אמזון (Amazon) עדכנה היום את האפליקציה שלה עבור טלפונים מבוססי iOS עם אפשרות חדשה בשם AR View המאפשרת למשתמשים למקם בביתם גרסאות וירטואליות של המכשירים שבכוונתם לקנות, ולראות האם הם מתאימים לסביבתם. לפי החברה, המטרה היא לאפשר לרוכשים ‘לדמיין את האסתטיקה של המוצרים’ לפני רכישתם.
AR View מופיעה כאפשרות בתהליך הצילום המובנה של האפליקציה. ניתן לבחור פריט מתוך רשימת הפריטים הזמינים לרכישה, לכוון את המצלמה כלפי החלל המבוקש ולהזיז את הפריט על המסך כדי לראות כיצד הוא משתלב בסביבה במקום שמייעדים לו. ניתן להתאים את צבע הפריט, הגודל שלו, הזווית שלו ולפעמים גם את הצורה כדי לבחון מה יותר מתאים בבית.
אמזון טוענת כי בעת ההשקה קיימים כבר במלאי אלפי פריטים וירטואליים שונים, החל מפריטי ריהוט שקשורים לסלון, חדר השינה, המטבח, המשרד הביתי, ועד מכשירי אלקטרוניקה, צעצועים, משחקים, ציוד לבית ועוד.
העיתוי כמובן אינו מקרי, שכן מבצעי Black Friday ממש מעבר לפינה וגם חברות אחרות כמו טרגט (Target) או איקיאה (Ikea) מציעות סוג של רכישה באמצעות מציאות רבודה באפליקציות שלהן.
AR View זמין בינתיים למשתמשי iOS שבבעלותם מכשיר iPhone 6s ומעלה עם מערכת ההפעלה iOS 11. טרם ידוע מתי גם משתמשי אנדרואיד (Android) יוכלו להשתמש ביכולת הזו, אם בכלל.