בצל הדיווחים של חברת אפל על נתוני הכנסותיה ברבעון החולף ועל ירידה קלה לעומת שנים קודמות, דיווח של Strategy Analytics כי מערכת האנדרואיד חולשת כעת על 79 אחוזים מכלל המכשירים החכמים בעולם ורושמת עלייה הדרגתית של כעשרה אחוזים לעומת שנה קודמת. בנוגע למספר המכשירים שנמכרו, מדווח על מכירה של כ-781 מיליון יחידות המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד בשנת 2013, לעומת כ-481 מיליון מכשירים שנמכרו בתקופה המקבילה בשנת 2012, עלייה של 41 אחוז.
אולם, גם בתום רבעון הכספים הנוכחי ישנה עלייה משמעותית במספר המכשירים החכמים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד: עפ”י הדיווח, בתום הרבעון הנוכחי מספר המכשירים שנמכרו ברבעון זה בלבד עמד קרוב ל-228 מיליון, לעומת הרבעון המקביל בשנת 2012, בו נמכרו קרוב ל-153 מיליון. נציין, כי רק בתקופה שבמהלך חודשי אוקטובר עד דצמבר, מספר המכשירים המיוצגים ע”י מערכת ההפעלה אנדרואיד עמד על קרוב ל-78 אחוזים, המהווה עלייה של כשמונה אחוזים משנים קודמות.
לעומת זאת, בצידה של אפל נרשמו לא מעט אכזבות על אף ששברה את תחזיות האנליסטים: בשנת 2013, מערכת ה- iOS יוצגה על כ-15.5 אחוז מכלל המכשירים החכמים, המהווים צניחה של כארבעה אחוזים לעומת שנת 2012, בה נרשם מדד של כ-19.4 אחוזים. באשר לרבעון האחרון בלבד, מספר המכשירים שיוצגו ע”י מערכת ההפעלה iOS ירד ל-17 אחוזים, המהווים ירידה של כחמישה אחוזים מהרבעון המקביל לו בשנת 2012. בנתונים מספריים, מכרה חברת אפל סה”כ בשנת 2013 סך של כ-153 מכשירי אייפון, לעומת שנת 2012, בה נמכרו כ-136 מיליון מכשירים.
לא בכדי אפל שברה את תחזיות האנליסטים: עפ”י דיווחי החברה מקופרטינו, רק ברבעון הנוכחי נמכרו סך של כ-51 מיליון מכשירי אייפון, לעומת 48 מיליון בתקופה המקבילה לה אשתקד. אולם, נציין כי בהשוואה לשנים קודמות, רושמת מערכת ה-iOS עלייה איטית למדי ביחס לשנים עברו, וכי ניתן לראות ניצני נטישה של מספר משתמשי iOS אל עבר מערכת ההפעלה המתחרה.
בתוך כך, את המקום השלישי ברשימת מערכות ההפעלה הפופולריות תופסת למרבה ההפתעה Windows Phone של מיקרוסופט, שעל פי הדיווח היא מכרה כמות כפולה בשנת 2013 לעומת 2012. עפ”י הנתונים, נמכרו סך של כ-36 מיליון מכשירים, לעומת 18 מיליון שנמכרו בשנת 2012. אילו נתייחס לרבעון הנוכחי, נמכרו ברבעון זה בלבד סך של כ-9.5 מיליון מכשירים, לעומת שש מיליון שנמכרו בשנת 2012. בסיכום הכללי, מערכת ההפעלה Windows Phone תופסת נתח שוק של כ-3.6 אחוזים מכלל המכשירים החכמים.
חשוב לזכור, כי לחברת גוגל יש יתרון בשוק מערכות ההפעלה: אפל היא היצרנית היחידה בשוק המפעילה מערכת הפעלה משל עצמה המורצת על מכשיריה הבלעדיים, לעומת מערכת ההפעלה אנדרואיד, החולשת על מספר יצרניות כדוגמת HTC, Samsung, LG וכדומה. בשורה התחתונה, אפל היא יצרנית בודדה בשוק, בעוד מערכת ההפעלה של גוגל חולשת על מספר יצרניות ומספר מכשירים גדול מזה של אפל.
שנת 2013 הייתה שנה פורה ביותר בתחום המכשירים החכמים: סה”כ בשנת 2013 נמכרו קרוב ל-990 מיליון מכשירים חכמים, לעומת שנת 2012, בה נמכרו “רק” 700 מיליון מכשירים. מעניין לדעת, מה טומנת בחובה השנה הנוכחית, ומכיוונה של איזו חברה תבוא הבשורה.
תגובה להודעתו של בולי המתחילה ב”אפל היא כרגע היחידה עם אקוסיסטם מגוון”:
1. מצחיק כי כל מה שציינת יש לגוגל, אחד לאחד. אני מניח שהיתרון המשמעותי של אפל בכל מה שציינת הוא המע’ לדסקטופים. אך אא”כ פספסתי משהו, אני לא זוכר יתרון משמעותי בסנכרון בין MAC OS לאייפון לעומת אנדרואיד. למעשה, זה והתאמת אפ’ לטאבלטים הם האספקטים היחידים בהם לאפל יש יתרון, כל שאר מה שציינת עדיף משמעותית במוצר של גוגל לדעתי- במיוחד שירותי ענן, מיקום (שכחתי מה זה להיכנס לאתרים של אגד/ רכבת , גוגל מפות נותן לי ניווט ישירות דרך תחבורה ציבורית ועדכון עומסים בזמן אמת), סנכרון טאבים בין מכשירים, גוגל NOW אפילו בארץ, חיפוש קונטקסטואלי וכו’.
2. אם אתה מדבר על רווחים מחומרה, אני מסכים וזה נכון לגבי מכשירי מובייל ואחרים, בולט מאוד גם בלפטופים. אם אתה מדבר על עדיפות, זה אמנם טעם אישי אך איכות מכשירי דגל של אנדרואיד לא נופלת ולעיתים מתעלה על של אפל (גודל מסך, רז’, זמן סוללה, ביצועים גרפיים על מסך חיצוני וכו’).
—
אני חושב שיצרניות חומרה רבות היו מתחלפות בשמחה עם אפל, אך גוגל ממש ממש לא. אני מנחש שעוד 5 שנים גוגל תהיה תפלצת שתקיף תחומים כה רבים שהממשל האמריקני ינסה לפרק אותה.
קודם כל.. אחלה דיון!
כיף לראות דיון על אנדרואיד/גוגל/סמסונג/אפל שלא הופך לדיבור מסריח והשמצות הדדיות.
אז כל הכבוד לאתר ולכותבי התגובות.
בנוגע לנתח שוק ורווחים. המודל העסקי הטוב ביותר של אפל הוא ״לקוחות מרוצים״.
היתרון בפתיחות של אנדרואיד נוגע באחוזון קטן מסה״כ המשתמשים וכפי שצויין רוב המשתמשים שחווים את אנדרואיד חווים אותה כמערכת מגמגמת על מכשיר סוג ג׳ במקרה הטוב ולכן משתמשי אפל מרוצים יותר מהמכשיר / סביבת עבודה שלהם והסבירות היא שהמגמה הזו תמשיך ולקוחות אפל ישארו באותה הסביבה להבדיל מאנדרואיד שלרוב המשתמשים אין שום ״זיקה״ כלפיה.
אפל נכנסת לגוגל בין הרגליים וגורמת למשתמשים שלה להתרגל לסביבה שונה מגוגל ואני מאמין שזו הצרה הכי גדולה של גוגל בסביבת המובייל.
בנוסף לדעתי חלק גדול מחוסר האמונה באפל היא העובדה שאף אחד לא יודע מה באמת היא מתכננת.. וזה מעלה תהיות גם אצל המשתמשים וגם אצל המשקיעים.
המודל העסקי של אפל הוא מתח רווחים גבוה ממכירת חומרה ואקוסיסטמה “סגורה” יחסית, כך שהיא מפקחת על התכנים ומרוויחה גם מרכישתם.
זה מעולה, איש לא חולק על זה וכיום (כמו בשנים האחרונות) היא ה-יצרנית הרווחית, תוך הצגת נתונים מרשימים גם בתנועה ובהכנסות הישירות מפרסום. כל זה נחמד מאוד, אך זה לשים את כל הביצים בסל אחד. אך כפי שציינתי מס’ פעמים, ייתכן שהשוק עומד בפני שינוי שיוריד לאורך זמן את מתח הרווחים ממכירת חומרה או יהפוך את התחרות לקשה דיה כדי שאפל תצטרך להוריד מחירים ולהסתמך על כמות מכירות (פה נכנס נתח השוק) או לאבד לקוחות בשל חלופות משתלמות יותר. רווחיות כיום אינה בהכרח ערובה לעמידות לאורך זמן. [
שוב, יש את העניין של אקוסיסטמה משולבת לבית/רכב/נייד שעון וכו’, כשיש לך חשבון בגוגל ואפ’, אסביר שתקנה מכשירים שיעבדו עם הציוד הקיים שלך ועוד אספקטים נוספיים שכבר נטחנו פה.]
—
אפל לא נחה על זרי דפנה, אמנם הכל תחת מעטה סודיות שם, אך היא משקיעה בזכוכית/ קריסטל ספיר (כנראה עבור מסכים וכיסויי חיישנים ועדשות), רושמת פטנטים מסקרנים ויש דיבורים על שעון/ צמיד, אך לא בטוח שזה מספיק. מצד שני, יכול להיות שמחר יוכרז גאדג’ט חדשני שיהפוך את השוק שוב כמו עם האייפון והאייפד, אך עד שזה יקרה אני חושב שבטווח הארוך יש לאפל בעיה.
זו תגובה להודעתו של בולי המתחילה ב”הסבר מforbes”, לא נוח להגיב כשרוחב ההודעה צר כ”כ:
——–
למי שאין כוח לקרוא, תקציר:
1. הכתבה בפורבס עוסקת בהתחלה ברווחים מחומרה, הכתב עצמו כותב בתגובות שאפל לא יכולה לשרוד בטווח הארוך עם נתח שוק קטן ולא מביא מקורות כשהוא מתייחס לכמות הרווחים.
2. המקור מבוסס על חב’ פרסום למובייל שמגיעה לכ425 מליון מכשירים (לא סקר של כל השוק ולא מגיע לכל השווקים). אפילו כך הנתונים של אפל מרשימים מאוד, אך המגמה היא של צמצום פערים מהיר מצד גוגל וצמיחה מואטת אצל אפל בנפח התנועה, וצמיחה שווה בהכנסות ישירות מפרסום בפלטפורמת המובייל, עדיין יתרון משמעותי לIOS במדגם של אופרה. הדו”ח מראה התחזקות של שווקים בהם לגוגל יש אחיזה חזקה, ייתכן שתהיה לכך השפעה בעתיד.
———
1. בקשר לכתבה בפורבס, כמה הערות:
א. בחלק הראשון- כשמדובר על רווחים, משווים רווחים של יצרניות ממכירות טלפונים, גוגל לא מוזכרת שם כלל. איש לא חולק על כך שכרגע אפל רווחית מאוד.
ב. אם תסתכל בתגובות, הכותב עצמו אומר:
“I agree that Apple can’t sustain itself long term without market share. However, I also maintain that companies like HTC and Motorola that win market share without making money are in greater danger of crashing.”
הוא בעצם גם מסכים שלאורך זמן, בלי נתח שוק משמעותי, הרווחים יתייבשו (כשמדובר על שוק הסמארטפונים). הסיבה (כפי שהוסבר מעולה בתגובה מעל, באותה כתבה) היא שעם הזמן מצטמצם הפער בין המכשירים לשוק הנמוך-ביניים והגבוה, ככל שהשוק “בוגר” יותר, שולי הרווח פר מכשיר נוטים לרדת ואז לכמות יש משמעות גדולה. בחלק השני של הערתו, חב’ כאלו לא מחזיקות בנתח שוק דבוה ועדיין רווחיות בחלקן.
שים לב למקרה של בלקברי, חב’ רווחית מאוד שתוך זמן קצר התרסקה. גם מייספייס בזמנו הרויחה יותר מפרסומות מאשר פייסבוק, אך בסופו של דבר נתח שוק הכריע אותה.
ג. דווקא כשהוא נוגע בחלק המעניין באמת, שהוא הרווחיות מפרסום, הוא לא מביא שום מקור, וזה מאכזב במידת מה. זה שפחות אפ’ נמכרות באנדרואיד כולם יודעים, יש באנדרואיד המון אפ’ חינמיות תמורת פרסומות, והרווח מהן לא מגיע פר קליק, אז אני לא מבין מה הולך שם בדיוק. גם בקישור שהוא מביא בקשר לכמות ההכנסות מחנות האפ’ לא מובן מה מוגדר כ”revenue”. [ בקישור האחרון (לעוד כתבה שלו) הוא מתחיל בסדר ואז עושה בלאגן שלם- ראשית, כשהפער בין מכשירי ביניים לפרימיום מצטמצם, יש בעיה ליצרניות פרימיום ושנית, להגיד שאנדרואיד לא מתחרה של IOS כי יותר מכשירים מריצים את אנדרואיד זה מאוד טיפשי, חוץ מזה, היכן סמסונג הייתה היום בלי אנדרואיד? חפש את באדה או חנות האפ’ של סמסונג לצורך קבלת נק’ ייחוס.]
2. זה דיווח על דיווח על דו”ח של OPERA MEDIAWORKS- חב’ פרסום למובייל עם קהל יעד של כ425 מליון אנשים. היא מוציאה דו”ח סיכום שכזה כל רבעון. הכתבה הזו מתבססת על הדו”ח לגבי Q2 2013. שוק המובייל גדול (בהרבה) מ425 מליון משתמשים, אך אפילו כך, הדו”ח מציג נתונים מעניינים: הוא מראה שאפל מצליחה להרוויח המון מפרסום במובייל למרות נתח שוק קטן- אחד היתרונות של יצרנית פרימיום, אנשים נוטים לגלוש ולרכוש יותר. המגמה נמשכה מהרבעון הראשון עד ה4. ברבעון הראשון של 2013 אפל לקחה את כתר מס’ הimpressions,- הפעמים בהן פרסומת נצפית, ואיבדה אותו ברבעון הרביעי. במבט שנתי, ניתן לראות שמבחינת נפח הtraffic במוצרי מובייל, אפל התחילה אותו עם 41% לעוומת 31% באנדרואיד וסיימה אותו עם 44% לעומת 37% באנדרואיד. ההישג מרשים בהחלט אך המגמה מראה בבירור את כוחו של נתח שוק בשווקים מפותחים/ מתפתחים. אפילו אם אנדרואיד לא לוקחת אף לקוח של אפל, היא עומדת לקחת את התואר הזה, עוד כלי חשוב בצבירת מידע.
מבחינת רווחים ישירים, אפל עלתה מ49% בתחילת שנה ל56% ברבעון הרביעי (ע”פ הנתונים של אופרה), נתון מדהים. יחד עם זאת, הרווח הרציני יותר מבחינתה של גוגל הוא המידע שנצבר עלינו, שמתורגם אח”כ לרווחים במנוע החיפוש, בדוא”ל ובכל ערוץ אחר אך חשוב יותר, מאפשר לה לבנות את השלב הבא בתוכנית הגדולה יותר. בנוסף, שווקים כמו ברזיל ומקסיקו מתחזקים ומאמצים מוצרי טכנולוגיה בכלל ומובייל בפרט, שווקים בהם לגוגל אחיזה חזקה, מה שעשוי להעניק לה יתרון בשנים הקרובות.
סיכום השנה של אופרה, עם לינקים בצד ימין לסיכמוים הרבעוניים שלה:
http://operamediaworks.com/insights/sma.html
יום טוב.
המטרה של חברה בראש ובראשונה זה לעשות כסף. שאתה קורא את המילים הבאות שלקוחות מהכתבה שהבאתי אתה מבין ש market share לא באמת משנה לאפל או ישנה בעתיד.
–
The reality is that Apple is quite comfortable with the market share data, because the profit numbers are all Apple. Data from Canaccord Genuity shows that during that same period—Q3 of 2013—Apple made more money than all of its competitors combined, taking in 56 percent of the profit in the mobile device market.
–
חברה שנמצאת עם אחוז “כלכך נמוך” לוקחת 56% מהכנסות המובייל.
חברה שמוכרת הכי הרבה מכשירים לדגם והיא רק עם 18%.
–
הסיבה הפשוטה שהרווח בצד של אפל הוא שרוב מכשירי האנדרואיד הם מכשירי “junk”. כל מכשירי הפרימיום שכותבים עליהם למעט מכשירי סמסונג לא נמכרים בכמויות כלכך גדול כמו אחוזי מכשירי האנדרואיד, להפך וזה כתוב בכתבה בשחור על גבי לבן.
–
he cause of the discrepancy between market share and profit lies in the second half of the IDC market share statement about Android. It turns out that two thirds of the devices that make up Android’s 81 percent market share are cheap “junk phones”. The remainder is primarily Samsung, which makes up 39.9 percent of the total Android devices shipped.
–
בגדול מה שאני אומר שכל המספרים הם יפים אבל בסוף היום מי שהולך למכולת זה מי שיש לו כסף.
1. לזה התייחסתי בסעיף הראשון שלי (ולכן הכותב הזה מאוד לא מקצועי), הדו”ח שאתה מצטט כולל רווחים ממכירת מכשירים. כולנו יודעים שאפל מרוויחה המון מהמכשירים שהיא מוכרת. איך זה קשור להתמודדות מול אנדרואיד או לסוגיית הרלוונטיות שלה לעתיד? בלקברי הייתה רווחית והיא קרסה במהירות. אפל היא יצרנית הסלולאר המובילה וחב’ רווחית להפליא- הנק’ היא שבשוק של היום (ואיך שהוא נראה בעתיד הקרוב, עד שיגיע משהו שיטרוף את הקלפים), המודל העסקי שרווחי מאוד היום עלול לא להישאר כך (צמצום הפער בין מכשירים, התבגרות השוק וכו’) ואז לנתח שוק תהיה השפעה גדולה מאוד.
2. העובדה שאפל מרוויחה יותר לא אומרת שאחרים לא מרוויחים ורווחים מיידיים הם לא הכל. זו בעצם הפואנטה שלי בכל הסיפור הזה.
אם לבלקברי היה אקוסיסטם כלכך גדול כמו לאפל היא לא הייתה נופלת.. כנ”ל נוקיה.
זה היה נכון לו אפל הייתה היחידה עם אקוסיסטמה שכזו, אך יש אלטרנטיבה למתחר(ות), כך שזה לא יתרון מוחץ.
אפל היא כרגע היחידה עם אקוסיסטם מגוון, עם מערכות די משולבות שמדברות אחת עם השנייה בקלות, עם מערכת למחשבים שולחניים וטלפונים סלולרים וטאבלטים, חנויות תוכן, שירותי ענן, מיקום, סוג של אופיס לכל הפלטפורמות וכו’…
לאף אחת מיצרניות האנדרואיד כולל גוגל(לפחות לא באותה רמה) אין את הכל ביחד. סמסונג אפילו ניסתה להוסיף לעצמה כמה שירותים שיצא ה S3 אבל זה לא צלח. כל יצרניות האנדרואיד תלויות בשירותים שהם לא שלהם לכן אין להם רווח ישיר מזה וגם לא יהיה להם עד שהם יתחילו לבנות בעצמן וברגע הזה הם יתחרו בגוגל על data mining .
וכל זה כמובן רק רווח על software ולא hardware שבכלל לא נכנסתי לשם.
לסיכום, אמנם התרחקנו מנושא הדיון אבל זה אחד הגורמים שיוצרים רווחים לעומת marketshare.
לדעתי חברות עם marketshare יותר גבוה היו שמחות להתחלף עם אפל בלי לחשוב פעמיים.
תפסיק לשכנעה את עצמך בנוגע לגודל המסך!
הרוב המוחלט של הסמרטפונים שנמכרים בעולם הוא 4-4.5 אינץ׳ והאייפון 5/5s מכר יותר מכל מכשיר דגל אחר של רוב החברות ביחד. אז לטעון שכולם רוצים מסך גדול יותר זה פשוט שקר גס!
סמסונג לא הציגה חידושים מיוחדים בדיוק כמו אפל או כל חברה אחרת מהסיבה הפשוטה.. אין כל כך מה לחדש! פה ושם דברים קטנים אבל ממש לא משהו קיצוני או שובר שוק.
אני אישית מעדיף מסך סביר ולא חצי לפטופ בכיס.. ולפי המכירות (כן גם של סמסונג) הרוב מעדיף מסכים סבירים.
גם היום, תיקח אייפון 5S שהשתמשו בו חודשיים, וגלאקסי 4 אחרי חודשיים שימוש, ותראה שהאייפון פשוט נותן חוויה עדיפה בהרבה.
מהיר, חלק, יציב.
לא תמיד חדשנות זה שם המשחק. הסמסונג גיר למשל…
אבל אם תיקח נקסוס….
אתה לא יכול להשוות מערכת הפעלה שתפורה למכשיר לזבל התכנותי של סמסונג…
סמסונג גרועים בתוכנה זה למה הם צריכים 200 ליבות כדי להתחרות באייפון… אבל אם תסתכל על אנדרואיד בכללי למשל גלאקסי המריץ את cyanogenmod הוא יהיה הרבה יותר מהיר ויציב מהאייפונים למיניהם.
וחוץ מזה שאפל מזייפת בזמן האחרון… ראה IOS 7 על אייפון 4.
ראיתי במו עיניי את ההבדל של אייפון שעדיין על 4.3.3 ואייפון שעל 5 ואייפון שעל 7 וניתן לראות את ירידת המהירות הדרמטית בכל גרסא אם אתה שואל אותי הם עושים זאת בכוונה כדי שתקנה אייפון חדש יותר ולא כי יש הבדל משמעותי בין המערכות דבר הגיוני אבל מלוכלך מאוד(להרוס מכשיר ישן כדי שתקנה חדש).
לעומת זאת אנדרואיד 4.4 רצה חלק וטוב יותר מכל מערכת אנדרואיד קודמת. משום מה אני מעדיף את המגמה של אנדרויאד.
בהחלט.
הברזלים של אפל מצויינים ויכולים להחזיק שנים. אז לכן הם דוחפים עדכונים שפשוט מאיטים את המכשיר. אני לא מבין את הקנאה של האנדרואידים בעדכונים כאלו…
עד הגרסאות האחרונות, זו הייתה המגמה של ווינדוס: מער’ כבדה שמצריכה מחשב חזק יותר.
רק בגרסאות האחרונות הם החלו לעשות את הווינדוס קלה יותר ויותר.
אפל חברה גאונית אין ספק בכך ,בעבר ובהווה וכן היא מציגה הרווחים מדברים בעד עצמם…
אבל למה המשקיעים מביעים פחות עניין במניית החברה? ואפשר לראות בירידות שערים
זה אולי ירידה באחוזים שמשתמשים במכשירים של אפל.?
זה אולי התחזיות שלא מתגשמות ומתגמדות רבעון אחרי רבעון?
אבל התאוריה שלי היא אנשים מחפשים את הוואוו את הייחוד במכשיר את הדבר שמייחד את המכשיר שלי מכל שאר המכשירים.
המצב באפל הוא בדיוק הפוך במקום להוביל את השוק קדימה אפל פשוט זוחלת בצעדי צב אחרי שאר החברות מבחינת השיפורים של המכשיר שלה
.
למה אני מתכוון: אלה זה ברור שעולם הסלולר הולך על מכשירים עם מסך גדול יותר בשנתיים אחרונות ומה אפל עושה אחרי הרבה מאוד זמן מגדילה את המסך שלה בחצי אינץ אוקייי…
ונתתי דוגמה אחת אבל זה בא מכל הכיוונים ובעוד שסמסונג והיצרניות אחרות לא מפסיקות לחדש אפל פשוט נסחבת אחריהם.
אז אתם באמת מתפלאים שיותר ויותר אנשים בוחרים לעבור למכשירים אחרים ולא לאפל???
למען האמת, מס’ מקורות מדווחים שהאייפון הבא יגיע עם מסך שמתקרב ל5″ ויש גם את זכוכית/קריסטל הספיר שאפל מאוד מתעניינת בו, בונה מפעל לייצור והתאמה שלו ורושמת פטנטים לגביו, כנראה מתוך רצון לבדל את מכשיריה בנושא המסכים/ עדשות מצלמה ועמידות לשריטות/ נפילות.
ל א.א
קבלתי.. נשמע הגיוני מה שאתה כותב.
כניראה שגוגל ואפל הן חברות שונות בתכלית שלהן ולכן כל אחת משחק במגרש שלה.
בכל מקרה ללא ספק שהן המרוויחות הגדולות בתחום – גוגל ממידע ואפל בכספים
במה אני טועה בדיוק?
בנוגע לכך שחברות שונות עובדות במודול עסקי שונה זה לא אומר שגוגל לא הייתה מתחלפת עם אפל בכל הנוגע להשקעה מול רווחים.
בעוד גוגל חולשת על 80% מהאינטרנט אפל היא שער הכניסה העיקרי היום לתכנים (כפי שציינו – גוגל מרוויחה יותר מiOS מאשר מאנדרואיד) ואחוזי השימוש בiOS גבוהים בהרבה מבאנדרואיד. רוב מכשירי האנדרואיד הם מכשירים מצ׳וקמקים שמקנים למשתמש חוויה גרועה ביותר בעוד iOS אחידה כמעט לחלוטין וגם במכשירים ישנים מספקת חווית שימוש מעולה.
בנוגע לסמסונג.. סמסונג מוכרת מאוד מיליוני מכשירים ובכל זאת אפל רווחית יותר כך שכל טענה שסמסונג עקפה את אפל באיזו שהיא דרך היא אבסורד.. חלק מהסיבות לכך הן העובדה שסמסונג מפסיקה להרוויח על לקוחות הקצה ברגע שהמכשיר נקנה להבדיל מאפל שמרוויחה גם ממכשירים בני 4 או 5 שרוכשים תוכן דרך באקוסיסטם שלה מה שגורם לחוסר תמיכה לטווח ארוך.
אולי זה לא מתאים לחלק מהמשתמשים ובשביל זה יש את אנדרואיד / wp שמהווים אלטרנטיבה מעולה לסביבת אפל אבל כמו שאמרתי.. כל אחת מהשחקניות בשוק המובייל הייתה יותר משמחה להחליף את מקומה / מעמדה עם אפל.
הערה קטנה, אם אתה מגיב למישהו, לחץ על “להגיב” לצד הכינוי שלו בהודעה הספציפית, כך קל יותר לעקוב אחר הדיון.
–אנסה להסביר היכן לטעמי אתה שוגה בתפישתך:
1. א. לו גוגל הייתה רוצה לעבוד במודל של אפל, היא הייתה עושה זאת. “השקעה מול רווחים” לא נמדדת בהכנסות ממכשירים, כפי שניסיתי להסביר. גוגל בינתיים מתפרנסת מפרסום ישיר ואגירת מידע אישי נרחב וממוקד כדי להעניק אפשרויות פרסום אישיות גם לא דרך אנדרואיד.
ב. בעידן בו הפלטפורמה הסלולארית עומדת להתרחב לתחומים אחרים (רכב, בית, מרכז מדיה, שעון וכו’), רוב הצרכנים ירצו למקסם תוצאות ולכן יבחרו בפלטפורמה הקימת שלהם וירכשו עוד מוצרים העובדים איתה, לכן נתח שוק חשוב מתמיד.
ג. גוגל פורסת תשתית שאפתנית בהרבה: היא נכנסת לעסקי תשתיות האינטרנט של הדור הבא, תשתיות אינטרנט במקומות מרוחקים, תחבורה אוטונומית, אנדרואיד מובנה ברכבים, האינטרנט של הדברים (חפצים ומכשירים אלקטרוניים “טיפשים”), תוכן, מחקר גנטי ועוד. כדי להיות יעילה בכל אלו היא צריכה מידע, שהוא בעצם מעין אופציה, הימור על העתיד. אם וכאשר די מהתכניות הללו יצאו אל הפועל, גוגל תחלוש על תחומים כה רבים שמע’ הפעלה סלולארית תיראה ככסף קטן, כמו גם 159 מליארד דולר.
–
2. גוגל מרוויחה יותר מIOS מאשר מאנדרואיד כי גוגל לא מרוויחה כסף מאנדרואיד, זו מע’ הפעלה חינמית.
3. רוב מכשירי האנדרואיד אינם מכשירי פרימיום ונועדו לספק צרכים בסיסיים יותר, אך גם חשובים יותר (אנשים משתשמים בהם במדינות עולם שלישי כדי לשלם חשבונות, לתקשר עם הממשלה, רופאים וכו’), לכן הדגש הוא על מחיר זול. מנסיון אישי, האייפון 4 לא עובד טוב יותר ממכשיר בן גילו עם רום מותאם, אך זה כבר סוטה מהנושא כאן.
4. נכון שסמסונג לא מרוויחה כשקונים בגוגל פליי, אך גוגל מרוויחה מכך, למרות שאלו רווחים שוליים יחסית והמטרה העירקרית היא מידע.
—
אני מקווה שאתה מבין מדוע איני מסכים שגוגל הייתה שמחה להתחלף עם אפל.
סליחה עם הכברת המילים שלי פוגעת ברגשות חלק מהקוראים, אני תחת הרושם שיש אנשים שמעוניינים בדיון אמיתי.
אני לוקח את הדיונים באתרים מהסוג הזה- בהם משתתפים בדרך כלל (לפי התחביר וההתלהמות) צעירים עם עתיד מבטיח, ונחרד מהקושי הגדול שלהם להתעמק קצת בטקסטים ארוכים ויבשים.
צומח פה דור שלם של היפראקטיביים, אבל בלי המעלות של היפראקטיביים מלידה…
בנקאי אתה טועה, סמסונג עקפה את אפל הכמות המכירות ואתה אומר שאין חברה שמשתווה לאפל.
סמסונג מכרה אפילו קצת יותר מחצי אם אני לא טועה מסך כל המכשירים, היו פה באתר הרבה מאוד כתבות לאחרונה שמעידות ״פה אחד״ שסמסונג מקום ראשון במכירות.
אז אל תגיד שאין בכלל חברה שמשתווה לאפל.
בקשר לכמות הכסף שאפל מרוויחה, זה לא מה שמשנה לצרכנים, אפל ידועה במחירים המוגזמים והגבוהים במיוחד שלה וזה למה שהיא מרוויחה הרבה מאוד כסף, אבל מבחינת כמות הלקוחות, היא נמצאת בירידה משמעותית יחסית לשוק האנדרואיד.
ושוב בקשר לזה שאתה אומר שאין חברה שמשתווה לאפל, אז תבדוק שוב! (מבחינת סכום הכסף שהיא הרוויחה אני מסכים שהיא הכי גבוהה אך סמסונג לא רחוקה ממנה, והכמות של המכשירים של סמסונג פשוט ענקית לעומת בכמות של אפל, הכמות שלה היא חצי מהשוק ואולי קצת יותר וזה פשוט מטורף שהיא עשתה זאת לבד).
בקרב החשוב – הקרב על הרווחים, אפל היא המנצחת הבלתי מעורערת, והאחוזים? כולנו יודעים ששוק סמרטפונים מתרחב לשווקים מתפתחים שבהם אפל לא רוצה לקחת חלק.
אפל לא במשחק של האנדרואיד בכלל אפילו לא קרובה בגלל סיבה אחת היא מכוונת גבוהה לשוק ספציפי (העדר) שהוא הולך ונהיה קטן מאוד .משליטה מלאה בשוק הסמארטפון עד לירידה של 15% מהשוק .
אז זה לא קשור למכשיר, המערכת שלא השתנתה זה 5 שנים (חוץ מקוסמטיקה קלה ) לא גורמת לאנשים לעזוב את מכשיר האנדרואיד (לא משנה חברה) ואם אפל לא מתכוונים לשנות את התפיסה שלה אז גם בתור חברה מצליחה ומרוויחה היא יכולה ליפול כמו נוקיה ומוטרלה ועוד חברות שנעלמו זה עניין של זמן והוא לא לטובת אפל בכלל
בבקשה תגדיר “יכולה ליפול”.
מה לפי דעתך יכול לקרות בעתיד שלא קרה כבר בעבר?
אנדרואיד עקף את נתח השוק של iOS לפני מספר שנים והיום אנדרואיד גדול לפחות פי 5.
כשזה לא היה אנדרואיד, היו אלו סימביאן ובלקברי שנתח השוק שלהן היה גדול בהרבה מזה של אפל.
ובכל זאת מכירות אפל ממשיכות לשגשג ולגדול. 87% מכל הרווחים בשוק הסמארטפונים הם של אפל. בהשוואה ל32% שיש לסמסונג. צרוף שני המספרים האלו מוכיח שיתר היצרנים פועלים בהפסד.
הנה התחזית: אפל תמשיך לאבד נתח שוק גם השנה וגם בשנה הבאה ועד שכל המכשירים שימכרו יהיו סמארטפונים. אפל תישאר עם נתח שוק שבין 10% ל12% וגם תשאר החברה הכי ריווחית בהיסטוריה.
אתה יודע למה היא רווחית בגלל אנשים כמוך שקונים מכשירים (בעיצוב מדהים )אבל מתחת למכסה היפה הזה טכנולוגיה מלפני 6 שנים ועוד מעט תראה שאפל נכנסים למסכים גדולים שצריכים מעבדים חזקים שיעמדו בעומס העיבוד הגבוהה שדורשים מסכים עם רזולוציה גבוהה אבל אתה מדבר כמו אחד שמרוויח ממניות אפל. אז זה לא משנה לך הרבה כי אתה איש עשיר (שקונה טכנולוגיה ישנה )בגלל שיש לך מלא כסף ומשלם על מעבד 64BIT שלא עובד כרגע בגלל שיש לך רק 1GB ומסך קטן כי אפל החליטו בשבילך מה טוב לך .
מספרים לא מפתיעים. אפל תישאר באחוזים בודדים בעולם אם היא לא תעשה משהו בנידון. ממחזרת מכשירים על ימין ועל שמאל. לא מפתיע על מיקרוסופט אבל לדעתי אין לה הרבה סיכוי לעלות יותר מידי.
מספרים מדברים?!? מסכים!
רק איזה מספרים?
אפל כיצרנית בודדת מכרה 153 מיליון יח׳ כשאין לנתון הזה שום מתחרה!
בנוסף הרווחים של אפל מכל מכשיר שנמכר הם פי כמה וכמה מכל יצרניות האנדרואיד..
כך שאם מסתכלים על זה בצורה הגיונית יותר.. אפל מוכרת ״פחות״ ומרוויחה יותר.
אני משוכנע שכל אחת מהיצרניות ואפילו גוגל היו מתחלפים עם אפל בחצי שניה!
אתה קורא את הנתונים כאילו כל החב’ עובדות באותו מודל עסקי.
גוגל לא רוצה עסקי חומרה (ע”ע מכירת מוטורולה מוביליטי), היא מרוויחה ממידע ונתח שוק שמתורגם לנגישות למפרסמים- לכן אנרואיד חינמית. גוגל מאוד לא הייתה רוצה להתחלף עם אפל, כי נתח שוק של כ15% לא עוזר לה.
זה לא גורע מנתוני המכירות המרשימים מאוד של אפל, אבל שים לב שאין גידול משמעותי בנתח השוק שלה וזה לא נתון רגעי.
בהתחשב בעובדה שהפלטפורמות הנ”ל עומדות להיכנס לבתים, לרכבים ולאינטרנט של הדברים, נתח שוק יכול להיות מתורגם לדומיננטיות גם בשווקים העתידיים.
—- חפירה —-
מדוע? הוא רשם יפה מאוד. גוגל לא רוצה להיות יצרנית חומרה, לכן היא הולכת ודוחפת את האנדרואיד בכל מקום גם אם תרצה וגם אם לא
סליחה שניסיתי להוסיף מידע בדיון באתר טכנולוגי..
אם מילים כתובות מפריעות לך, אני מציע שימוש בטוויטר.
אביעזר המיתולוגי?
מי שלא תהיה, החכמתנו רבות.
אכן, גוגל תיתן בחינם גם את האינטנרט עצמו (ע”י בלונים…) העיקר שיהיה לה מה למכור (בתלשום מלא) למפרסמים
לא… אין לי את הידע הכלכלי של אביעזר. למען האמת, בזמנו התווכחנו רבות.
אני תמיד שמח ללמוד ולחלוק ידע.
למרות זאת קראתי שגוגל מרוויחה יותר על פרסומות ב iOS מאשר על אנדרואיד עצמו כחבילה..
15% זה לא מספר גדול באחוזים אבל שהשלם הוא מאות מיליונים / מיליארדים זה כן מספר חשוב מאד.
לא ירדתי לסוף דעתך. אנדרואיד מחולקת חינם, גוגל משקיעה בה כסף, לא מרוויחה. גם את הנקסוסים האחרונים היא מסבסדת.
15% זה נתח שוק, כשהרווח הגדול הוא המידע שנאסף. יותר מידע נאסף מ79% מאשר מ15%. פרסומות ישירות הן רק חלק מהתוכנית העסקית, וגם שם הגיוני יותר שמוקרנות יותר פרסומות בנתח שוק של 79%, במיוחד כשיש אפליקציות כה רבות במודל של חינמי עם פרסומות באנדרואיד.
מה עם רווחים מ Google Play ? זה גם נחשב רווחים מאנדרואיד.. המערכת אמנם ב”חינם” אבל זה לא ממש, גוגל מרוויחה מפרסומות,חנות אפליקציות וכו’.
אין באמת כזה דבר משקיעה כסף ולא מרוויחה.. היא מחזירה את הכסף בדרכים אחרות, הכל מחושב כמובן.
לגבי פרסומות.. הרווח הוא מכמות לחיצות לפרסומת בד”כ ולא רק על הצגת פרסומות. לאנדרואיד 79% ופחות רווחית גם למפתחים וגם לחברות שמשקיעות בה, הכל כמובן בהשוואה ל iOS.
המע’ בחינם, לא במרכאות- פשוט כי גם אני יכול להשתמש בה וזה לא עולה כסף. כמובן שאנדרואיד יעילה עבור גוגל, אחרת היא הייתה מפסיקה לפתח אותה.
בנוגע לפרסומות, למיטב ידיעתי תשלום פר קליק הוא רק אופציה אחת ויש מגוון מודלים בתחום. חוץ מזה, הפרסום הוא הכנסה מיידית, הרווח המצטבר מגיע מהמידע שנצבר על המשתמשים.
אשמח אם תצרף את המקור בו ראית את הנתונים, הוא לא מוכר לי.
הסבר מ forbes על marketshare ורווחים :
http://www.forbes.com/sites/tonybradley/2013/11/15/android-dominates-market-share-but-apple-makes-all-the-money/
כתבה מ BGR על פרסומות וכמה נתח שוק לוקחת כל מערכת :
http://bgr.com/2013/07/23/ios-android-mobile-ad-revenues/
כל הכתבות בערך מ Q3-4-2013 אז סביר להניח שלא השתנה הרבה. אני לא זוכר איפה בדיוק קראתי על זה שגוגל מרוויחה מהפרסומות יותר מאשר באנדרואיד למרות שזה נשמע אמין לפי האחוזים בכתבות למעלה.