Galaxy S8 ו-Galaxy S8 Plus של סמסונג (Samsung) אמנם יצאו רשמית לשוק בסוף השבוע, אבל כבר הספיקו להיות במרכזה של מיני-תקרית לפני ההשקה: לקוחות בדרום קוריאה, שהזמינו את המכשירים בהזמנות המוקדמות וקיבלו אותו במהלך השבוע שעבר, החלו להתלונן כי במכשירים מופיעים כתמים אדומים לא ברורים על המסך.
למעשה, המונח “Galaxy S8 Red Screen” טיפס בקלות לראש רשימת הביטויים המחופשים בדרום קוריאה במהלך סוף השבוע, כשמשתמשים רבים ביקשו לגלות מה גורם לבעיה והאם זו אשמת פס הייצור. חברת סמסונג מיהרה לכבות את השריפה ולהגיב רשמית. לטענתה מדובר בעניין של הגדרות משתמש, ובהצהרה רשמית שמסרה היא אמרה:
“כל הטלפונים של סמסונג עוברים סדרת בדיקות מחמירה בסטנדרטים גבוהים של בקרת איכות. מכשיר ה-Galaxy S8 נבנה עם תצוגה שמסוגלת להתאים את עצמה ולמקסם את טווח הצבעים, החדות והרוויה לפי הסביבה. במקרה הצורך, משתמשים יכולים לכוון את הצבעים באופן ידני כדי לשנות את מראה הגוונים הלבנים, על ידי גישה להגדרות – תצוגה – מצב מסך – איזון צבע”.
מאוחר יותר הודיעה סמסונג כי תפיץ עדכון תוכנה מיוחד עבור מכשירי ה-Galaxy S8 וה-Galaxy S8 Plus, אשר נועד לפתור את הבעיה על ידי חידוד אופטימיזציית הצבעים על ידי המערכת, והגדלת טווח הצבעים שמשתמשים יוכלו לכוון בעצמם. החברה שוב הדגישה כי לא מדובר בבעיית חומרה. לא ברור בדיוק מתי יופץ העדכון למכשירים כיוון שסמסונג לא מסרה תאריך, אך רבים מעריכים כי מדובר על מהלך שבוע הבא, לפחות למכשירים בדרום קוריאה.
וידאו: סמסונג מדגימה את בדיקות ה-Galaxy S8
https://www.youtube.com/watch?v=xLon_PH8_QA