בתחילת החודש הנוכחי הכריזה גוגל (Google) כי בכוונתה להיפרד מקבצי ה-APK ששימשו עד כה לצורך הפצתן של אפליקציות אנדרואיד, ולחייב מפתחים לעבור לקבצים חדשים מסוג AAB (ר”ת Android App Bundle) כאשר הם מעלים אפליקציות ל-Play Store. כעת מודיעה אמזון (Amazon) כי תיישר קו, ותאפשר העלאת אפליקציות בקבצי AAB גם לחנות שלה.
בניגוד לגוגל, אמזון לא תחייב מפתחים לעבור לקובץ החדש – החנות שלה תוסיף לתמוך הן בקבצי ה-APK הקיימים, והן בקבצי AAB. נראה כי המטרה העיקרית היא לאפשר למפתחים להעלות את אותה האפליקציה לשתי החנויות מבלי שיידרשו ליצור עבורה גרסה נוספת. קבצי AAB אמורים להיות גם קטנים יותר מקבצי APK של אותן האפליקציות, מה שאמור לחסוך בעלויות העברת המידע ולקצר את זמני ההורדה.
להכרזתה של אמזון חשיבות כפולה: מעבר לכך שחנות האפליקציות שלה משרתת את בעלי המכשירים מבוססי האנדרואיד שאמזון מייצרת בעצמה, החנות הזה תהיה גם המקור העיקרי לאפליקציות אנדרואיד בעבור מערכת ההפעלה Windows 11. בכך אם כן נמנע מצב שבו אפליקציות היו עשויות שלא להגיע לחנות של אמזון – ומשם ל-Windows 11 – בשל העדר תמיכה בקבצי AAB ובהנחיות החדשות של גוגל.