אחרי הדיווחים על קשיים במשלוח מוצרים מחו”ל בשל המגבלות בעקבות נגיף הקורונה, אמזון (Amazon) החלה בחסימה שליחת מוצרים לישראל וכן ביטלה את המשלוח החינם שהציעה עד כה לרוכשים מעל 49 דולרים.
כפי שפורסם לראשונה על ידי מירב קריסטל ב-Ynet, וכפי הנראה אמזון נוקטת במהלך של הפחתת המשלוחים מחוץ למדינה המקומית בה היא פועלת, זאת בשל חוסר בסחורות ומוצרים ויכולת אספקה בתקופה זו של הסגר הכלל עולמי. כרגע עדיין ניתן לרכוש מוצרים ולשלוח לישראל, אולם בכמות פחותה בהרבה וכי המשלוח כבר אינו בחינם. חלק מהרוכשים מדווחים כי גם הזמנות שבוצעו טרם נשלחו וייתכן כי הם יבוטלו.
כזכור, בחודש נובמבר האחרון ורגע לפני מכירות “יום שישי השחור”, הודיעה אמזון על השקת ממשק בעברית לאתר Amazon.com לצד מכירה מחנויות מקומיות וכן הציעה משלוח חינם לרוכשים מעל סכום של 49 דולרים. גם כעת, לאחר ביטול המשלוח חינם אמזון טרם הסירה את העמוד המקדם זאת, אולם כן היא מציינת כי יהיו עיכובים בזמני השילוח.
כמובן שאפשר להיעזר בחברות השילוח הנוספות המאפשרות לקבל כתובת בארה”ב כדוגמת DealTas, USHOPS ואחרות. DealTas מסרו הם נערכו למהלך וממשיכים לפעול גם בעת סגר כללי: ״היו שמועות שאמזון תבטל את המשלוחים ברוב הקטגוריות וגם את השילוח חינם, אנחנו התכוננו לזה לאור המצב בחודש האחרון ושריינו מקומות עבור מטעני אויר בטיסות שכן יוצאות לישראל, כמו כן, הקדמנו את מבצעי הפסח ותגברנו צוותים במחסנים וגם מול חברת השילוח המקומית שלנו.” אמר יניב קוטר מבעלי חברת השילוח. “גם במקרה של עוצר כללי כאן, אנחנו נחשבים עסק חיוני – Shipping ולכן נמשיך לעבוד ולשלוח״