2
מלחמת הטאבלטים בעיצומה: אמזון משחררת סרטון פרסומת לסדרת מכשירי הקינדל ועוקצת את אפל ומחיר האייפד שלה. הפרסומת מציגה את קורא הספרים החדש שבו אוחזת אישה היושבת בים, ואליה ניגש משתמש אייפד ומתפעל כיצד היא מסוגלת לקרוא באור שמש. העקיצה השנייה מגיעה על הטאבלט, כאשר משתמש האייפד מתגאה ביכולות של גלישה ברשת, לצפות בסרטים וכו’, מצביעה האישה על זוג מכשירי Kindle Fire שאוחזים ילדיה ושעושים את אותו הדבר, רק במחיר זול יותר. “זה עדיין זול מזה (האייפד)”, אמרה האישה כשהיא מתכוונת לזוג Kindle Fire במחיר $199 ו-eRader במחיר $79.
אז שוב אפל סופגת אש מהמתחרות, בסיבוב שהתחיל עם סמסונג, עובר לאמזון וודאי יגיע גם ממתחרות נוספות. לנו יש הרגשה שהבאה בתור זו מוטורולה.
הקטע שגם 3 קינדלים לא מסוגלים לעשות מה שאייפד אחד יכול. זאת בושה לאמזון בכלל להוציא כזאת פרסומת.
ד"א האיכות פצצה :O אני רואה בפלאפון שלי ולא מבין מהזה :D
שלום,
אני לא מבין את ההגיון מאחורי המשפט הבא:
ציטוט – "אז שוב אפל סופגת אש מהמתחרות, בסיבוב שהתחיל עם סמסונג, עובר לאמזון וודאי יגיע גם ממתחרות נוספות. לנו יש הרגשה שהבאה בתור זו מוטורולה."
תפקידן של מתחרות הוא להתחרות! לא לשבת בצד, למחוא כפיים ולשיר "הבאנו שלום עליכם".
אילו היתה למתחרות היכולת האמיתית להתחרות באייפאד בתכונותיו, אזי הן לא היו נאלצות למכור את הסחורה שלהן במחירי הפסד.
אפל מצליחה למכור את הסחורה שלה ולהרויח 45 סנט מכל דולר של מכירות. אפל מצליחה להגיע לשיעור הרווחים הפנטסטי שלה אך ורק משום שהציבור מוכן לשלם לאפל את המחירים שהיא נוקבת בהם.
לכן, במצב הקיים היום – בו לאפל יש עליונות טוטאלית בתחום הטאבלטים – לא נותר למתחרות אלא להפיק סרטונים המנסים לשים ללעג את אפל.
אני מתפלא על מערכת אתר זה שלא מצליחה להבין בכלל שאמזון ואפל לא נמצאים באותו שוק.
אמזון היא לא יצרן של חומרה במובן הקלאסי של המילה.
אמזון הפיקה את הטאבלט שלה למטרה ספציפית: למכור בהפסד ללקוחות החנות שלה אמצעי לגישה קלה לפורטאל הקניות "אמזון".
אם בוחנים בהגינות את כל הטרנד הזה של הפקת סרטונים שמטרתם לשים ללעג את המתחרים, עולה תמונה ברורה: הלוזרים מנסים ללעוג לווינרים, וכשמגיע הרגע ללכת לבנק לבצע הפקדה רק הווינרים צוחקים כל הדרך אל הבנק.
לנוכח כל השגי אפל – מספרי המכירות האדירים, ההכנסות, הרווחים, שווי השוק, הר המזומנים – כל מי שבוחר להפיק סרט הלועג לאפל, שם עצמו ללעג והוא כסיל מעורר רחמים.
מטרתה של הפירמה היא להעשיר את בעלי המניות ולא להפיק סרטונים המעליבים את האינטליגנציה.
הם לא צחקו פה על אפל
פשוט עקצו את הלקוחות של אפל
ונכון צודק לגבי הכל אבל לא צריך חללית כשצריך כולה רכב
הרי הטאבלט נועד לשימוש בסיסי בלבד הוא לא מחשב ואין לו נוחות של מחשב
אפל לקחו את זה רחוק מדי והשקיעו בו יותר מדי וזה מתבטא במחיר
בתור לקוח (שגם לא קנה טאבלט כי זה מיותר בעיניי) אני סך הכל רוצה לגלוש קצת ולקרוא כמה דברים והייתי מוכן לשלם בכיף 800 שקל אבל לא 2500 שקל!!!! (לא זוכר כמה בדיוק האייפד עולה)
בקיצור אותך בתור לקוח לא אמור לעניין מי ווינר ומי לוזר, אותך צריך לעניין המוצר המוגמר והמחיר שאתה משלם עבורו.
אלעד שלום,
כותרת הכתבה היא "אמזון עוקצת את אפל…"
תגובתי התייחסה ישירות לכותרת ורוח הדברים.
להרגליך ("אני סך הכל רוצה לגלוש….") או להרגלי ("אני סך הכל פולני שמחפש שקט ונחת") אין שום משמעות כשבאים לנתח את הצלחת האייפאד.
האייפאד אינו צעצוע שנועד רק ללקוחות מהסוג שלך או שלי; מדובר בכלי עבודה מוצלח מאד, ולראיה הצלחתו המסחררת אצל ארגונים ותאגידים הנמנים על 500 הגדולים בעולם.
בנוסף,
הטאבלט נוח יותר כאשר נוצר החשק להפעיל מחשב במיטה, בשרותים, על דלת המקרר, במושב האחורי של המכונית, בתא הטייס, בידי הצוות המרפא וסועד חולים בחדרי המחלקות בבית החולים וכו'.
העולם נמצא בעיצומו של המעבר מה- "מחשב האישי" לעידן ה- "מיחשוב האישי".
אפל לא בונה את האסטרטגיה שלה על האייפאד בלבד.
אפל מציעה ללקוחותיה מגוון של מכשירי מיחשוב אישי החל ממקינטוש גדול, דרך מקינטוש נייד גדול ומסורבל, דרך מקינטוש בוק קטן וזריז, דרך איייפאד וכלה באייפון.
כל לקוח יכול להתאים לעצמו, לפי צרכיו וטעמו את המכשיר המתאים לו מתוך המגוון. כל לקוח חופשי לקנות מכשיר מיחשוב אישי מכל יצרן אחר – לא כתוב בתורה שצריך לקנות אפל.
הוכח אין ספור פעמים, במאה השנים האחרונות, שפרסום שלילי (כזה הבז למתחרים) אינו אפקטיבי.
כל המנסה לפרסם פרסום שיש בו התיחסות שלילית ולועגת למתחריו מעיד במעשיו על חולשותיו הוא.
"לי יש יותר ארוך ואבא שלי יותר חזק" זה סגנון של ילדים בכיתה ג' ואינו הולם תאגידים רציניים.
לאמזון שמורות המון זכויות בתחום המסחר. אמזון היא פורצת דרך. היא ממש לא זקוקה להפיק ולפרסם סרטונים בסגנון הזה.
רשמת "בקיצור אותך בתור לקוח לא אמור לעניין מי ווינר ומי לוזר…".
טעית, ידידי.
אני לא "לקוח" במקרה הזה.
כאן אני הייתי "קורא של בלוג" שהגיב לכתבה.
חוץ מזה, אני אוהב יותר לעשות עסקים עם מי שמרוויח היטב ומתרחק מהמצבים בהם אני כלקוח גורם לספק שלי להפסיד כסף. עניין של תפיסת חיים. כאשר אני לקוח של פירמה שיודעת להרוויח כסף, מן הסתם בבואי לקבל שירות לאחר הקנייה אמצא עצמי מול עובד מרוצה שמתוגמל כהלכה וגאה להיות חלק מצוות של ווינר ויעשה הכל כדי שהפירמה המעסיקה אותו תמשיך לשמור על המוניטין שלה.
שבת שלום,
א.
עדכון לתגובתי האחרונה
——————————–
לפני זמן קצר פורסמה ידיעה של סוכנות בלומברג על כניסתו של האייפאד לשרות בחיל האוויר של ארה"ב
.
זו דוגמה טובה מאין כמוה להמחשת הטיעון שהאייפאד אינו צעצוע אלא כלי עבודה לכל דבר
.
הנה הקישור
http://www.bloomberg.com/news/2012-02-10/apple-ma…
——————
U.S. Air Force May Buy 18,000 Apple IPad 2s
The U.S. Air Force may buy as many as 18,000 iPad 2s in what would be one of the military’s biggest orders of computer tablets, accelerating Apple Inc. (AAPL)’s inroads into the federal government.
The service’s Air Mobility Command plans to issue a request for proposals to buy between 63 and 18,000 “iPad 2, Brand Name or Equal devices” to lighten the load of flight crews, according to a notice posted on the Federal Business Opportunities website.
The goal is to replace the bag of manuals and navigation charts weighing as much as 40 pounds that are carried by pilots and navigators, said Captain Kathleen Ferrero, a spokeswoman for the command.
“The airline industry is way ahead of us on this,” she said in a telephone interview. “Most, if not all of the major airliners are already switching to tablets.”
מה אתה חושב שהאמרקאים כמו הישראלים .יש להם חברה אמריקאית אז הם קונים מחברה אמריקאית בישראל יש חברה ישראלית אז הם קונים תוצרת סין.
חחחחחחחחחחחחחח ענק אהבתי ביותר .. גם האיכות של הסרטון נראית קטלנית [לא יודע למה שמתי לב לזה אבל זה ב1080P נראה מדהים]
אעלק "So who is sitting here?" "My husband"..
חחחחחח גדול אהבתי ת׳פרסומת!:))