכן יש לגבות את תוכן המשתמש לפני כן ולאפס את המכשיר להגדרות היצרן. התוכנית תפעל עד מרץ 2015 והיא תודיע על מדינות נוספות בהן היא תהיה זמינה ב-29 לאוגוסט.
תוכנית החלפת הסוללות של אפל היא לא הראשונה של החברה. בסוף שנה שעברה היא הפעילה תוכנית דומה אם כי בצורה שקטה להחלפת סוללות במכשירי ה-iPhone 5S, בשל תלונות משתמשים על חיי סוללה קצרים וזמן טעינה ארוך. בשנת 2006 היא קראה להחזרה של מחשבי מקבוק בהם היו סוללות שיוצרו על ידי חברת סוני והיו פגומות בשל סכנת התלקחות. דבר זה לא היה רק במחשבי המקבוק אלא גם בדגמים מסוימים של מכשירי אייפוד ואפל אפילו הסירה דגמים מסוימים מהמדפים במספר מדינות.
המכשיר שלי נמצא בסדרה הבעייתית, היכן אוכל להחליף הסוללה? האם ניתן יהיה לבצע זאת בidigital ?
כל הכבוד, זה שירות!
זו חברה שדואגת לתת מענה ראוי ללקוח!
חברה נמדדת לא רק במוצרים שלה אלא גם ובעיקר באחריות ואופן השירות שלה.
כיום כל חברות הטלפונים לוקות בתחום זה, בין אם זה אפל ובעיית האנטנה המפורסמת, סמסונג והסוללה של S4 ואחרות.
אם הקונים היו בעלי מודעות צרכנית אזי זה היה פוגע חזרה ביצרניות והיינו מקבלים בסוף שירות טוב יותר.