AMD רמזה השבוע שהיא מתכוונת לנסות להמיר את המערכת של שבב (SoC) שייצרה עבור ה-PlayStaion 4 לתחום מחשבי ה-PC. ה-SoC, שיוצרה יחד עם סוני (Sony), בנויה על מעבד x86 בעל 8 ליבות שמבוסס על המיקרו ארכיטקטורה החדשה של החברה, היגואר (Jaguar). כמו כן היא כוללת שבב גרפי המבוסס על הטכנולוגיה החדשה של AMD שמכונה CoreNext, וממשקים מיוחדים של סוני שמאפשרים למערכת להשתמש ב-8 ג’יגה-בייט של זיכרון GDDR5 מהיר.
הזיכרון הזה, שמיועד לשימוש זו זמני של המעבד המרכזי והשבב הגרפי, הוא למעשה הדבר העיקרי שמפריד בין יישום מיידי של ה-SoC, כמות שהיא, במחשבי PC. הממשקים שמאפשרים את השימוש הבו זמני של הזיכרון אינם קיימים כיום בשוק, וכן AMD תהיה צריכה ‘להוציא’ את החלק של סוני מהפיתוח או לרכוש ממנה את הזכויות לשימוש.
האפשרות הראשונה נראית זמינה יותר וזאת מכיוון שמערכות ה-PC אינן תומכות בזיכרון GDDR5 שהינו יקר יותר מזיכרון ה-DDR3 שנמצא כיום בשימוש. מעבר לכך, כדי להשתמש בזיכרון הגרפי המהיר יותר יש צורך לבנות לוחות אם מיוחדים שמתאימים לשילוב זכרונות כאלה, והסיכוי לכך נמוך כאמור.
עם זאת יש לציין שה-SoC של ה-PlayStation 4 משתמשת בזכרונות שהם מהירים הרבה יותר לעומת מה שקיים כיום בשוק ה-PC. רוחב הממשק לזיכרון של המערכת הוא 256 סיביות, והיא יכולה להגיע לרוחב פס של 176 ג’יגה-בייט לשנייה, כמעט פי 6 מרוחב הפס של זניתן להגיע אליו עם המעבדים של העידן הנוכחי עם זיכרון DDR3 במהירות 1,600 מגה-הרץ.
רק שזה לא יהיה אותו כישלון מה שקרה עם הבולדוזר 8 ליבות שלהם…
אתה משווה רוחב פס של מעבד CPU ל SoC שפותח במיוחד וכולל גם GPU. אבל בהשוואה נכונה למחשב קצה למשחקים- מעבדי אינטל מסדרת האקסטרים התומכים ב Quad Channel DDR3 מקבלים רוחב פס עצום. אל זה יש להוסיף את רוחב הפס העצום (כ 288 גיגה לשנייה וכוח העיבוד הרב יותר (מעל 4 טרה פלופס שזה קצת יותר מפי 2 מהמעבד של ה-PS4) בכרטיסי המסך המובילים שקיימים בשוק כבר בערך שנה. כמובן שיש להתחשב בעובדה שכרטיס מסך כזה לבדו עולה כמו ערכת Ps3 מורחבת…