אמזון (Amazon) השיקה אתמול די בשקט את השירות הפנים-ישראלי שלה. כעת, באופן רשמי, מוכרים בישראל יכולים למכור ללקוחות ישראלים במטבע המקומי דרך אתר הסחר הבינלאומי. לפי גלובס, החברה הודיעה על כך למוכרים זמן קצר בלבד לפני העלייה לאוויר. בנוסף, כרגע עמוד המוכרים המקומיים פועל באנגלית, שכן לפי העיתון מלאכת התרגום שלו לעברית טרם הושלמה, אך צפויה להסתיים בשבועות הקרובים.

החנויות הישראליות הראשונות שפתחו נציגות וירטואלית באמזון כוללות את אלקטרה – הבעלים של מחסני חשמל ושקם אלקטריק; ברימאג – יבואנית LG, בקו, קנווד ועוד; דינמיקה; ניופאן אאוטלט; ונינטנדו – או יותר נכון תור גיימינג. יש גם חברות מתחומים אחרים כגון עדיקא, סטיילריבר, שמרת הזורע, גוטקס וסנדלי שורש (שאותם אפשר למצוא כאן).

מבדיקה שערכנו עולה שכרגע לא רק שמחירי הסוחרים הישראלים באמזון אינם תחרותיים מול ייבוא אישי ממוכרים בינלאומיים באמזון – אלא אפילו מול האתרים והחנויות המקומיים של אותן חברות. בדינמיקה ובברימאג, למשל, מצאנו הבדל של מאות שקלים לטובת האתרים העצמאיים, ובנינטנדו הפרשים של עשרות שקלים.

הבשורה: שירות לקוחות

לכן, נכון לרגע זה הבשורה היחידה שמביאה אתה אמזון לישראל היא בהיבט של המשולחים: בניגוד לייבוא אישי מחו"ל, שקשה מאוד לנחש כמה זמן ייקח עד שיגיע ליחידת הדואר שלא ממש בטוח שהיא קרובה לביתכם, אם בכלל הוא לא ייעצר במכס, משלוח מאמזון בתוך ישראל מחויב להגיע בתוך 3 עד 5 ימי עסקים. כמו כן, כל מי שמוכר באמזון מחויב לשירות לקוחות בסטנדרטים של אמזון, מה שאומר מדיניות החזרות ברורה, במקרה של מוצר פגום לדוגמה, כמו גם מוקד למענה על פניות. מי שלא עומד בכך באופן סדרתי נחסם ממכירה באמזון.

קרא עוד:  מוזיקה אלטרנטיבית ובחינם: 5 אתרים מהם תוכלו להוריד מוזיקה שתרענן לכם את הפלייליסט

שווה להזכיר כי כאשר ניסתה לפתות מוכרים ישראלים להצטרף לשירות, כתבה אמזון כי "אנו עובדים עתה עם מוכרים בישראל כדי לסייע להם למכור ברחבי העולם באמצעות Amazon Global Selling. היבט אחד של מכירות בינלאומיות הוא משלוחים מקומיים, המאפשרים שיפור הזדמנויות למוכרים בישראל למכור באופן יעיל יותר ללקוחות בישראל שקונים ב-Amazon.com. אנו מקווים, שבאמצעות תוכנית זו נוכל לספק ללקוחותינו בישראל מבחר אפילו גדול יותר של מוצרים מקומיים לבחור מהם, עם משלוחים מהירים יותר".

במלים אחרות: הלקוחות הישראלים הם לא קהל היעד היחיד של פעילות אמזון בישראל, אך בהתחשב במחירים, יש להניח כי ישראלים יהיו הרוכשים העיקריים מחברות ישראליות באמזון – וגם זה רק אם המחירים יירדו לרמה דומה של אלה שניתן למצוא אצל אותם מוכרים באתרים אחרים.