מכון הסקרים האמריקני Pew פרסם תוצאותיו של מחקר דעות שנערך מוקדם יותר השנה, בעקבות מספר פרשיות הקשורות באבטחת פרטיות המשתמשים וחדירה של גורמי מודיעין זרים לרשת החברתית פייסבוק (Facebook). לפי המחקר, המשתמשים בארה״ב בהחלט לא אדישים לפרסומים, ורבים מהם החליטו לשנות באופן פעיל את הרגלי השימוש שלהם ברשת החברתית.
לפי המספרים, כ-42 אחוזים מכלל האמריקנים החליטו לקחת במהלך השנה האחרונה ״פסק זמן״ מפייסבוק, אם כי המחקר איננו מגדיר במדויק את אורכו: כנראה שההגדרה כוללת כמעט כל טווח זמן, החל מהפסקה של כמה שבועות ועד ניתוק מוחלט מהרשת החברתית. כמו כן, 26 אחוזים מהמשתמשים בחרו למחוק את האפליקציה של פייסבוק ממכשיר הטלפון החכם שלהם. מעט יותר ממחצית המשתמשים נכנסו להגדרות הפרטיות של הרשת החברתית בכדי לוודא שהמידע אותו הם מפרסמים לא מופץ באופן פומבי מידי.
הנתונים מעידים כי משתמשים צעירים נוטים הרבה יותר ממבוגרים להיכנס להגדרות הפרטיות, או למחוק את האפליקציה של פייסבוק. זאת הן בשל מודעות גבוהה יותר לסוגיות פרטיות, והן יכולת טכנית והבנה טובה יותר של ממשקי התוכנה ומערכות ההפעלה. נתוני הסקר נאספו עד ה-11 ביוני, כך שאינם מעודכנים לזמן הנוכחי: ייתכן שבתקופה שחלפה, הצליחה פייסבוק לשכנע את המשתמשים כי היא אכן דואגת לפרטיותם, או שמקרים נוספים שכנעו קבוצה גדולה עוד יותר כי שירותיה של הרשת החברתית אינם נחוצים, או אינם שווים את החדירה לפרטיותם.
חצי עבודה נעשתה… (:
חבל שאין באמת רשת חברתית שיכולה להתחרות בפייסבוק..