AMD הכריזה הערב על השקת הדור השלישי של מעבדי Ryzen Threadripper למחשבי גיימינג ועריכת וידאו שולחניים, שיהיו זמינים בחנויות החל מה-25 בנובמבר. המעבדים החדשים מבוססים על ארכיטקטורת Zen 2 בתהליך ייצור של 7 ננומטר, בזמן שהמתחרים העיקריים, מעבדי Core i9 של אינטל (Intel), עדיין מבוססים על תהליך ייצור של 14 ננומטר.
מעבד הדגל בסדרה החדשה ייקרא Ryzen Threadripper 3970X, והוא יכלול לא פחות מ-32 ליבות פיזיות ו-64 ליבות לוגיות. מהירות הפעולה שלו תהיה 3.7 גיגה-הרץ במצב רגיל ועד 4.7 גיגה-הרץ במצב טורבו. הוא כולל זיכרון מטמון (cache) של 144 מגה-בייט, 88 ערוצי PCIe וצורך 280 וואט לכל היותר. לטענת AMD, הוא מספק ביצועים גבוהים בעד 90% מאלה של Core i9-9980XE, ומחירו 2,000 דולר (כ-7,000 שקל).
המעבד השני שחשפה החברה הוא Ryzen Threadripper 3960X, הכולל 24 ליבות פיזיות ו-48 ליבות לוגיות. מהירות הפעולה שלו היא 3.8 גיגה-הרץ במצב רגיל ו-4.5 גיגה-הרץ במצב מוגבר, והוא כולל זיכרון מטמון של 140 מגה-בייט, 88 ערוצי PCIe וצריכה של 280 ואט במצב רגיל, במחיר של 1,400 דולר (כ-4,900 שקל).
שני המעבדים הללו דורשים חריץ מסוג חדש, בשם sTRX4, שעבורו דרושים לוחות אם וערכת שבבים חדשה שגם עליהם הכריזה החברה.
את הסדרה סוגר Ryzen 9 3950X שנחשף כבר בקיץ האחרון, ולו 16 ליבות פיזיות ו-32 ליבות לוגיות, מהירות של 3.5 גיגה-הרץ במצב רגיל או 4.7 גיגה-הרץ במצב מוגבר, זיכרון מטמון של 72 מגה-בייט, 44 ערוצי PCIe וצריכה של 105 ואט בלבד. החברה טוענת כי הוא מספק ביצועים גבוהים יותר בצריכת חשמל נמוכה יותר ממעבדים מתחרים של אינטל, ואף מחירו נמוך מהם משמעותית – 750 דולר (כ-2,600 שקל). הוא מיועד להתקנה במחשבים עם מערכת קירור נוזלי, והחברה טוענת כי הוא מיועד בעיקר לגיימינג ברזולוציית Full HD.
למחשבים פשוטים וזולים יותר תשיק החברה ב-19 בנובמבר את Athlon 3000G, שמחירו 49 דולר (כ-170 שקל) בלבד, אך היא לדבריה הוא מספיק לגיימינג ברזולוציית 720p, עם 2 ליבות פיזיות ו-4 לוגיות במהירות 3.5 גיגה-הרץ, עם שבב גרפי Radeon Vega 3 במהירות 1.1 גיגה-הרץ וצריכת חשמל של 35 ואט.
מה לי כלקוח פרטי שאוהב סרטים , שיפור איכות סרטים וסאונד שווה מעבד זה ?
אין קשר בין איכות הסאונד/וידאו להכרזה הזו
יותר ליבות יותר כוח עיבוד , עם תוכנות מסויימות ניתן לקבל עיבוד סאונד לפורמטים אחרים ?
שיפור תמונה ?
זה לא מבצע המעבד ולא ייעודו, פרט לכרטיס הגראפי המובנה (אם קיים). מעבר לכך זה תפקידו של ה-GPU או כרטיס קול נפרד הנמצא על הלוח
איך ניתן לקבל איכות סאונד ווידאו דרך נגנים לא פאסיביים דרך מעבד זה ?
כל הנגנים כיום פאסיבים – כלומר ללא מקודדים דינאמיים בזמן אמת שמחשבים צבע ,אור בזמן אמת ולכן איכות תמונה עלובה בנגנים במחשב .
לכן נגנים לפני 12 שנה עם מקודדים דינאמיים טובים יותר
וגם אוכלים כל כוח CPU