אמזון (Amazon) הודיעה ביום שישי כי החל מה-17 בדצמבר (יום שני עוד שבועיים) ניתן יהיה לחבר את הרמקולים החכמים מסדרת Echo שלה לשירות אפל מיוזיק (Apple Music), באמצעות יכולת למידה (skill) שתתווסף למאגר של העוזרת הקולית.
החיבור בין הרמקולים החכמים של אמזון ושירות המוזיקה של אפל הגיוני למדי: שירות המוזיקה של אפל הוא אחד הפופולריים ביותר בארה”ב, אך הרמקול החכם שלה אינו להיט (בלשון המעטה). במקביל, הרמקולים החכמים של אמזון הם הנמכרים ביותר (ברוב הרבעונים) – ההערכות הן כי נכון לסוף קיץ 2018 נמכרו בעולם כ-50 מיליון רמקולים חכמים, ומחצית מהם היו של אמזון – אך שירות המוזיקה של החברה לא מצליח לצבור תאוצה, לעומת אפל מיוזיק שאליו רשומים כ-50 מיליון משתמשים.
עם זאת, כדי שהצעד הזה יקרה היו שתי החברות צריכות להתגבר על משקעי העבר: בעשור האחרון הן התעמתו חזיתית בשוק הספרים האלקטרוניים, כאשר אפל ניסתה להציג את ה-iPad כמתחרה ל-Kindle וחסמה את אפליקציית קינדל מהחנות שלה, ובתחום מזרימי המדיה, כאשר אפל מנעה מאמזון להוציא את שירות הווידאו שלה לבעלי Apple TV, ואילו אמזון הפסיקה את מכירת Apple TV בחנות שלה.
עבור אמזון, מדובר כנראה בצעד מתבקש: כבר עם השקת הדור הראשון של הרמקולים החכמים שלה היא הפתיעה את העולם כשתמכה בספוטיפיי (Spotify) בנוסף לשירות המוזיקה של עצמה. מאז ועד היום מציעה אמזון skills של שירותים שמתחרים בשירותיה ללא ניסיונות לחסום אותם.
עבור אפל, לעומת זאת, מדובר בצעד נדיר: כמעט אף שירות של החברה לא זמין שלא דרך מכשיריה, ועד היום תמכה החברה במכשירים מתחרים רק בשני שירותים: iTunes, שיצא עבור Windows ב-2003, ואפל מיוזיק, שהיה האפליקציה השנייה שלה בחנות של גוגל (הראשונה היתה אפליקציה שמיועדת להעביר משתמשי אנדרואיד לאייפון).