אמזון (Amazon) הוסיפה למסייעת הקולית שלה אפשרות חדשה המונעת מעובדים אנושיים להקשיב להקלטות של המשתמש, כך דיווח בלומברג ביום שישי.
האפשרות החדשה נוספה בעקבות הביקורת הרבה שנמתחה על החברה, לאחר שלפני 4 חודשים גילה תחקיר של העיתון כי עובדי אמזון מאזינים להקלטות אקראיות של משתמשי אלקסה. ההאזנה אמנם נועדה רק לשפר את העוזרת הקולית על ידי וידוא כי היא מפענחת נכון מילים ומשפטים בהקשרים שונים ובמבטאים שונים. עם זאת, המשתמשים, שלא ידעו כי בני אנוש עשויים להאזין להקלטות שלהם ושל בני ביתם, זעמו.
המתג החדש נמצא החל מיום שישי האחרון בבעמוד הזה באתר אמזון, או בתוך אפליקציית אלקסה בטלפון החכם, תחת תפריט -> Settings -> Alexa Privacy -> Manage How Your Data Improves Alexa -> מתג Use Messages to Improve Transcriptions. מבדיקת TGSpot עולה כי אין צורך לעדכן את האפליקציה כדי לראות את המתג החדש.
דובר מטעם אמזון אמר לבלומברג כי “אנו לוקחים את פרטיותם של משתמשינו ברצינות ובודקים ללא הפסקה את הנהלים שלנו. כמו כן, נעדכן את המידע שאנו מספקים למשתמשים כדי להבהיר יותר את הנהלים הללו”.
בשבוע האחרון עצרו גוגל (Google) ואפל (Apple) את עבודתם של עובדים מטעמן שמקשיבים להקלטות של משתמשי Google Assistant וסירי, בהתאמה. זאת לאחר שני תחקירים שונים שהצביעו על כך שגם שתי החברות הללו לא גילו למשתמשים כי עובדיהן מאזינים להקלטות ולא סיפקו אפשרות למנוע זאת. במקביל, נראה כי מיקרוסופט מצליחה להתחמק מגל הביקורת, למרות שגם היא מאזינה להקלטות של משתמשי קורטאנה.