בתוך ארבע שנים בלבד כמות המשתמשים הנחשפים מידי יום לתכנים המבוססים על טכנולוגיית ה-Flash של אדובי (Adobe) התרסקה מכ-80% ב-2014 עד כדי 8% בלבד השנה. את הנתון הזה חשפה פאריסה טבריז, בכירה בתחום ההנדסה בגוגל (Google) במהלך כנס שנערך בסן-דייגו בשבוע שעבר.

ההתרסקות בכמות המשתמשים לוותה בשינוי מדיניות מצד כל הדפדפנים המובילים בשוק. בעוד שבעבר תוסף התוכנה הנדרש בכדי לתמוך באתרים מבוססי פלאש הותקן ביחד עם כרום (Chrome), כיום בכדי לצפות בתכנים אלו נדרש המשתמש לאישור פרטני בכל אתר. ביולי 2019 תוקשח המדיניות עוד יותר ומשתמשים יתבקשו להפעיל את התוסף דרך תפריט ההגדרות של הדפדפן, ועד סוף שנת 2020 יוסר התוסף באופן מוחלט וככל הנראה לא ניתן יהיה להתקינו מחדש.

מאחר וגם דפדפנים פופולריים אחרים, בהם פיירפוקס (Firefox), ספארי (Safari) ו-Edge הכריזו על מדיניות דומה, היקף התכנים המפותחים בפלאש, בתוכם גם אתרים פרסומיים ומודעות, הצטמצם מאוד בשנה האחרונה – כפי שמאשרים המספרים אותם חשפה פאריסה. גם אדובי עצמה כבר הודיעה כי תפסיק לתמוך בה בעוד כשלוש שנים.