הקלטות של משתמשי העוזרת הקולית של אמזון (Amazon) לא נמחקות לעולם, אלא אם המשתמש יוזם את מחיקתן – וגם אז, לעתים התמלול שלהן עדיין נשמר. ההתנהלות הבעייתית הזו נחשפה במכתב של בראיין יוזמן, סגן נשיא למדיניות באמזון, לסנטור כריס קונז ממדינת דלאוור, שפורסם באתר CNET. המכתב הוא תשובה לרשימת שאלות בקשר לשמירה על פרטיות משתמשי Alexa, שהעביר הסנטור לחברה לפני חודש.
“אנו שומרים על הקלטות קוליות ותמלולים של משתמשים עד שהמשתמש בוחר למחוק אותן”, ענה יוזמן לשאלה למשך כמה זמן שומרת אמזון את ההקלטות. בכך הוא חשף כי בניגוד לאפל (Apple), לדוגמה, שמוחקת תיעוד שיחות עם Siri לאחר שנתיים, באמזון לא חושבים שיש צורך להגביל את שמירת הנתונים על השיחות של המשתמשים עם העוזרת הקולית.
ואם זה לא מספיק, יוזמן הוסיף כי במקרים מסוימים, גם אם המשתמש מחק את ההקלטה, התמלול שלה נשמר. כך, לדוגמה, במקרים כמו הזמנת מוצרים ושירותים באמצעות דיבור – ייתכן בגין הצורך בהוכחת ביצוע רכישות כאלו, כמו גם בקשות לתזכורות לאירועים בעתיד. לקוחות לא היו רוצים או מצפים למחיקת הקלטה שיכולה למנוע מ-Alexa לבצע את המטלה המבוקשת”, הוא הסביר.
ההצהרות הללו עשויות להטריד מאוד את רוכשי הרמקולים החכמים של אמזון. לפי IDC, באירופה לבדה נמכרו ברבעון הראשון של 2019 כ-1.4 מיליון מהם.
כך תמחקו את ההקלטות שלכם משרתי אמזון
היכנסו לאפליקציית Alexa ולחצו על כפתור התפריט: שלושת הפסים בפינה השמאלית העליונה.
לחצו על Settings > בחרו ב-Alexa Privacy > > היכנסו ל-Review Voice History
במסך זה יש להרחיב את תיבת הבחירה מ-Today ל-All History. לאחר מכן ניתן להאזין להקלטות ולמחוק אותן אחת אחת, או ללחוץ על האפשרות Delete All Recordings for All History שתופיע מתחת לתיבה.
כפי שניתן לראות, האפשרות הראשונה במסך מציעה מחיקה של ההקלטות באמצעות פקודה קולית – אך היא מאפשרת מחיקה רק של הקלטות מהיום.
סוף העולם כבר באופק.