אתר אינטרנט יכול לשמש כחנות מקוונת וכך לחשוף מוצרים ושירותים לקהלי יעד חדשים. עם זאת, צריך לדעת איך מקימים חנות מן הסוג הזה ובעיקר להקפיד על שלבים נכונים בדרך להצלחה.
הקמת חנות אינטרנטית היא כיום מיזם שמשותף לעצמאיים, שכירים, בעלי עסקים, יזמים וחברות גדולות. אתרי אינטרנט שמתפקדים בתור חנות מקוונת מאפשרים לחשוף סוגים שונים של מוצרים ושירותים לקהלי יעד חדשים בכל רחבי העולם ולהפיק ערך מוסף מהמכירה שלהם. בתוך כך, חנות אינטרנטית חוסכת בעלויות תפעול ולוגיסטיקה ויש לה פוטנציאל כמעט אינסופי לצמיחה והתפתחות.
הבעיה היא שלא מספיק להחליט על הקמת חנות אינטרנטית ויש להקפיד על מספר צעדים כדי להגשים את החלום. כמו כל אתר אינטרנט אחר, גם חנות אינטרנטית דורשת בראש ובראשונה תהליך מסודר של אפיון צרכים ומטרות. באמצעות מסמך אפיון מסודר ניתן לדעת מי קהל היעד של החנות ואיך לפנות אליו. על בסיס המידע הזה מעצבים את החנות, בונים את ממשק המשתמש ומפרסמים את המוצרים או השירותים.
מה עושים אחרי שמאפיינים את האתר?
לאחר אפיון האתר עוברים להיבט הטכני של הקמת חנות אינטרנטית. בניגוד לאתר אינטרנט רגיל שמציע תוכן, תמונות וסרטונים, חנות מקוונת חשופה למתקפות סייבר כי השימוש בה כרוך באמצעי תשלום. הדרך להתגבר על איומי האבטחה היא לשלב בתוך האתר מערכות הגנה מתקדמות ולהשקיע בחומות אש איכותיות.
בנוסף, רצוי לחשוב על שיקולים שקשורים לקבלת תשלום מהגולשים ולאפשרויות התשלום הקיימות. ניתן למשל לשלב בין סליקת אשראי באינטרנט לבין תשלום באמצעות ארנק וירטואלי, או לחילופין לעבוד עם מטבעות וירטואליים בלבד. בסופו של דבר, ההחלטה איזה אמצעי תשלום לקבל היא של בעל החנות ויש לה הרבה השלכות מבחינת עלויות התפעול והאחזקה.
החנות כבר באוויר – עכשיו נותר רק להביא את הלקוחות
הקמת חנות אינטרנטית היא תהליך ארוך שעשוי להימשך מספר חודשים. משך התהליך הוא פונקציה של רמת ההשקעה באתר, ויש הבדלים משמעותיים בין חנויות מקוונות שמוקמות בתקציב יחסית נמוך לבין חנויות מושקעות ואיכותיות. עם זאת, איכות החנות לא בהכרח קשורה לשיטת הקידום והיא גם לא מנבאת הצלחה.
מי שרוצה להרוויח כסף מחנות מקוונת חייב לדאוג לקידום שלה ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש. חנות מקוונת שלא מקודמת בצורה טובה היא כמו חנות פיזית שאין לה לקוחות, לכן מומלץ להכניס את נושא הקידום לתוך תזרים החשבונות ורשימת ההוצאות.
כמובן שאי אפשר להקים לבד חנות אינטרנט מקוונת ויש צורך בנוכחות של אנשי המקצוע. רשימת אנשי המקצוע כוללת מעצבים, מפתחי אתרים, מקדמים ואנשי תוכן וגרפיקה. אנשי מקצוע טובים יכולים להבין במהירות את מטרת החנות ולאפיין אותה בהתאם לקהל היעד. כך נהנים מהיתרונות של חנות מקוונת ומחזירים את ההשקעה הכספית.