אמזון (Amazon) מרחיבה את ההשקעה שלה בתחום הבית החכם. החברה הודיעה כי הגיעה להסכם רכישה של iRobot, יצרנית משפחת שואבי האבק הרובוטיים הידועה Roomba. העסקה אומרת שאמזון תעביר לידיהם של בעלי העניין ב-iRobot סכום של 1.7 מיליארד דולר.
אחרי שהכל יאושר, כי יש עדיין צורך באישור של הגופים הרגולטוריים כמו בכל עסקה של חברת ענק בקנה מידה של אמזון, iRobot תמוזג לתוך אמזון ותהפוך למותג. המנכ”ל הנוכחי שלה, קולין אנג’ל, יישאר מנהל הקבוצה בתוך אמזון.
בכך מקדמת אמזון גם את החזון שלה לפני שנים אז טענה כי בסופו של דבר עוד בדור הנוכחי בכל בית יהיה לפחות רובוט אחד שלה. iRobot מצטרפת לרשימה ארוכה למדי של חברות מותג בתחום הבית החכם של אמזון, כולל בלינק (Blink) ורינג (Ring), כולל התמיכה ב-Alexa שכבר כך קיימת ב-Roomba.
המכירה כבר מצליחה להדאיג חלק ממשתמשי Roomba. בעבר דווח כי iRobot מבקשת למכור את נתוני המיפוי של הרובוטים לאמזון ואף לגוגל (Google) ואפל (Apple), והחשש הוא שאמזון תנצל את המידע הזה, ששמור בענן של iRobot, כדי לכוון מודעות בצורה מדויקת יותר למשתמשים, ואולי אף כדי למכור אותו לצד שלישי.