אמזון (Amazon) הוסיפה לאפליקציה הרשמית שלה ל-iOS תכונה חדשה ומסקרנת: מדידה ווירטואלית של נעליים. מדובר במערכת מבוססת מציאות רבודה המאפשרת ‘למדוד’ נעליים המוצעות בחנות טרם רכישתן, כדי לקבל מושג כלשהו לגבי מידת התאמתן ועיצובן.
בשלב זה המערכת אינה לא מופעלת עבור כל הנעליים בחנות של אמזון, אלא רק בעבור מותגים מסוימים בהם אדידס (Adidas), ניו בלאנס (New Balance), פומה (Puma) וריבוק (Reebok). בעת הכניסה לעמוד מוצר רלוונטי, יופיע הכפתור Virtual Try-On. לאחר הלחיצה יש להפנות את המצלמה לעבר כפות הרגליים, ואם הכל יעבוד כמתוכנן, הנעליים פשוט יופיעו במסך הטלפון. בעת הזזת הרגליים, אמורות גם הנעליים הווירטואליות לנוע בהתאם.
מטרתה של אמזון היא כמובן לעודד רכישות, ולמנוע במידת האפשר החזרות והחלפות. זו גם לא הפעם הראשונה שבה חנות משתמשת בטכנולוגיית מציאות רבודה למטרה זו, וניתן למצוא שירות דומה גם בחנויות לממכר משקפיים או רהיטים, וגם בגדים.
תכונת המדידה הווירטואלית צפויה להגיע בהמשך גם לאפליקציית האנדרואיד הרשמית של אמזון, וגם למותגי הנעלה ואופנה נוספים בחנות.