חברת סקרי השוק Strategy Analytics פרסמה גם היא את נתוני המכירות בשוק הטלפונים החכמים ברבעון הראשון של שנת 2021. איש בוודאי לא יופתע לשמוע כי בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2020, אותו בילה חלק לא מבוטל מאוכלוסיית העולם תחת סגרים והגבלות תנועה מחמירות, נרשם ברבעון זה זינוק משמעותי במכירות – אך לא כולם נהנו ממנו באותה המידה.
מובילת הטבלה – והחברה ששומרת על מקומה כיצרנית הטלפונים הגדולה בעולם – היא סמסונג (Samsung) שמכירותיה זינקו ב-32% לסך של 77 מיליון מכשירים, או 23% מהשוק. במקום השני ניצבת אפל (Apple), עם זינוק של 44% ו-17% מהשוק שהם 57 מיליון מכשירים. שאומי (Xiaomi) ניצבת במקום השלישי, עם קפיצה של לא פחות מ-80% במכירות לעומת 2020 ו-15% מנתח השוק העולמי, שהם 49 מיליון יחידות.
אופו (Oppo) ואחותה ויוו (Vivo) ניצבות במקום הרביעי והחמישי, כאשר כל אחת מהן מחזיקה בכ-11% מנתח השוק העולמי. מהחמישייה כבר נעדרת וואווי (Huawei), שמכירותיה התדרדרו עד כדי כך שנדחקה מהטבלה להגדרה ‘אחרות’, המקבצת תחתיה את כל יתר היצרנים. עבורה נרשמה צניחה של 23% במכירות, נזכיר כי בהשוואה לאחד הרבעונים הגרועים בהיסטוריה. זו מפולת שעולה ספק אם החברה כלל תצליח להתאושש ממנה, אם וכאשר יבחר הבית הלבן לבוא לקראתה ולהקל על ההגבלות שהוטלו בזמן הממשל הקודם.